Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
De flesta heroinister (säg, 99.999%) är inte ekonomiskt oberoende och således finns väl inte särskilt många som klarar av det. Poängen var att det rent medicinskt är möjligt att regelbundet bruka heroin utan att kroppen tar skada. Något du inte förstår i det resonemanget?
Det säger sig självt. Angående vad jag inte förstår... nja. Det skulle i sådana fall vara din inställning gentemot heroin i allmänhet. Om vi ser till samtliga av dina inlägg i tråden så är du i överlag extremt apologetisk (om inte de facto
positivt inställd - som i egenskap av personligt missbruk i form av självbevarelsedriften jag nämnde tidigare), så ditt resonemang behöver det inte vara något problem med. Din person, dock. Men det hör säkerligen till en annan tråd.
Citat:
Man brukar heroin på ett icke-negativt sätt genom att inte låta bruket gå överstyr; man måste kunna ta hand om sin hälsa och inte endast koncentrera sig på att jaga efter nästa fix. Detta lyckas enklast om man är rik.
Gott. Du besvarar min poäng tämligen väl. Det finns således i princip
ingen som kan bruka heroin utan negativa aspekter (eller "bieffekter"; många av vilka jag avsiktligen låtit bli att nämna).