2015-02-03, 12:16
Medlem
Finns det bilder på gärningsmännen?
Citera
2015-02-03, 12:21
Medlem
HowHighGs avatar
Rami kommer sannolikt bli friad i hovrätten, skulle inte bli förvånad om Amani likaså går fri. Populistiska domar i TR håller inte.
Citera
2015-02-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Normalt sett är jag starkt emot dödsstraff, men ibland så vacklar man ta mig fan.

Vi kan ju börja med att införa ett livstidsstraff som verkligen innebär livstid.
Citera
2015-02-03, 12:23
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorJohn
Tack!! När kommer man få ta del av FUP? Hur fungerar det med den?

Länkar till alla delar av FUP finns på första sidan i tråden.
Citera
2015-02-03, 12:27
Medlem
StorJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Länkar till alla delar av FUP finns på första sidan i tråden.

Vet inte vad jag tänkte med, tack!

Bild på GM hittar ni på expressen.se
Citera
2015-02-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2014-12-09
Har inte hunnit läsa hela men TR verkar strunta i att blodet kan ha kommit dit tidigare. Är ju uppenbart att den stackars flickan blev systematiskt misshandlad

Det är bevisat med fotografier att Yara, sista dagen i livet deltog i skolans aktiviteter, under städdag.

Det är också bevisat att Yara gick hem på egna ben och bars ut död från lägenheten.

Det är bevisat att endast Amani och Rami befunnit sig i lägenheten och att båda därför hade möjlighet att misshandla Yara till döds.

Vem som dödade Yara är däremot inte bevisat, med annat än det Rami påstår och tillhandahållit tingsrätten bevisning om!

Obduktionen är sekretess, men det har ändå varit offentliga förhör med expertisen som hade hand om Yaras döda kropp. Ingen av de inom vården som sett Yaras döda kropp och undersökt kroppen kan genom vittnesmål tala om annat, än omfattningen av skadorna. Ingen av de sakkunniga, vars vittnesmål borde väga tungt, har kunnat redogöra för ens någon hypotes om vem som tillfogade skadorna!

Med resonemang om juridiken om garantansvar,och uppsåt (likgiltighetsuppsåt) så hade tingsrätten kunnat döma både Amani och Rami hur de än behagar, och haft en dom som bygger på intellektuell tankeförmånga på en juridisk nivå!

Nu vet vi att Laila finner Rami mer trovärdig än Amani, och det är för att Amani framstår som en vidrig person och Rami som trevligt offer mellan varven!

Nu har vi en Laila som tycker Rami är mer trovärdig av skäl som inte har med juridik att göra när en medåtalad person döms till livstids fängelse. Och en annan person, den som fick vårdnadsansvaret i Blekinge tingsrätt, skrattar hela vägen till psykopatens nya öden och äventyr.

För enligt vår rättsordning så är Rami medåtalad för alla dessa vidriga handlingar som framgår i denna sak. Rami är inte ett sanningsvittne, eller opartisk!

Han är faktiskt en karl som var åtalad med risk för livstids fängelse och kom undan som oskyldig till det helvetet Yara utsattes för. Nu kan han hänvisa till att han är en stackare som dömdes för att han brast i sitt ansvar som vårdnadshasvare och fortsätta bränna kvinnor och barn med cigaretter!

Min förhoppning är att åklagaren också överklagar domen, beträffande Rami, för hon kan inte vara nöjd med denna dom om hon själv har några illusioner kvar om hur tingsrätter kan döma!
Citera
2015-02-03, 12:33
Medlem
Stackars söta lilla flicka, man blir helt bestört över hur man kan göra så mot ett litet barn. Jag har själv massa syskonbarn. Barn som är så fina, det spelar ingen roll hur retsamma dom kan vara ibland. Det är bara barn och vi alla har varit barn och busiga.
Måtte hon leka med änglarna var dag.
Hur fan kan man vara så äcklig och feg som människa! vuxna människor som flytt till Sverige sen ger sig på en 8 åring. jävla fegisar fan va arg jag blir.

