2015-02-01, 23:23
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Fortsätt du att blunda och hitta på egna sanningar. Det finns inget lagligt med kuppen och det råder idag diktatur i Ukraina och folket har all rätt att försvara sig mot fascisterna som med vapen mördar civilbefolkningen. Krim var ryskt redan innan och folket röstade mangrant för att tillhöra Ryssland. Det hade aldrig hänt om USA låtit bli att sponsra folkmordet i Ukraina.
Men nu vet vi ju att Strelkov sagt att man hotade parlamentet i Krim med vapen innan de röstade, hävdar du att Strelkov ljuger eller har felaktig information om hans egna planer?

/Micke
2015-02-01, 23:24
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Übermensch är ni inte men folkmördare är ni. Ni är där nere för att ni tycker det är roligt att mörda människor. Skulle inte bli förvånad om ni även våldtar.

I Odessa, som press chefen i Azov var med på, där våldtogs de rysktalande flickorna i Union Trade Huset innan dom mördades på de mest vidriga sätt, innan dom som "grand final" flamberades...

En höggravid kvinna stryptes med en telefonsladd där också, oklart om hon också våldtogs... skulle i så fall inte förvåna mig särskilt mycket!
Senast redigerad av naturtvål 2015-02-02 kl. 00:03.
2015-02-01, 23:26
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
I Odessa, som den fd. högsta chefen i Azov var med på, där våldtogs de rysktalande flickorna i Union Trade Huset innan dom mördades på de mest vidriga sätt, innan dom som "grand final" flamberades...

En höggravid kvinna stryptes med en telefonsladd där också, oklart om hon också våldtogs... skulle i så fall inte förvåna mig särskilt mycket!
Biletsky var aldrig i Odessa vid tiden för kravallerna, kan du sluta hitta på nu? Och Igor var inte heller i Odessa och han har ALDRIG varit chef för Azov den rollen har alltid varit Biletskys.

Hur mår du egentligen?

/Micke
2015-02-01, 23:37
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Vi får hoppas att tiden talar för offren och att dessa odjur får sina straff i Haag eller på slagfältet. Skrämmande att såna odjur skyddas i västmedia medan Hitlers ss-kommanden är så hatade och de är ju exakta kopior. OM detta slutar med förlust för östukrainarna så bävar nog hela världen för det som Azovgalningarna kommer utsätta folket där för. Förutom "fredspristagaren" Obama och hans gäng förstås, de lär jubla.
Ja du, en första åtgärd blir ju att faktiskt dela ut hjälpsändningar från västra Ukraina. Sedan kan jag tänka mig att det finns en hel del separatister att gripa och föra till Haag för deras delaktighet i terrorhandlingar som nedskjutningen av passagerarplanet, de två tre artilleribeskjutningarna av civila bussar samt terrorbombningen av Mariupol. För att nämna ett par av de arbetsuppgifter som finns att ta tag i, själv skulle jag gärna vilja ta ett snack med Motorola och Givi, alltid undrat vad som driver de där jäkla typerna.

/Micke
2015-02-01, 23:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffD
Såg danskt nyhetssändning där siffran på ukrainska cyborg förluster angavs vara minst 10 000 sedan "ATO" började.
Ja, hittade reportaget, väldigt intressant. Moralen verkar verkligen vara på bottennivå hos de ukrainska soldaterna som känner sig utnyttjade av den brutala regimen, som kanonmat. Det här borde NATO-trollen se, även om det är på Putinstyrda danska statstelevisionen:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/Video/2015/02/01/193843.htm
2015-02-01, 23:38
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Men OT, så torde det stå klart att det inte finns någon militär lösning på konflikten. Kiev kan inte med våld tvinga in en motsträvig befolkning under sitt styre, så enda vettiga lösningen är förhandlingsvägen mot en eventuell delning av landet med förebild i Tjeckoslovakiens delning. (Detta självfallet under förutsättning att det är folkflertaets vilja i de berörda regionerna.) Även etniska ukrainare stödjer en sådan lösning, även om de under nuvarande politiska stämningar talar tyst om det.
Du kan resonera som du gör teoretiskt, men Kiev kan varken förhandla med eller tvinga någon så länge Putin tycker att kriget gynnar hans syfte, som ju är att underminera Ukraina.
Putin kan förstärka terroristerna o marchera , norr-, väster- o söderut.
Han kan låta kriget som det ser ut nu hålla på o hålla på..
Han kan beordra halt o eld upphör ganska snart, om/när han är nöjd med territoriet.
Han kan skicka trevare till Kiev/Tyskl/Fra om att han vill ha en deal, inkl total autonomi för Donbas, vilket ju betyder att Donbas är förlorat för Ukraina (varför skulle f.ö. U vilja betala för ett autonomt Donbas?)
Kort sagt med Putin i bilden är det omöjligt att sia om vad som ska hända o hur man ska få slut på vansinnet. Det tar inte slut förrän Putin vill ha slut på det, men för det behöver han ju en "seger"!
Senast redigerad av HerroFruBoll 2015-02-01 kl. 23:41.
2015-02-01, 23:40
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nej, organisationen har inte grundats av honom (Igor), mannen du tror är Igor är bara någon random tjockis i Odessa som går loss, innan var den där mannen en Italienare när du skrev ett PM till mig. Hur ska du ha det nu?

