2015-02-01, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Någonting har polisen på US. Kanske vet de att TS var i villan i Sigtuna kvällen innan hon anmäldes försvunnen medan US förnekar det.

Tycker jag verkar väl tunt för att häkta någon på sannolika skäl. Enligt den här artikeln http://www.unt.se/sigtunabygden/haktad-make-nekar-till-mord-3573860.aspx som säkert varit länkad i tråden redan, lades nytt material fram för försvaret bara en kvart innan häktningsförhandlingen. Det står också att polisen undersökt bilar och bostadshus. Det kan vara analyssvar från dessa undersökningar som kom fram strax innan förhandlingen.
Citera
2015-02-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tycker jag verkar väl tunt för att häkta någon på sannolika skäl. Enligt den här artikeln http://www.unt.se/sigtunabygden/haktad-make-nekar-till-mord-3573860.aspx som säkert varit länkad i tråden redan, lades nytt material fram för försvaret bara en kvart innan häktningsförhandlingen. Det står också att polisen undersökt bilar och bostadshus. Det kan vara analyssvar från dessa undersökningar som kom fram strax innan förhandlingen.

Det kan vara så att undersökningen av bilar och bostadshus inte är klar. Om US skulle ha satts på fri fot skulle han kunna ha möjlighet att röja bort bevis.
Citera
2015-02-01, 17:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Det kan vara så att undersökningen av bilar och bostadshus inte är klar. Om US skulle ha satts på fri fot skulle han kunna ha möjlighet att röja bort bevis.
I så fall skulle han ha häktats som skäligen misstänkt, så hade polisen fått en vecka till på sig.
Citera
2015-02-01, 17:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu finns det inget belägg att MGM hade alkoholproblem utan bara rykten sen,
´den jag varit gift med i 15 år skulle jag aldrig kunna tänka mig ta livet av mig, fundera själv.

Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Nä visst inga papper på LOB-från farbror blå, eller nån form av varning från arb.givaren. Men dock, likaväl är det ju en trådsanning sen 6 dygn att han är en alkad asshole... Detta kommer ju från massvis av håll och kanter, dock alla utan bäring.

Det finns belägg och bäring. Anhöriga och vänner, och även han själv skriver på facebook om vita dagar. TS hintar även om det. Det kan man nog kalla för belägg. Något som kan beskrivas med att man hävdar en uppfattning. Det betyder dock inte att uppgifterna behöver vara sanna.

Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Vädjan om vittnen kan ju också ses som en sista utredningsåtgärd innan nedläggning av förundersökning om mord. Det kan tyda på att de inte vet något.

Polisen uppger att de inte vet dödsorsaken. http://www.expressen.se/nyheter/doda-kvinnan-hade-ansokt-om-skilsmassa/

Vad i helvete menar du..? Att vittnen endast skulle vara intressant i en utredning mot slutet under en förundersökning. Vittnen är alltid viktiga, oavsett när i undersökningen. Oavsett om de kan stärka en misstankegrad mot en misstänkt, eller tvärtom. Vittnen är också viktiga för att kunna kartlägga BO och MGM:s förehavanden timmarna innan, och MGM:s förehavande timmarna under och efter brottet har begåtts. Känns som att jag skriver till en 6-åring just nu, men vittnen är alltså inte bara av stor vikt fören utredning för att stärka eller minska misstankegrad bland misstänkta.
Citera
2015-02-01, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot

Man behöver knappast ta en paus i häktningsförhandlingen och ge försvaret en kvart på sig att läsa in sig på nytt material, om det enda som framkommit är att undersökningarna inte är klara...
Citera
2015-02-01, 18:19
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det finns belägg och bäring. Anhöriga och vänner, och även han själv skriver på facebook om vita dagar. TS hintar även om det. Det kan man nog kalla för belägg. Något som kan beskrivas med att man hävdar en uppfattning. Det betyder dock inte att uppgifterna behöver vara sanna.