Hamnar jag någonsin i fängelse av någon anledning så kommer jag ta mej fan söka dit han är till att börja med. Jag hade skändat hans levnads existens till 1000%.
Citera
2015-02-03, 12:34
Medlem
bits1975s avatar
Usch, nu kommer tårarna...det känns inte som att hon fått upprättelse, hennes öde kommer att förfölja mig och många av oss livet ut, aldrig glömma lilla Yara och hennes lidande
Citera
2015-02-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är bevisat med fotografier att Yara, sista dagen i livet deltog i skolans aktiviteter, under städdag.

Det är också bevisat att Yara gick hem på egna ben och bars ut död från lägenheten.

Det är bevisat att endast Amani och Rami befunnit sig i lägenheten och att båda därför hade möjlighet att misshandla Yara till döds.

Vem som dödade Yara är däremot inte bevisat, med annat än det Rami påstår och tillhandahållit tingsrätten bevisning om!

Obduktionen är sekretess, men det har ändå varit offentliga förhör med expertisen som hade hand om Yaras döda kropp. Ingen av de inom vården som sett Yaras döda kropp och undersökt kroppen kan genom vittnesmål tala om annat, än omfattningen av skadorna. Ingen av de sakkunniga, vars vittnesmål borde väga tungt, har kunnat redogöra för ens någon hypotes om vem som tillfogade skadorna!

Med resonemang om juridiken om garantansvar,och uppsåt (likgiltighetsuppsåt) så hade tingsrätten kunnat döma både Amani och Rami hur de än behagar, och haft en dom som bygger på intellektuell tankeförmånga på en juridisk nivå!

Nu vet vi att Laila finner Rami mer trovärdig än Amani, och det är för att Amani framstår som en vidrig person och Rami som trevligt offer mellan varven!

Nu har vi en Laila som tycker Rami är mer trovärdig av skäl som inte har med juridik att göra när en medåtalad person döms till livstids fängelse. Och en annan person, den som fick vårdnadsansvaret i Blekinge tingsrätt, skrattar hela vägen till psykopatens nya öden och äventyr.

För enligt vår rättsordning så är Rami medåtalad för alla dessa vidriga handlingar som framgår i denna sak. Rami är inte ett sanningsvittne, eller opartisk!

Han är faktiskt en karl som var åtalad med risk för livstids fängelse och kom undan som oskyldig till det helvetet Yara utsattes för. Nu kan han hänvisa till att han är en stackare som dömdes för att han brast i sitt ansvar som vårdnadshasvare och fortsätta bränna kvinnor och barn med cigaretter!

Min förhoppning är att åklagaren också överklagar domen, beträffande Rami, för hon kan inte vara nöjd med denna dom om hon själv har några illusioner kvar om hur tingsrätter kan döma!

Håller verkligen med!
Hur kan de ta R som ett sorts sanningsvittne?
Dessutom visar det här vad som händer när domstolar inte sätter in händelser i ett större sammanhang utan får ett tunnelseende. De skulle inte kunna dömt så här om kvinnans tidigare misshandelskador hade vägts in. Är det meningen att den farligaste personen ska släppas ut om 4 år?
Citera
2015-02-03, 12:37
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014-12-09
Har inte hunnit läsa hela men TR verkar strunta i att blodet kan ha kommit dit tidigare. Är ju uppenbart att den stackars flickan blev systematiskt misshandlad

Ja, och det berättade ju Yara själv om också, i förtroende till klasskamrater
Citera
2015-02-03, 12:45
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorJohn
Vet inte vad jag tänkte med, tack!

Bild på GM hittar ni på expressen.se

Det var en fin bild på "Drottningen".
Jag undrar varför man pixlat bilden på Rami men inte på henne?
-Är de rädda om den stackars mannens anonymitet?
-Eller är man rädd att han ska drunkna i brev från hjärta-smärta-kärringar när de tittar djupt i hans ögon?
Citera
2015-02-03, 12:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det var en fin bild på "Drottningen".
Jag undrar varför man pixlat bilden på Rami men inte på henne?
-Är de rädda om den stackars mannens anonymitet?
-Eller är man rädd att han ska drunkna i brev från hjärta-smärta-kärringar när de tittar djupt i hans ögon?

Eh ja, hur tänkte expressen där? Varför är Rami pixlad? Och Amani avbildad från FUP som ett komplett vrak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in