Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Det var en fin bild på "Drottningen".
Jag undrar varför man pixlat bilden på Rami men inte på henne?
-Är de rädda om den stackars mannens anonymitet?
-Eller är man rädd att han ska drunkna i brev från hjärta-smärta-kärringar när de tittar djupt i hans ögon?
Just nu lyssnar jag på Lailas presskonferens.
Eftersom jag är fördomsfull, beträffande de kvinnor som faller pladask för typer med Ramis charm, oavsett om det är endast hans uppenbarelse eller en "
civiliserad flirt". Min slutsats är att den runda och goa Laila passar in på profilen av kvinnor som gillar spännande män, med pykopatiska drag!
Leila är så "
snäll" mot Rami, avocadon att hon lägger särskilt vikt vid sin åsikt om vad han förstod om våldet! Trots att han filmade Yara i duschen, just för att han förstod att nu behöver han skydda sig!
Men Lailas slutsats om vad Rami förstod, är väl inget som avgör hur en likgiltig vårdnadshavare ska dömas när ett barn dagligen plågas i hans vård? Och slås ihjäl i hemmet medan han är hemma. Vad förstod Amani? Varför utvecklar inte Laila det?
Men juridik är det inte om man ser på sammanfattningen av sakomständigheter och vittnesmål i denna pekoral på 104 sidor, kallad dom!
Inget om att asylskälen var helt andra om släktfejder än den rövarhistorien de sedan framförde i tingsrätten om Yaras trauma. Ingen kritik om människosmugglingen, som slutade med att två vuxna slog dank i Karlskrona, på svenska skattebetalares bekostnad!
Det var mycket bestickande att inte ens prof. Hjärpe ställde upp på denna fars, om välvilliga fördomar om var som påstås om släktfejder på Gaza, som nu blir Leilas fria fantasier.
Inget om skitmorsans utspel som faktiskt pekar på hennes egen bror. Som tidigt visat psykopatiska drag som djurplågare och en plåga för sin familj. En psykopat som uppger i psykutredningen, att han gillar att se blod, är ju inget negativt!
Skitfarsan har insinuerat till sin erfarenhet om hur svekfull och opålitlig Rami är. Men vägrat vittna!
Trots alla negativa saker Yaras föräldrar kände till så är det faktiskt de som varit likgiltiga inför sin egen dotters väl och ve, och de skulle inte ha en krona i skadestånd om, det fanns en droppe anständighet.
Yara sändes iväg för att föräldrarna kunde avstå från sin dotter, de hittade på asylskäl, fotoshoppade en bild framför en bombad byggnad. När det finns en historik med sexuella övergrepp mot Yara som var det verkliga traumat, i kombination att sändas bort från hemmet.
Lailas främsta fördom är att Sverige är bäst, och Gaza är sämst.
Om skitföräldrana hade trott på att det var Amani som hade mest skuld, så hade det framgått, för blod är starkare än vatten. Men nu har de skyddat en egen medlem av klanen; Rami. Det indikerar varför skitföräldrarna inte vill vittna under ed, och endast insinuerar.
Slutsatsen i detta mål är att det var värt att sända iväg Yara som ankarbarn för nu får en bråkig och kriminell sekt livstidsförsörjning av svenska skattebetalare.