Vad i helvete menar du..? Att vittnen endast skulle vara intressant i en utredning mot slutet under en förundersökning. Vittnen är alltid viktiga, oavsett när i undersökningen. Oavsett om de kan stärka en misstankegrad mot en misstänkt, eller tvärtom. Vittnen är också viktiga för att kunna kartlägga BO och MGM:s förehavanden timmarna innan, och MGM:s förehavande timmarna under och efter brottet har begåtts. Känns som att jag skriver till en 6-åring just nu, men vittnen är alltså inte bara av stor vikt fören utredning för att stärka eller minska misstankegrad bland misstänkta.
Att man skriver om det på Facebook och är öppen med vita perioder ser jag inte som belägg och länka gärna till uttalanden av de anhöriga och vänner som påstår att MGM har alkoholproblem.
Citera
2015-02-01, 18:19
Medlem
När kan obduktionen tänkas vara klar? Eller kan den redan vara klar men resultatet hemligt?
Citera
2015-02-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
När kan obduktionen tänkas vara klar? Eller kan den redan vara klar men resultatet hemligt?

Hon hittades för exakt en vecka sedan och hade då legat ett dygn i iskallt vatten. Får för mig att det kan komplicera det hela.

Men man har gjort tekniska undersökningar samt förhör under denna tid. Så något borde ha framkommit.
Citera
2015-02-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall skulle han ha häktats som skäligen misstänkt, så hade polisen fått en vecka till på sig.

När är nästa tillfälle som det senast måste ske en omhäktning?
Citera
2015-02-01, 18:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
När är nästa tillfälle som det senast måste ske en omhäktning?
Ansökan om omhäktning måste ske senast 11 februari, och eventuell förhandling hålls rätt omgående.
Citera
2015-02-01, 19:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ganska säkert har hon haft ett förhållande bakom ryggen på sin man ett längre tag och
den hastiga flytten just i julmånaden december till MR visar att detta nog inte var en välplanerad
flytt. Det känns mera som att hon i något skede blivit avslöjad eller kanske avslöjat sig själv.

Fingertoppskänslan i denna separation känns inte allt för skonsam gentemot varken barn eller
den lämnade mannen. Detta stärker också tesen om att barnen faktiskt bor kvar hos Pappan
för att dom skulle brutit upp från hem och hus mitt i en skoltermin för att följa med Mamman
till Uppsala och bli inneboende hos MR känns inte allt för välorganiserat och förnuftmässigt.

Nej, känslan som dyker upp är att det började bli lite bråttom med att flytta förmodligen för att US hade börjat fatta vad som pågick.

Oavsett vad som föranlett flytten till MR så måste man ju säga att det är otroligt konstigt och besynnerligt att välja det alternativet om hon nu hade förhoppningar om en konstruktiv dialog med US, varför inte mellanlanda hos någon väninna och få igång det hon mest av allt ville ha, skilsmässan?

Fattade inte hon hur provocerande det var för US, att flytta till älskaren det första hon gör?
Hur hade hon tänkt sig att lösa det med ungarna, visserligen tonåringar men de lär väl ha behövt båda sina föräldrar ändå.

Och varför var inte MR med som backup om det nu fanns en hotbild mot TS enligt hennes bekanta?
Citera
2015-02-01, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, känslan som dyker upp är att det började bli lite bråttom med att flytta förmodligen för att US hade börjat fatta vad som pågick.

Oavsett vad som föranlett flytten till MR så måste man ju säga att det är otroligt konstigt och besynnerligt att välja det alternativet om hon nu hade förhoppningar om en konstruktiv dialog med US, varför inte mellanlanda hos någon väninna och få igång det hon mest av allt ville ha, skilsmässan?

Fattade inte hon hur provocerande det var för US, att flytta till älskaren det första hon gör?
Hur hade hon tänkt sig att lösa det med ungarna, visserligen tonåringar men de lär väl ha behövt båda sina föräldrar ändå.

Och varför var inte MR med som backup om det nu fanns en hotbild mot TS enligt hennes bekanta?

Papperna som ju är så viktiga var påskrivna i mitten på december av båda. När är det tidigaste datumet vi känner till att hon flyttade ihop med MR ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in