2015-02-02, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är fortfarande inte avgjort. Men den som flyttar in hos en ny sambo bör behålla borätten i den gamla bostaden, åtminstone tills hen känner sig trygg i samboskapet. Risken att bli bostadslös finns alltid vid gemensamt boende.

Eller så säger du bara: "Jaha, jag hade fel här." Klart nya killen kan meddela när som helst att hon får flytta ut ur hans lägenhet rent juridiskt. Du griper efter halmstrån: de har ju inga gemensamma barn, det finns ju inga synnerliga skäl att hon ska köpa just hans lägenhet och inte en annan. Med andra ord finns ingen sådan rätt att vägra flytta ut från nya killen efter sex månader.

Men mer på ämnet: Ägde de villan gemensamt enligt lagfart, hade de äktenskapsförord och vad sade det, etc.
Citera
2015-02-02, 08:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Eller så säger du bara: "Jaha, jag hade fel här." Klart nya killen kan meddela när som helst att hon får flytta ut ur hans lägenhet rent juridiskt. Du griper efter halmstrån: de har ju inga gemensamma barn, det finns ju inga synnerliga skäl att hon ska köpa just hans lägenhet och inte en annan. Med andra ord finns ingen sådan rätt att vägra flytta ut från nya killen efter sex månader.

Men mer på ämnet: Ägde de villan gemensamt enligt lagfart, hade de äktenskapsförord och vad sade det, etc.
Jag hade inte fel. Det är inte avgjort på förhand vem som ska flytta ut. Men om vi håller oss till ämnet, så gjorde TS rätt om hon avsåg att behålla sin borätt i villan, så hon kunde flytta tillbaka om samboskapet inte höll.

Det har inte framkommit något om vem som äger villan, eller om det finns något äktenskapsförord.

Tillägg: Jag fick svar i skrivande stund från Attunda TR. Det finns inget äktenskapsförord registrerat.
Senast redigerad av Quarrel 2015-02-02 kl. 08:55.
Citera
2015-02-02, 09:02
Medlem
Ouch. "Stackars" mannen. Enskild firma, villa och inget äktenskapsförord.

Alla tillgångar i firman lär ingå i bodelningen.

Där rök bostad trygghet pensionsspar (beroende på lösning i firman) etc.

Hans liv skulle troligen krossats av det här.

Hmmmm. Här åkte motivet upp en aning för min del.

Ojdå säger jag bara. Ojdå.

Det i kombination med pappren som skickades insamband med att hon hittades... Ajajaj.
Citera
2015-02-02, 09:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis.

Jag får också känslan av att han vill sitta där i "orubbat" bo. Vilket han inte kan om skilsmässan går igenom.
Men det trodde han väl att han skulle kunna nu när hon är död.
Fast om han döms för mord så är det inte han utan barnen som ärver hennes del.
Citera
2015-02-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Men det trodde han väl att han skulle kunna nu när hon är död.
Fast om han döms för mord så är det inte han utan barnen som ärver hennes del.

Ja.
Citera
2015-02-02, 09:36
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Polisen har mycket mer på US än vad som framkommer i media.

Det var ingen slump att TS hittades vid just den bryggan, US friade till TS där.
Citera
2015-02-02, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon

Det var ingen slump att TS hittades vid just den bryggan, US friade till TS där.

Där det började, avslutades det.
Citera
2015-02-02, 09:53
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Där det började, avslutades det.

Precis så.
Citera
2015-02-02, 10:16
Medlem
Innan TS flyttade från gemensamma bostaden i december så bodde dom varannan vecka i den för barnens skull.
Citera
2015-02-02, 10:20
Medlem
Citat:

Ingen rök utan eld....
Citera
2015-02-02, 10:24
Medlem
Heffis avatar
Är det någon som vet vad T.S hade för efternamn som ogift?
Citera
2015-02-02, 10:32
Bannlyst
Citat:

Kanske därför hon kände obehag inför detta och kontaktade väninnan, varför inte mötas i den gemensamma bostaden tex, där man ändå vistades till & från ?

Citat:
Ursprungligen postat av Suzy1962
Innan TS flyttade från gemensamma bostaden i december så bodde dom varannan vecka i den för barnens skull.
Jahapp, så skilsmässan var ett faktum och praktiserades redan under november. Man undrar om hon även då bodde hos MR ?

Vi får se om uppgifterna kan konfirmeras, men för diskussionens skull så är det intressanta spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in