Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Jag tror att det är viktigt att man funderar på vad som inte fungerade om man väljer att bli tillsammans med sitt ex. Just för att undvika att falla tillbaka i samma spår. Det finns ju ändå en anledning till varför det tog slut. Jag tror att det kan bli bra om båda vill och är beredda att satsa för att få förhållande att fungera. Du skriver att du tycker otroligt mycket om din nuvarande så är du säker på att det är en bra idé att bli tillsammans med ditt ex? Du vet ju inte heller om exet vill att ni gör ett nytt försök. Tycker inte du ska göra något förhastat och riskera att mista din nuvarande. Att du tänker mycket på ditt ex och kan sakna det ni hade låter inte speciellt konstigt, det har ju inte gått så lång tid sedan ni gjorde slut. Nu har jag tyvärr ingen solskenshistoria att bidra med, önskar ibland att jag hade det.
Vi har pratat en massa om våra problem och varför det tog slut och också kommit fram till att båda vill. Han säger iallafall att han inte vill något annat, men känner mig ändå så osäker på hans känslor pga allt han sagt och sådär. Vi har också beslutat att om vi skulle försöka igen så ska vi gå i parterapi, själva anledningen till att vi gjorde slut var att han mådde dåligt psykiskt och tog ut det på vårt förhållande. Jag kände mig då kvävd och instängd och försökte då få mer egentid och allt blev som en ond spiral. Han har nu fått hjälp, går hos läkare och fått medicin.
Min nuvarande tycker jag mycket om men, vi har inte samma kemi som med mitt ex. Mitt ex och jag är som två magneter som dras till varandra hela tiden.. Vi är mer lika, vi vill samma saker osv. Som bara sånt där med matvanor och inredningsstil. Min nya och jag är helt tvärtom där.