2015-02-01, 14:14
Medlem
Fortis et libers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Eftersom jag inte någon aning vem MR kan vara så kan jag inte delta i diskussionen om hans eventuella förhållande med TS. Fast om MR och TS var så kära och om TS till och med flyttade i MRs lägenhet efter separationen- som någon här påstått - så känns det lite märkligt att det inte var MR som anmälde TS som försvunnen utan en väninna. Eller är MR en kvinna.

http://www.transport.se/din-avdelning/avd41/Om-oss/Vi-pa-avdelningen/
Citera
2015-02-01, 14:20
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Jaha, varför skulle jag då få reda på någonting genom att läsa TS facebook. Visst bodde hon i Salabacke i december men Salabacke är inte en adress utan en stadsdel i Uppsala.

"någonting" av intresse kan stå i härvan av bokstäver, precis som du läser d e s s a.
Citera
2015-02-01, 14:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
"någonting" av intresse kan stå i härvan av bokstäver, precis som du läser d e s s a.
Ingenting i härvan nämner någon ny man.
Citera
2015-02-01, 14:30
Medlem
Har varit medlem i flera år men aldrig någonsin skrivit här, och tänkte inte göra det nu heller... Men nu blev min gräns nådd. Yttrandefrihet är ju toppen, men SNÄLLA lämna M utanför detta. Eftersom polisen inte misstänker honom har han ingenting med saken att göra mer än att han råkade ha en relation med TS. De var som ni själva sett på FB, ni som letat där, måna om att inte skylta med sin relation utåt till alla kända och okända människor och även om ens partner dör kan man väl få slippa att hängas ut? Jag förstår inte hur ni kunde gräva fram honom öht men tydligen lyckas man med allt här inne. Han kan väl få lämnas utanför den här, många gånger smutsiga, diskussionen? Jättebra för er som lyckats stilla sin nyfikenhet, men måste infon delas till alla, då den inte är det minsta relevant för fallet ifråga?
Citera
2015-02-01, 14:42
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEU
Har varit medlem i flera år men aldrig någonsin skrivit här, och tänkte inte göra det nu heller... Men nu blev min gräns nådd. Yttrandefrihet är ju toppen, men SNÄLLA lämna M utanför detta. Eftersom polisen inte misstänker honom har han ingenting med saken att göra mer än att han råkade ha en relation med TS. De var som ni själva sett på FB, ni som letat där, måna om att inte skylta med sin relation utåt till alla kända och okända människor och även om ens partner dör kan man väl få slippa att hängas ut? Jag förstår inte hur ni kunde gräva fram honom öht men tydligen lyckas man med allt här inne. Han kan väl få lämnas utanför den här, många gånger smutsiga, diskussionen? Jättebra för er som lyckats stilla sin nyfikenhet, men måste infon delas till alla, då den inte är det minsta relevant för fallet ifråga?

Kanske därför hans namn inte står att läsa i tråden, som så vanligt är.
Av respekt.
Citera
2015-02-01, 14:45
Medlem
Citat:

Relationen kan ha betydelse för spekulationerna. Men MR har som person ingen betydelse i nuläget. Och det är som sagt därför han inte heller är outad.
Citera
2015-02-01, 14:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I egenskap av hennes partner är han givetvis intressant i sammanhanget.
Vart var han natten mellan fredag och lördag?
Varför är det en väninna och inte sambon som anmäler henne saknad?
Varför ringer hon väninnan och garderar istället för nya sambon när hon känner sig osäker på hur mötet med exet kan utveckla sig.
Citera
2015-02-01, 14:51
Medlem
Han blev ovan.
Citera
2015-02-01, 14:54
Medlem
Likaså kunde vem som helst annars i TS familj eller andra närstående som vänner etc vara av intresse? Men eftersom det inte är någon av dem som är misstänkt så spelar det ju heller ingen roll var de befanns sig, varför inte TS befann sig hos just dem osv. Polisen har säkert hört alla nära inblandade. Om de då visats vara av noll intresse för saken, ja då är det nog också så.
Citera
2015-02-01, 14:56
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Finns inga kommentarer från någon MR, på hennes FB-status den 7 december.

Om du läser alla kommentarer den 7/12 så ser du att TS anger sin nya adress. Via Ratsit får du fram att på den adressen bor MR.
Senast redigerad av Flor-Ida 2015-02-01 kl. 14:58.
Citera
2015-02-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I egenskap av hennes partner är han givetvis intressant i sammanhanget.
Vart var han natten mellan fredag och lördag?
Varför är det en väninna och inte sambon som anmäler henne saknad?
Varför ringer hon väninnan och garderar istället för nya sambon när hon känner sig osäker på hur mötet med exet kan utveckla sig.
Alla dessa punkter har säkerligen utretts av polis och uppenbarligen har han alibi, inget motiv osv. Annars hade han suttit häktad och inte US.
Han ingick ju i kompisgänget, kanske hade han och den aktuella väninnan (som varit i kontakt med polisen i ärendet) samtalat med varandra. Den nye ville kanske hålla sig i bakgrunden så långt som möjligt om det nu var känt bland vänner att TS skulle träffa US den kvällen.
Enligt källor hade TS påtalat för en väninna att vara uppmärksam ifall hon var i knipa, TS kanske inte ville blanda in den nye i sin relation till exet..
Tycker också att vi ska lämna den nye utanför detta, han är ute i det fria av en anledning.
Citera
2015-02-01, 14:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Likaså kunde vem som helst annars i TS familj eller andra närstående som vänner etc vara av intresse? Men eftersom det inte är någon av dem som är misstänkt så spelar det ju heller ingen roll var de befanns sig, varför inte TS befann sig hos just dem osv. Polisen har säkert hört alla nära inblandade. Om de då visats vara av noll intresse för saken, ja då är det nog också så.
Nej, vem som helst är inte av samma intresse eftersom det vanligaste när en kvinna mördas är just att det är partnern eller ex. partnern.

Dessutom är det väl förväntat att man åker hem till sin bostad och om man inte tänker göra det meddelar en eventuell sambo det. Att däremot ringa sina föräldrar och syskon är mer långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in