2015-02-03, 11:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Polen har jag fått för mig, men kan ha fel.

Svarade inte på frågan ser jag. Jo, namnet härstammar nog från Litauen, men jag fick tidigt för mig att TS hade polskt påbrå. Fråga mig inte varför.
TS pappa är född i Gdynia, Polen.
Citera
2015-02-03, 11:12
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TS pappa är född i Gdynia, Polen.

Mamman bor där, om jag inte helt är ute är cyklar. (svårt i snön )
Citera
2015-02-03, 11:19
Medlem
Tummregel gällande Polska kvinnor i förhållanden. Allt mitt är mitt, allt ditt är vårat.
Citera
2015-02-03, 11:19
Bannlyst
Citat:
Det står inget sådant alls i statusen, utan är en flashbackares personliga upplevelse och sammanfattning.

Det skulle väl bla. vara jag då.

"Ligg" finns ju inte som status på Fejjan, men i det här läget spekulerar jag från hur US ser på saken, och det är knappast från ett rosaskimrande romantiskt "I ett förhållande".

Ta det för vad det är. TS lade ut aktiviteter och känslor på sin Facebook som kunde hållits privata för både barn och ex-partner till tiden var mogen. Även med respekt för nya partnern - "ligget".

Igår skrev du att TS inte var någon som vill ha EMOT sig, har du något konkret där, det är jag nyfiken på ?
Citera
2015-02-03, 11:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larzx
Tummregel gällande Polska kvinnor i förhållanden. Allt mitt är mitt, allt ditt är vårat.
Vem är polsk kvinna i detta fall?
Citera
2015-02-03, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem är polsk kvinna i detta fall?
TS har väl sitt ursprung i Polen.
Citera
2015-02-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden

"Ligg" finns ju inte som status på Fejjan, men i det här läget spekulerar jag från hur US ser på saken, och det är knappast från ett rosaskimrande romantiskt "I ett förhållande".

Ta det för vad det är. TS lade ut aktiviteter och känslor på sin Facebook som kunde hållits privata för både barn och ex-partner till tiden var mogen. Även med respekt för nya partnern - "ligget".

Men finns/fanns det indikationer från början om att det skulle röra sig om ett kärleksförhållande eller kan det vara så att MR som vän/kollega låtit TS hyra bostaden i andra hand eller dylikt, iom att hon befann sig i en trängd situation? Minst lika tydligt och i så fall motbjudande är det att bjuda ut sig på Badoo som US gjorde, med respekt för barn och ex-partner..
Citera
2015-02-03, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leo-rowan
Men finns/fanns det indikationer från början om att det skulle röra sig om ett kärleksförhållande eller kan det vara så att MR som vän/kollega låtit TS hyra bostaden i andra hand eller dylikt, iom att hon befann sig i en trängd situation? Minst lika tydligt och i så fall motbjudande är det att bjuda ut sig på Badoo som US gjorde, med respekt för barn och ex-partner..

Men läs.
"I ett förhållande" är inte att hyra en lägenhet av en kollega.

Hade US lagt ut sina privata PM och kommentarer på Badoo så att alla kunde läsa det ?

Det är skillnad här serru. Jag ser hur TS använde Fejjan som ett vapen för att komma loss från US genom att nedvärdera. Problemet är att det lastas alla som kan läsa, då inte minst barnen som bodde hos US.

Återigen, inget som ger rätt att skada någon, men det kan absolut förklara varför US blev knäckt och förändrad.
Citera
2015-02-03, 11:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larzx
TS har väl sitt ursprung i Polen.
Att hennes pappa är född där betyder väl inte att hon är polsk kvinna. Hon är i så fall lika mycket tornedaling.
Citera
2015-02-03, 11:40
Medlem
Citat:
Men läs.
"I ett förhållande" är inte att hyra en lägenhet av en kollega.

Hade US lagt ut sina privata PM och kommentarer på Badoo så att alla kunde läsa det ?

Det är skillnad här serru. Jag ser hur TS använde Fejjan som ett vapen för att komma loss från US genom att nedvärdera. Problemet är att det lastas alla som kan läsa, då inte minst barnen som bodde hos US.

Återigen, inget som ger rätt att skada någon, men det kan absolut förklara varför US blev knäckt och förändrad.

Men eftersom jag aldrig såg att det stod "I ett förhållande" någonstans undrar jag om det gjorde det eller om det är ett rykte? Och TS kan ju ha haft ett förhållande med någon annan och fortfarande hyrt in sig hos MR.

Alla tolkar vi olika.
Citera
2015-02-03, 11:48
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Igår skrev du att TS inte var någon som vill ha EMOT sig, har du något konkret där, det är jag nyfiken på ?

Så såg nog US på saken, ja.

Jag har bara läst hennes tweetar och läst om vad hennes väninnor skriver om henne på fb. Ett inlägg innefattar även ettrig och det skrevs efter hennes frånfälle. Hittar det inte längre.
Att vara allt det där som inte ger sig är väldigt positivt i den goda sakens namn (så som vännerna känner henne), men om samma egenskaper vänds mot en person i negativa nyanser.. Ja då blir det nog ganska outhärdligt.

(namn) Ja, har Tess lärt mig något så är det att våga bråka och vara obekväm, stå för vad man tror på, aldrig acceptera orättvisor och aldrig stå tyst bredvid. Sån var hon.
den 27 januari kl. 21:09 · Gilla · 7
Citera
2015-02-03, 12:20
Bannlyst
Citat:
Så såg nog US på saken, ja.

Jag har bara läst hennes tweetar och läst om vad hennes väninnor skriver om henne på fb. Ett inlägg innefattar även ettrig och det skrevs efter hennes frånfälle. Hittar det inte längre.
Att vara allt det där som inte ger sig är väldigt positivt i den goda sakens namn (så som vännerna känner henne), men om samma egenskaper vänds mot en person i negativa nyanser.. Ja då blir det nog ganska outhärdligt.

(namn) Ja, har Tess lärt mig något så är det att våga bråka och vara obekväm, stå för vad man tror på, aldrig acceptera orättvisor och aldrig stå tyst bredvid. Sån var hon.
den 27 januari kl. 21:09 · Gilla · 7

Tack! Ja det är egenskaper som säkert funkar och ger en person framgång på jobb, i politiken och inom facket. Hårda nypor och vassa armbågar.

Men i en uppslitande relation är totalt kontraproduktivt.

Det krävs ganska mycket av anhöriga att lätta och tala om personers negativa egenskaper så det är lätt att förstå att detta var mycket starka egenskaper hos TS.

Vi har en samsyn på saken, även om mina ord inte finns på Fejjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in