2015-02-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej och inte du heller - och i statusen finns inget nytt förhållande deklarerat .. Det finns inte ett spår av någon ny man på hennes facebook.

Det är alltså inte bekräftat.

Om jag fattat det rätt i tråden så ändrade TS relationsstatus till "I ett förhållande" och ändrade samtidigt sin profilbild till en på henne och MR. Dock var MR aldrig taggad vare sig i statusen eller bilden.

Efter att hon hittats avliden så har någon ändrat profilbilden men relationsstatusen är kvar, fortfarande otaggad. Därför kan vissa sett bilden på MR och andra inte.

Har jag då uppfattat det hela rätt?
Citera
2015-02-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Jag tycker mig ha läst hela tråden uppmärksamt bortsett från en diskussion mellan dig och en annan användare ang postlådor. Kan inte minnas någon information angående att hon flyttade till sin nya, inte heller efter att ha sökt i ämnet efter passande ord som ny kille flytt adress. Om du skulle ha tid och lust att hänvisa mig antingen till inlägg eller länk där jag själv kan läsa den här informationen som jag uppenbarligen har missat skulle jag vara mycket tacksam.

Jag håller med dig. Även jag har lyckats missa denna information. Jag fattade det som att hon tillfälligt flyttat in hos en bekant. Av någon anledning tolkade jag det som en kvinnlig bekant men tror faktiskt aldrig könet på personen nämnts.

Sen helt plötsligt var det bekräftat att hon flyttat in hos sin nya man. Mycket möjligt att andra lyckats få fram den informationen men det är ingen som delat med sig av bevis för det i tråden.
Citera
2015-02-01, 13:07
Medlem
Citat:
Nej och inte du heller - och i statusen finns inget nytt förhållande deklarerat .. Det finns inte ett spår av någon ny man på hennes facebook.

Det är alltså inte bekräftat.

Det nya förhållandet var som sagt ingen hemlighet bland hennes vänner och kollegor och vad gäller bilden så finns den, jag har den bland annat. Dock är det inget som kommer läggas upp, ej heller kommer jag skriva ut MRs namn då han ej är av intresse mer än som den nya kärleken och därmed möjligen en trigger för US. Skulle polisen göra en annan bedömning så ändras självklart förutsättningarna men tills dess så kommer ingen lämnas ut.

Mer bekräftande än så är svårt att ge. Du får helt enkelt ta de som kände henne på orden.
Citera
2015-02-01, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Om jag fattat det rätt i tråden så ändrade TS relationsstatus till "I ett förhållande" och ändrade samtidigt sin profilbild till en på henne och MR. Dock var MR aldrig taggad vare sig i statusen eller bilden.

Efter att hon hittats avliden så har någon ändrat profilbilden men relationsstatusen är kvar, fortfarande otaggad. Därför kan vissa sett bilden på MR och andra inte.

Har jag då uppfattat det hela rätt?

Hon ändrade inte sin profilbild utan hon lade upp bilden i ett inlägg. Otaggad som sagt. Jag tror även att inlägget försvann innan hon avled, det är jag dock inte hundra på.
Citera
2015-02-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Jag håller med dig. Även jag har lyckats missa denna information. Jag fattade det som att hon tillfälligt flyttat in hos en bekant. Av någon anledning tolkade jag det som en kvinnlig bekant men tror faktiskt aldrig könet på personen nämnts.

Sen helt plötsligt var det bekräftat att hon flyttat in hos sin nya man. Mycket möjligt att andra lyckats få fram den informationen men det är ingen som delat med sig av bevis för det i tråden.

Blandade ihop adresser, hon flyttade in hos honom.
Senast redigerad av hrhuffarochpuffar 2015-02-01 kl. 13:55.
Citera
2015-02-01, 13:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrhuffarochpuffar
Det nya förhållandet var som sagt ingen hemlighet bland hennes vänner och kollegor och vad gäller bilden så finns den, jag har den bland annat. Dock är det inget som kommer läggas upp, ej heller kommer jag skriva ut MRs namn då han ej är av intresse mer än som den nya kärleken och därmed möjligen en trigger för US. Skulle polisen göra en annan bedömning så ändras självklart förutsättningarna men tills dess så kommer ingen lämnas ut.