Och Igor har aldrig varit ledare för Azov den lotten har alltid varit Biletskys.

Kan du sluta komma med felaktigheter nu?

/Micke

Okej! Då var mytomani avklarad!

Pressofficer är isterberget visst och ansiktet utåt för Azov!
Tar tillbaka att han var fd.ledare...

Men att han är identiskt med det feta svin som är iförd svart mask i Odessa, råder det inget tvivel om från min sida...

Så enormt fet är det ingen som är i Högra Sektorn och inte lika duktig med kalasjnikoven mot obeväpnade heller...

http://maidantranslations.files.wordpress.com/2014/07/sna-04.jpg?w=640
Senast redigerad av naturtvål 2015-02-01 kl. 23:44.
2015-02-01, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ja du, en första åtgärd blir ju att faktiskt dela ut hjälpsändningar från västra Ukraina. Sedan kan jag tänka mig att det finns en hel del separatister att gripa och föra till Haag för deras delaktighet i terrorhandlingar som nedskjutningen av passagerarplanet, de två tre artilleribeskjutningarna av civila bussar samt terrorbombningen av Mariupol. För att nämna ett par av de arbetsuppgifter som finns att ta tag i, själv skulle jag gärna vilja ta ett snack med Motorola och Givi, alltid undrat vad som driver de där jäkla typerna.

/Micke
Du har aldrig undrat varför det plötsligt blev tyst kring det nedskjutna planet? Samma sak ser vi i Moskébranden i Eskilstuna. Propagandan försökte lägga skulden på separatisterna men vi vet alla att Kuppregimen i Kiev är ansvariga för den nedskjutningen. Terrorbombning i Mariupol? Så terrorbombningarna som sker dagligen i Donets, Lugansk och andra städer och byar i Ukraina är helt okej? Å andra sidan visste jag redan att er logik haltar betydligt.
2015-02-01, 23:52
Medlem
Kommer rapporter om att en rysk T-14 (T-99) Armata blivit nedkämpad utanför Debaltseve.

Det kan röra sig om Ukrainsk stridspropaganda men det kan lika gärna vara sant. Det skulle inte förvåna mig om ryssarna vill testa den nya plattformen i strid för att se hur den sköter sig. Då kan ju brister och fördelar lätt analyseras innan produktionen sätter igång om något år.

https://twitter.com/UKROPSTEEL/status/561969932414767104

Tyvärr måste jag säga att det ser dystert ut för ukrainska styrkor vid Debaltseve. De gör tappert motstånd men mot en oändlig ström av vapen, fordon och manskap från Ryssland är slaget redan förlorat. Ryska sabotörer och spaningsgrupper med eldledare rör sig bakom linjerna och utger sig för att vara civila.

Jag hoppas man evakuerar soldaterna där i tid.
2015-02-01, 23:57
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Okej! Då var mytomani avklarad!

Pressofficer är isterberget visst och ansiktet utåt för Azov!
Tar tillbaka att han var fd.ledare...

Men att han är identiskt med det feta svin som är iförd svart mask i Odessa, råder det inget tvivel om från min sida...

Så enormt fet är det ingen som är i Högra Sektorn och inte lika duktig med kalasjnikoven mot obeväpnade heller...

http://maidantranslations.files.wordpress.com/2014/07/sna-04.jpg?w=640
Så du hittade en bild på Igor och det räcker som bevis? Bra jobbat

/Micke
2015-02-02, 00:00
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Kommer rapporter om att en rysk T-14 (T-99) Armata blivit nedkämpad utanför Debaltseve.

Det kan röra sig om Ukrainsk stridspropaganda men det kan lika gärna vara sant. Det skulle inte förvåna mig om ryssarna vill testa den nya plattformen i strid för att se hur den sköter sig. Då kan ju brister och fördelar lätt analyseras innan produktionen sätter igång om något år.

https://twitter.com/UKROPSTEEL/status/561969932414767104

Tyvärr måste jag säga att det ser dystert ut för ukrainska styrkor vid Debaltseve. De gör tappert motstånd men mot en oändlig ström av vapen, fordon och manskap från Ryssland är slaget redan förlorat. Ryska sabotörer och spaningsgrupper med eldledare rör sig bakom linjerna och utger sig för att vara civila.

Jag hoppas man evakuerar soldaterna där i tid.
Ryssland skulle aldrig våga testa i så osäker terräng.

/Micke
2015-02-02, 00:11
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Så du hittade en bild på Igor och det räcker som bevis? Bra jobbat

/Micke

Denna bild och det steppand isterberget, 1:20 i video!!!

100 procents likhet! Räkna de ohyggliga bilringarna...

Länk: http://www.liveleak.com/view?i=aae_1399930431

jämför med denna bild!

http://maidantranslations.files.word...a-04.jpg?w=640
Senast redigerad av naturtvål 2015-02-02 kl. 00:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in