Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
I egenskap av hennes partner är han givetvis intressant i sammanhanget.
Vart var han natten mellan fredag och lördag?
Varför är det en väninna och inte sambon som anmäler henne saknad?
Varför ringer hon väninnan och garderar istället för nya sambon när hon känner sig osäker på hur mötet med exet kan utveckla sig.
Alla dessa punkter har säkerligen utretts av polis och uppenbarligen har han alibi, inget motiv osv. Annars hade han suttit häktad och inte US.
Han ingick ju i kompisgänget, kanske hade han och den aktuella väninnan (som varit i kontakt med polisen i ärendet) samtalat med varandra. Den nye ville kanske hålla sig i bakgrunden så långt som möjligt om det nu var känt bland vänner att TS skulle träffa US den kvällen.
Enligt källor hade TS påtalat för en väninna att vara uppmärksam ifall hon var i knipa, TS kanske inte ville blanda in den nye i sin relation till exet..
Tycker också att vi ska lämna den nye utanför detta, han är ute i det fria av en anledning.