2015-02-03, 19:10
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Hmm hur ska man hitta detta om nu liveleak tagit bort.
Citera
2015-02-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
var det t.o.m för mkt för liveleak eller
filmen/bilderna är borta

This item has been deleted because of a possible violation of our terms of service!

LiveLeak har sagt att dom inte publicerar officiella/propaganda filmer från IS. Och detta är en sådan. Så kommer upp som klipp senare antar jag.
Citera
2015-02-03, 19:11
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-Sam
Jag tror nog att han med största sannolikhet är drogad.

Varför skulle han vara det?
För att minska hans lidande eller vadå?
Sedan när bryr de sig om det?
Citera
2015-02-03, 19:12
Medlem
tzjs avatar
Min kollega hittade en fungerande videolänk i MGB-delen. Om någon nu absolut måste se den hemska videon.
Citera
2015-02-03, 19:12
Medlem
S.Kandals avatar
Det var faktiskt det vidrigaste jag någonsin sett, fy fan vilka svin.

Helt sjukt om detta kommer att lockar fler s k krigaren till is. Tror (hoppas) faktiskt att de nu gått över gränsen och att detta snarare kommer att göra mer skada för dem än tvärtom.
Citera
2015-02-03, 19:13
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsministern
Jag är riktigt imponerad av pilotens mod och värdighet. Hans lugn och klippningen är nog anledningen till att videon känns så overklig.
Jag tycker inte att han verkar så lugn, däremot har han ingenstans att ta vägen och absolut noll möjlighet att värja sig.

Om han efterliknat de buddhistiska munkarnas självförbränning så hade nog propagandavärdet i videon varit avsevärt lägre, men det kan man knappast förvänta sig av någon som blir inlåst i bur och satt i fyr.
Citera
Medlem
panther1s avatar
Har sett två stycken klipp som jag ansåg var värre.
Vill ni ha länk?
Om ni nu är så sugna på hur det kan gå till..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-Sam
Jag tror nog att han med största sannolikhet är drogad.
Varför skulle is vara snälla nog att droga honom? Det blir kanske bättre genomslag om han står och bara inväntar sitt öde men tror det gjort lika ont att se filmen om han sprang runt som ett djur och försökte ta sig ur buren.
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
De flesta av IS "riktiga" produktioner håller relativt hög kvalitet, både med tanke på bildkvalitet och redigering. Detta är bara den senaste i raden av fruktansvärt våldsamma propagandafilmer som spridits.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det här, jag har hållit mig relativt oberörd av IS framfart i mellanöstern, men det barkar mot ett storskaligt krig om det fortsätter såhär.

Spännande tider att leva i, om ingenting annat, trots allt mänskligt lidande.
Så kanske det är. Detta är väl den första propagandafilmen jag egentligen sett. De jag har sett är mer dessa halshuggningarna och dylikt.
Citera
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskers
Du fattar inte? det är trots allt din heliga bok som uppmanar folk till att döda i guds namn.

För den som vill veta. Det är "haram" att bränna någon till döds/bränna en kropp enligt koranen. Suran och versen togs just upp i CNN men hann inte uppfatta vilken det var.
Citera
2015-02-03, 19:14
Medlem
MadScientists avatar
Jävla psykopater dessa djur är! Twitter cirkulerar av vidriga bilder från bränningen nu. När bombningarna mot IS intensifieras, tror ni Mååååna utlyser amnesti för IS-terroristerna för att undslippa förföljelserna? Finns ju tydligen mycket jobb i Örebro de kan få...
Senast redigerad av MadScientist 2015-02-03 kl. 19:17.
Citera
2015-02-03, 19:17
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
För den som vill veta. Det är "haram" att bränna någon till döds/bränna en kropp enligt koranen. Suran och versen togs just upp i CNN men hann inte uppfatta vilken det var.

Vad skönt att höra. Är det haram enligt samtliga tolkningar?
Citera
2015-02-03, 19:17
Medlem
Mister-Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Min kollega hittade en fungerande videolänk i MGB-delen. Om någon nu absolut måste se den hemska videon.

Det är samma skit länk som det som finns i denna tråd som slutat att fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in