Citat:
Ursprungligen postat av
Stabskapten
Men som pojkrumsdetektiverna DaEzz, Savoy och Xelious så knivskarpt listade ut så var det ingen felskrivning utan återstoden av lastutrymmet upptogs av insmugglad krigsmateriel.
Vad skrev jag, eller ens antydde jag, om krigsmateriel? Jag antydde att RT var opålitliga. Som NixYO skriver behöver de akut korrläsare. Jag kanske är miljöskadad av att ha jobbat med lastbilar, men för mig lät den där siffran som att gratulera någon på 4500-årsdagen. Vilket gör mig nyfiken oavsett om nyheten kommer från RT, BBC eller något annat ställe. Ett osannolikt dumt skrivfel alltså.
Problemet just i detta fall är att vi sedan tidigare vet att mer än förnödenheter transporteras in i Ukraina, eftersom "separatisterna" uppenbarligen har tillgång till alltmer avancerade vapensystem. Och det ännu större problemet är att Kreml förnekar att något mer än förnödenheter transporteras in, vilket gör att man inte kan ta Kreml på allvar. Vilket i slutändan är Rysslands allra största problem nu, internationellt sett, men i synnerhet när det gäller Ukraina-krisen. För marknaden har inget emot "elaka/ondskefulla" regeringar, men man har däremot stora problem med oförutsägbara och ljugande regeringar.
Sedan har t.ex. USA fingrarna insyltade i långt fler konflikter än Ryssland, men de är öppna med vad de gör. Hycklande, ja, men inte ljugande.