2015-02-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baderum
http://shoebat.com/2015/02/03/watch-horrific-video-isis-burning-pow-jordanian-pilot/

Tack. Fy fan vilka vidriga avskum IS är.
Citera
2015-02-03, 21:58
Medlem
syscrashs avatar
USA ska nu gå in med "dubbel beslutsamhet" mot IS enligt ett uttalande från president Obama som en reaktion på senaste propaganda videon med det brutala mordet på den jordanske stridspiloten.
Citera
2015-02-03, 22:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu går jordanska regeringen ut och säger att sex fångar med IS-koppling ska avrättas "inom de närmaste timmarna", skriver Daily Mail.
http://www.expressen.se/nyheter/jordansk-gisslan-mordad-enligt-is/

Jordanien svarar ..
Citera
2015-02-03, 22:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jänkarnas folkmord? Är du på allvar, din kuffr? Araberna är tammefan mästare på folkmord själva. De slår så gärna ihjäl varandra på de mest utstuderade sätt. USA gick in i Irak för att plocka Saddam, som själv var hyfsat framstående på folkmordsgenren. Fråga träskaraberna och kurderna!

Sedan försökte man dra sig därifrån eftersom araberna inte tål att underställa sig annan auktoritet än sin egen klan eller trosinriktning. Då lät sig USA luras att stötta idioten Maliki och sedan var helvetet löst, när den plantan omgående satte igång med arabisk paradgren "döda och fängsla varendajävel".

USA ingriper, och ni bölar. USA ingriper inte, och ni bölar då också!

Haha jag flabbade så hårt åt ditt svar! dels för att det var så jävla roligt skrivet men också så träffsäkert!

Nu ska det bli roligt att höra om dessa ISIS grisars avrättning! tyvärr lär det ju bara hängas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jordanien svarar ..

Helt rätt. Jag tror t.o.m. att moder Teresa skulle påheja avrättningen av IS-medlöpare.
Citera
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Sjukt tragiskt. Inget gott kan komma ur den här händelsen.
Citera
2015-02-03, 22:05
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Varför gör Isis så här? Vad vill de vinna? Vad kan de hoppas uppnå med sådan bestialisk grymhet?

Jag kan se två anledningar:

1. De visar Jordanien att "vi backar för ingen". Jordanien försökte "kaxa" och vara hårda genom att hota med att döda alla isis-fångar. Isis svara med "bra, gör det", vi är ÄNNU grymmare. Det är ett chicken-race helt enkelt. Grymmast vinner. Nu befinner ju sig Jordanien i den prekära situationen att de måste hänga isis-fångar. Vågar de?

2. Detta grymma dåd (att bränna någon levande), även om det är en hatad fiende som suttit oåtkomlig uppe i ett plan, har en annan verkan också: det skrämmer skiten ur alla civila som bor i städerna de kontrollerar. Ingen civil vågar sticka upp mot dessa galningar. De får total lydnad, vilket underlättar statsbygget. Det fungerar likadant som romarna gjorde: korsfäste upprorsmakare till varnagel för andra.

Det är denna fråga man måste ställa sig. Varför gör ISIS dessa barbariska dåd, de mest avskyvärda man kan tänka sig? Varför filmar de det och lägger ut på nätet?

Jag tror att det enbart är för att provocera. De vill ha ett heligt jättekrig med väst och med sekulära regimer i mellanöstern. De vill skapa ett sådant hat mellan ickemuslimer och muslimer så att moderata muslimer i väst känner sig marginaliserade och radikaliseras. Tyvärr så visar många Flashback-inlägg att de lyckas.

Det finns bara ett sätt att stoppa IS. Det är att agera tvärtom mot hur de vill att vi ska agera. Vi får inte låta dessa bestialiska mord bli till fördomar och hat mot religionen Islam och muslimer i allmänhet. Det är endast de individer som är ansvariga för dessa diaboliska mord och deras sympatisörer som ska straffas. Istället bör vi visa hänsyn och respekt mot moderata muslimer så vi kan lösa IS-problemet tillsammans med dem.

IS-sympatisörer däremot ska marginaliseras och de ansvariga bör straffas både i detta liv och livet efter. IS-krigare från Europa bör förlora sitt medborgarskap och aldrig få återvända. Jag hoppas att de en dag kommer till insikt att de lurats in i djävulens armé på jorden. Jag kan inte förstå hur någon troende människa på denna jord kan stödja dem när de visar ett sådant prov på feg utstuderad ondska helt i strid med alla religionsstiftares budskap och den mest basala humanismen.
Citera
2015-02-03, 22:06
Medlem
Troligtvis den sjukaste videon jag någonsin sett.
Och då menar jag inte det vidrigaste mordet/avrättningen, bara att man lagt ner så mycket tid på videon. Måste vara första gången någonsin man gjort en sån extrem redigering på en avrättning?
Citera
2015-02-03, 22:09
Medlem
"Jordanien svarar" Men vad leder det till ?
Idioter hela högen!
Våld föder våld, kommer aldrig att bli annorlunda även om Koranen säger annat!
Jag kommer dock alltid kriga för min frihet, aldrig att jag ska styras genom shari'a!
Citera
2015-02-03, 22:13
Medlem
Bouchets avatar
Inga länkar till filmen fungerar. Jag vill se hela filmen inte den nerklippta versionen på 1½ minut.
Citera
2015-02-03, 22:16
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jordanien svarar ..

...Vilket betyder att ännu fler jordanier kommer att dö inom kort.

De är bra roliga i Mellanöstern HAHAHAHA.
Citera
2015-02-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badfinger
Du måste i så fall titta på den mexikanska maffiaproducerade videon med motorsågen. Där ryggade t.om jag tillbaka. Har man sett den och sedan smält vad man sett så kan man kolla alla dessa mjäkiga IS-videorna utan problem.
Tycker själv inte det klippet är på samma nivå, det är mer gore och går snabbare. Det psykologiska i detta klippet IS släppt kändes mer, i alla fall för mig. Men där ser man ju också hur lugna folk är när dom vet att dom ska avrättas, oavsett om det är med en motorsåg eller genom att bli uppeldade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in