2015-02-03, 16:56
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Det finns inget på forumet som bryter mot svenska lagar. Om ett inlägg skulle göra det är det med största sannolikhet ändå ett brott mot forumets regler som ändå inte får vara kvar.

Liknande förslag har kommit upp tidigare och de är lika idiotiska och korkade då som nu. Anonymiteten är i många fall a och o för att man ska kunna diskutera något utan att riskera att bli utfryst, bli av med jobbet, osv.
Har jag heller inte påstått. Menade endast att det används som en resurs till kriminell verksamhet.
2015-02-03, 18:39
Medlem
Sm0okeys avatar
Dummaste förslaget i flashbacks historia, gratulerar TS dumfan!
2015-02-03, 19:14
Medlem
Jag tycker inte heller att förslaget är bra. Flashback är en sak och Facebook en helt annan. Orden påminner dock lite om varandra. Man får vara tydlig om man pratar eller skriver om FB på internet, så att det inte missförstås vad som menas.

Jag tyckte inte heller det var bra att Google köpte Youtube. Google är ju en sökmotor och Youtube ett sajt på vilken man kan ladda upp filmer. Helt olika innehåll, och man borde kunna vara inloggad på det ena utan att behöva ha någon som helst koppling till det andra.
2015-02-03, 21:35
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Jag tror inte att TS är seriös, ingen kan ju vara så dum.
2015-02-03, 22:29
Avslutad
Är Du seriös.... Debattklimatet på Facebook är för det mesta i botten, lika illa som det här. Bara inte anonymt. Vad om oss som har konflikter med vänner som vill ha hjälp? Nackdelarna väger klart ut fördelarna
2015-02-03, 22:43
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timewave-Zero
Är Du seriös.... Debattklimatet på Facebook är för det mesta i botten, lika illa som det här. Bara inte anonymt. Vad om oss som har konflikter med vänner som vill ha hjälp? Nackdelarna väger klart ut fördelarna

Hatar att vara den typen nu igen... Men jag måste, ledsen för det.

Jag blir fan galen när du säger att debattklimaten på facebook och flashback är lika illa. Visserligen har du rätt i vissa avseenden. Exempelvis så finns det både hat och riktigt efterbliva kommentarer i de båda debattklimaten. Men skillnaderna är mycket större än så.

Som du själv sagt så gör flashbacks anonymitet stor nytta. Inte bara för de som vill lösa privata problem. Utan också för de som vill vara helt ärliga och uttrycka sina innersta tankar och åsikter. Flashbacks anonymitet skapar ett väldigt bra och värdefullt debattklimat. Inte för att alla är respektfulla, snälla och vältaliga. Utan för att alla har möjlighet att vara hundra procent ärliga här. På vilka andra platser kan du vara det, utan att din ärlighet skulle få bistra konsekvenser?

Dessutom slipper vi som har flashback all pissnödighet som finns på facebook. Vi kan koncenrera oss på debatten istället för att räkna vänner och likes.
2015-02-03, 22:49
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Och här visar du att du är antingen idiot eller fascist. Precis som Frigjord säger är det ju just det som är så fel, att det alls existerar lagar mot offerlösa brott eller som det på latin heter malum prohibitum. Det är varje fri och frihetsälskande människas plikt att bekämpa sådana lagar.

Men föregå med gott exempel och lägg upp ditt eget personnummer i tråden, vettja.
Självklart är man fascist om respekterar Sveriges lagar. Suck. Jag kommer givetvist inte outa mig till en anonym pöbel.

Edit: Tänk på att du lägger fasligt nära 1.06 nu. Vad jag kommer ihåg är det förbjudet att fiska efter information om användarna.
Senast redigerad av devilzeus 2015-02-03 kl. 22:52.
2015-02-03, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Självklart är man fascist om respekterar Sveriges lagar. Suck. Jag kommer givetvist inte outa mig till en anonym pöbel.

Om du anser att lagen är rätt för att den är lagen är du fascistoid, ja. Kul att du kallar dina kamrater (eller vad som borde vara dina kamrater) för en pöbel.

Citat:
Edit: Tänk på att du lägger fasligt nära 1.06 nu. Vad jag kommer ihåg är det förbjudet att fiska efter information om användarna.

Jag fiskar inte. Ber bara att du ska leva som du lär. Du tycker ju att anonymiteten här är av ondo. Var inte anonym själv då.
2015-02-03, 23:26
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:

Så intressant att du ser det som en självklarhet att inte outa dig. Varför är det så? Vad anser du att du vinner på att vara anomym?
2015-02-04, 00:11
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Om du anser att lagen är rätt för att den är lagen är du fascistoid, ja. Kul att du kallar dina kamrater (eller vad som borde vara dina kamrater) för en pöbel.
Sverige har demokratiska lagar. Alltså raka motsatsen mot fascism.
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Så intressant att du ser det som en självklarhet att inte outa dig. Varför är det så? Vad anser du att du vinner på att vara anomym?
Åh jag är så besegrad av din fantastiska logik. Inte rättvist att bara jag skulle bara behöva vara offentlig naturligtvis. Speciellt inte på den här sidan där så många är beväpnade med järnrör.
2015-02-04, 00:24
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Sverige har demokratiska lagar. Alltså raka motsatsen mot fascism.

Åh jag är så besegrad av din fantastiska logik.* Inte rättvist att bara jag skulle bara behöva vara offentlig naturligtvis. Speciellt inte på den här sidan där så många är beväpnade med järnrör.

Om jag har förstått saken rätt så känner du att du hellre är annonym eftersom du vill kunna uttrycka dina åsikter utan att det får konsekvenser?

2015-02-04, 00:27
Medlem
Shadowcrafts avatar
Fyfan, vad är då ens meningen med flashback? Jävla kommunist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in