Mer bekräftande än så är svårt att ge. Du får helt enkelt ta de som kände henne på orden.
Alla som klarar att slå på adressen på ratsit kan räkna ut vem som avses med MR.
Det finns som sagt inget annat belägg för ny relation mer än det du hävdar och det du påstår står på facebook syns inte där.

Dessutom kan knappast alla i hennes bekantskapskrets varit medvetna om något förhållande eftersom minst en vän tror att familjen skall flytta till Uppsala - inte hon ensam.

Det är möjligt att hon hade en ny relation - men bekräftat är det inte.

I varenda tråd gällande mord så dyker det upp "kompisar" som kommer med uppgifter som i slutändan visar sig vara bara påhitt och fantasier - således är inget bekräftat förrän det konkret visas på något sätt.

I övrigt är vi överens - hade hon en ny relation så är det enbart intressant som trigger för maken, och allt skitsnack om otrohet och dynga i den riktningen är bara Flashbacks babbel.
Citera
2015-02-01, 13:14
Medlem
Citat:
Hon ändrade inte sin profilbild utan hon lade upp bilden i ett inlägg. Otaggad som sagt. Jag tror även att inlägget försvann innan hon avled, det är jag dock inte hundra på.

Citat:
Hon flyttade inte in hos MR, vet ej vart den informationen kommer från. Hon flyttade till Uppsala han bor ej där.

Tack för förtydligande!
Citera
2015-02-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har sett bild på MR.

Du kan inte se det nya förhållandet. Det betyder inte att det inte finns något.

Det är bekräftat. Sen är det upp till var och en att tro på bekräftelsen.

Jag hade sett så många kopplingar mellan TS och MR att bekräftelsen var spiken i kistan. Nu är jag säker.

Eftersom jag inte någon aning vem MR kan vara så kan jag inte delta i diskussionen om hans eventuella förhållande med TS. Fast om MR och TS var så kära och om TS till och med flyttade i MRs lägenhet efter separationen- som någon här påstått - så känns det lite märkligt att det inte var MR som anmälde TS som försvunnen utan en väninna. Eller är MR en kvinna.
Citera
2015-02-01, 13:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har sett bild på MR.

Du kan inte se det nya förhållandet. Det betyder inte att det inte finns något.

Det är bekräftat. Sen är det upp till var och en att tro på bekräftelsen.

Jag hade sett så många kopplingar mellan TS och MR att bekräftelsen var spiken i kistan. Nu är jag säker.
Du får känna dig hur säker du vill .. bekräftat är det inte.
Citera
2015-02-01, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Vädjan om vittnen kan ju också ses som en sista utredningsåtgärd innan nedläggning av förundersökning om mord. Det kan tyda på att de inte vet något.

Polisen uppger att de inte vet dödsorsaken. http://www.expressen.se/nyheter/doda-kvinnan-hade-ansokt-om-skilsmassa/

Du menar att dom skulle ljugit ihop till att höja från skäligen till på sannolika skäl?
Citera
2015-02-01, 13:20
Medlem
Citat:
Alla som klarar att slå på adressen på ratsit kan räkna ut vem som avses med MR.
Det finns som sagt inget annat belägg för ny relation mer än det du hävdar och det du påstår står på facebook syns inte där.

Dessutom kan knappast alla i hennes bekantskapskrets varit medvetna om något förhållande eftersom minst en vän tror att familjen skall flytta till Uppsala - inte hon ensam.

Kan säkert finnas någon i förskingringen bland hennes bekanta som ej visste om att hon flyttat själv till Uppsala och även var ihop med MR. Bland nära vänner, kollegor och de hon jobbade med i Transport var det känt.

Inte bara jag som hävdar det och bilden finns som sagt men den kommer av förklarliga anledningar ej läggs upp. Man får själv välja om man vill tro på det.
Citera
2015-02-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Eftersom jag inte någon aning vem MR kan vara så kan jag inte delta i diskussionen om hans eventuella förhållande med TS. Fast om MR och TS var så kära och om TS till och med flyttade i MRs lägenhet efter separationen- som någon här påstått - så känns det lite märkligt att det inte var MR som anmälde TS som försvunnen utan en väninna. Eller är MR en kvinna.

MR är inte kvinna.
Senast redigerad av hrhuffarochpuffar 2015-02-01 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in