Citat:
Ursprungligen postat av
Tobleronetjejen
Jag känner att jag gärna skulle vilja försöka en gång till med mitt ex men är bara så rädd att det ska bli som innan och att båda ska bli sårade en gång till...
Han hintar om att han ska träffa någon tjej och mitt hjärta går i bitar...Jag vill inte att han får känslor för någon annan och blir tillsammans med någon annan. Samtidigt fattar jag att jag inte kan hindra honom då vi inte är tillsammans och jag har en ny...
Känns som att känslorna för mitt ex är starkare, men jag vet inte.. Känns som att jag kan vara mig själv mer med honom.
Och du är ihop med din nuvarande för att.................han behandlar dig som en prinsessa och FOLK tycker att han är bäst för dig? Seriöst, jag skulle varken vilja vara din nuvarande eller exet i ditt liv. Du är en tjej på 21, men du beter dig som en midlife crisis plågat snubbe som hela tiden har någon vid sidan om, men ändå aldrig lämnar sin fru för då skulle han ju mista tryggheten hemma.
Han har varit psykiskt labil? Ta inte illa upp, men nu verkar du ju inte heller mycket stabil i ditt beteende.
Jag skulle aldrig säga aldrig. Visst kan det finnas den andra chansen, fast den tången som jag skulle röra vid mitt ex, måste uppfinnas, men det är en helt subjektivt upplevelse.
Missförstå mig rätt nu. Du är mycket ung och han har nog varit den första stora kärleken och på något sätt har du väl aldrig fått något riktigt avslut, MEN med den vägen du valt, kan du enbart misslyckas. Du vill äta kakan och... den gamla leken. Du skulle lämna din nuvarande på en gång, bara ditt ex tackar ja. Och än så länge han inte gör det, stannar du hemma. Problematiken ligger hos dig. Bestäm dig vem du vill ha i ditt liv och satsa till fullo. Bara ett tips.