2015-02-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnie.p
Jag vill inte se eländet. Kan någon försöka beskriva vad som händer i filmen?
Det börjar med ca 20 min propagandafilm lite flashigt ihopklippt på dödade barn och andra i flyg-och drönarattacker osv och en mängd bilder och videosnuttar på den jordanske piloten i orangea fångläger.
Sedan står han i en metallbur utomhus med en massa IS-folk runtomkring med vapen riktade mot honom. Det ser ut som att hans kläder är dränkta i bensin. Sedan tar de en fackla och sätter eld på en sträng bensin son leder in i buren...och sedan är det rörliga bilder på hur piloten börjar brinna, rör sig desperat i buren (det hörs skrik/vrål vet ej om det är autentiskt eller pålagt + arabisk sång/chantande samtidigt)...han faller ner på knä, brinnande som en fackla, håller sig om huvudet... närbild på hur ansiktet smälter :*(
Sedan faller han bakåt, förkolnad kropp typ.
Videon slutar med att en grävmaskin tömmer en massa bröte över buren och sedan kör över alltihop. Sista en får se är en närbild på en förkolnad hand i rasmassorna.
Det tog nog ett par minuter för honom att dö. Vilket jävla helvete alltså.
Citera
2015-02-03, 19:00
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-Sam
De är mer muslim än dig, vare sig du vill det eller inte. De är de riktiga muslimerna. Detta är er koran, de följer det som står i er skit bok.

Du vet inte ens vad du pratar om. Du vet ingenting om Islam. Nej, de följer inte koranen alls och de är inte muslimer.

Jag tänker ignorera dig om du ska hålla på att komma med sådana ignoranta påståenden.
Citera
2015-02-03, 19:01
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Jag har sett klippet ifrån Afrika där dom eldar människor som ansågs hålla på med häxkonster. Den filmen är ingenting jämfört med detta enligt mig i alla fall. Att den var så välgjord och man visste att det var på riktigt gjorde mig illamående och det kliade i benen.

Necklacing är betydligt vidrigare än detta.

För de som vill veta:
Citera
2015-02-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag får ont i magen av att se de där bilderna. Fyfan. Dessa djur är inte muslimer. Jag är muslim själv och detta är INTE ISLAM. De är onda varelser som förtjänar brinna i helvetet i en evighet. Jag fattar inte hur folk kan ha en mage att döda oskyldiga människor på det sättet.
Du fattar inte? det är trots allt din heliga bok som uppmanar folk till att döda i guds namn.
Citera
2015-02-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Necklacing är betydligt vidrigare än detta.

För de som vill veta:
Detta var väl något latinamerikanska gäng sysselsatte sig med? Hade nog hellre gått pilotens öde tillmötes i så fall. Om jag var tvungen att välja alltså.
Citera
2015-02-03, 19:04
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Film, spola till 18 minuter

Otroligt välgjord.

var det t.o.m för mkt för liveleak eller
filmen/bilderna är borta

This item has been deleted because of a possible violation of our terms of service!
Citera
2015-02-03, 19:06
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
var det t.o.m för mkt för liveleak eller
filmen/bilderna är borta

Gick inte LiveLeak ut för ett halvår sen eller sådär där de sa att inga fler länkar från IS skulle komma upp eftersom LiveLeak ville inte stödja IS (dåvarande ISIS) propaganda?
Så det är ingen större chock att filmerna skulle försvinna från LiveLeak
Citera
2015-02-03, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Gick inte LiveLeak ut för ett halvår sen eller sådär där de sa att inga fler länkar från IS skulle komma upp eftersom LiveLeak ville inte stödja IS (dåvarande ISIS) propaganda?
Så det är ingen större chock att filmerna skulle försvinna från LiveLeak

De har ju en hel sektion med deras skit filmer
Citera
2015-02-03, 19:08
Medlem
Jag är riktigt imponerad av pilotens mod och värdighet. Hans lugn och klippningen är nog anledningen till att videon känns så overklig.
Citera
2015-02-03, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsministern
Jag är riktigt imponerad av pilotens mod och värdighet. Hans lugn och klippningen är nog anledningen till att videon känns så overklig.

Jag tror nog att han med största sannolikhet är drogad.
Citera
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsministern

Kan du länka klippet?
Finns ju inget klipp som fungerar
Citera
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Jag har sett klippet ifrån Afrika där dom eldar människor som ansågs hålla på med häxkonster. Den filmen är ingenting jämfört med detta enligt mig i alla fall. Att den var så välgjord och man visste att det var på riktigt gjorde mig illamående och det kliade i benen.
De flesta av IS "riktiga" produktioner håller relativt hög kvalitet, både med tanke på bildkvalitet och redigering. Detta är bara den senaste i raden av fruktansvärt våldsamma propagandafilmer som spridits.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det här, jag har hållit mig relativt oberörd av IS framfart i mellanöstern, men det barkar mot ett storskaligt krig om det fortsätter såhär.

Spännande tider att leva i, om ingenting annat, trots allt mänskligt lidande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in