Citat:
Ursprungligen postat av
blomvattnare
Min gissning är att bild på henne publicerades eftersom hon dömdes till ett betydligt längre straff och att hon bedömdes som den som utdelat de dödande slagen.
Jag förstår fortfarande inte varför en del i denna tråd tror att Rami har charmat socialtjänst, skola, och alla möjliga kvinnor. Är inte det bara en trådsanning?
Det är ingen trådsanning, och ordet trådsanning ger en skev bild av det som vi andra ser som uppenbart.
Särskilt vi som har brott som hobby, lär oss vad psykopater och lögnare kan ställa till med.
Bilden av Amani som publicerades i Expressen talar mer än tusen ord!
De har valt ut en bild, som tagen ur en lärobok från 30 talet på hur den kriminella undermänniskan ser ut, med vibbar av Lombroso och annan fascism.
Det får mig att undra, hur kunde kvinnan på bilden bli gift två gånger och påsatt regelbundet?
Svaret är att det måste finnas andra bilder som visar en vanlig kvinna, eller en vacker och glad kvinna, inte en häktesbild. Det borde i stället utmynna i frågan varför Expressen väljer att publicera denna bild, som är så kränkande och ger en felaktig bild av Amani? Är det början till ett drev där slaskmedia ska frossa i Amani häxan och det mördade barnet Yara, utan att sätta sig in i själva målet?
Har de först nu upptäckt att Yaramålet är av intresse, och inte Kardashian, men att det är för mycket att läsa på som granskande journalister?
Som tidning borde de ha följt Yaramålet och granskat hur en rättegång går till i den svenska myllan med passiva advokater och avsaknaden av bevisning! När det finns godbitar i lagboken om vårdnadshavare och garantansvar.