2015-02-03, 11:35
Medlem
NALTAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NALTA
Jag tror så här:
Rami åker in för något sorts dråp/ medhjälp.
Amani, som ju framställer sig själv som verklighetsfrånvänd och " mental ", får psykvård.
Deras barn ? Ja eftersom M o M: s Svenska pass förmodligen tillverkas i detta nu, så får dom vårdnaden av barnen.
Se där, då känner ju berörda myndigheter att dom inte trampat nån på tårna!

Skulle också tro att om vi " träffas " här om ett par år, så kanske vi kan reda ut var i detta avlånga land dessa genomhederliga människor förgyller tillvaron. Vem vet, då kanske det också har anlänt fler släktingar, som kan hjälpa till med barnpassning. För det är ju knepigt?

Hoppas jag har fel......!

Tyvärr blev det nästan rätt!
Det är ju rent förbannat detta...
Citera
2015-02-03, 11:39
Medlem
Emzans avatar
Vilken skitdom!
Det är väl bara att gratulera "herr avocoado" duperade tinget utan problem.
Lite läskigt att tingsrätter inte lyckas fördjupa sig mer än ett forum på nätet i fallets frågor, och oklarheter.
Citera
2015-02-03, 11:47
Medlem
StorJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinFredriksson
Farsan fixar domen här

http://minfil.org/4692h0b7b5/B_1063-14_.pdf

Ni kan lita på pappa vänster

Tack!! När kommer man få ta del av FUP? Hur fungerar det med den?
Citera
2015-02-03, 11:47
Medlem
allegragellers avatar
Tänker att livstidsdomen mot Amani kan provocera fram en berättelse av henne. Kanske har hon t.o.m. lust att berätta sanningen utifrån det här perspektivet! Överklagan nästa..
Citera
2015-02-03, 11:55
Medlem
Hoppas att småpojkarna och deras nya "familj" får slippa ha med Rami och resten av klanen att göra!!!
Citera
2015-02-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tänker att livstidsdomen mot Amani kan provocera fram en berättelse av henne. Kanske har hon t.o.m. lust att berätta sanningen utifrån det här perspektivet! Överklagan nästa..

Sidan 70 i domen sammanfattar denna dom i ett nötskal:

"För tingsrättens fortsatta bedömning av åtalet är det av betydelse vilken tilltro som kan sättas till Amani Madis och Rami Ashours uppgifter och vilken tillförlitlighet deras uppgifter har".

104 sidor med dravel och skvaller om vem de tycker är trovärdig, utifrån de utsagor och vittnesmål de tyckte var trovärdiga!

Var finns juridiken?
Citera
2015-02-03, 11:59
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Eller så kanske hon tänker att ju lägre straff Rami får desto bättre för henne med tanke på hämnd från släkten? Lägre straff för honom och högre för henne visar ju visserligen släkten att hon är den mest skyldiga och att hämnd därmed ska utkrävas på henne, men kanske kan släktens syn på saken förmildras om deras egen släkting inte behöver skaka galler så länge?
Citera
2015-02-03, 12:01
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

"För tingsrättens fortsatta bedömning av åtalet är det av betydelse vilken tilltro som kan sättas till Amani Madis och Rami Ashours uppgifter och vilken tillförlitlighet deras uppgifter har".

104 sidor med dravel och skvaller om vem de tycker är trovärdig, utifrån de utsagor och vittnesmål de tyckte var trovärdiga!

Var finns juridiken?

Juridiken hoppade man över. Likaså "men Rami slår hårdast" och "jag slutar inte förrän jag ser blod (enligt eeu från Rami)"
Citera
2015-02-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Var finns juridiken?

Har inte hunnit läsa hela men TR verkar strunta i att blodet kan ha kommit dit tidigare. Är ju uppenbart att den stackars flickan blev systematiskt misshandlad
Citera
2015-02-03, 12:11
Medlem
portnoys avatar
Normalt sett är jag starkt emot dödsstraff, men ibland så vacklar man ta mig fan.
Citera
2015-02-03, 12:12
Medlem
Hur fan kan hon inte bli utvisad? Eventuella barn lär ju få det bättre utan en morsa som dödat deras kusin i hemmet. Feg djävla domstol.

Edit: Självklart ska mannen också ut, vadfan ska vi med dom här asen till i vårt land? När har man förbrukat sin rätt att stanna här?
Citera
2015-02-03, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2014-12-09
Har inte hunnit läsa hela men TR verkar strunta i att blodet kan ha kommit dit tidigare. Är ju uppenbart att den stackars flickan blev systematiskt misshandlad
Instämmer! Hur mår ordföranden i målet? Finns YRKESstolthet?
Jag tar mig för pannan!
Senast redigerad av commandaria 2015-02-03 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in