Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
Det är av noll relevans, läs mitt första inlägg ordentligt.
Vad vill du att jag ska notera,
beroende till skillnad från missbruk? Per definition, vad roligt. Men om vi skiter i semantiken och ser på det reella problemet, så får jag hänvisa till frågan du anser vara av noll relevans.
Hur många tror du egentligen klarar av detta? Jag har personligen aldrig sett någon göra det, men jag antar att du skjuter eller snortar själv, och gör det med sådan... prestige (?), att det inte syns på dig?
Jag har faktiskt sett åtminstone en person som
påstod sig vara precis som vilken annan normal människa som helst, vars heroinberoende (el missbruk) enligt honom ej påverkade (eller ens syntes) nämnvärt, ens överhuvudtaget. Han hade fel.
Citat:
Missbruk och beroende är inte samma sak. Missbruk innebär att drogen tar över livet; andra områden i livet (hälsa, boende, arbete osv.) försämras. Har man tillräkligt med pengar så behöver man inte snåla på mat, boende eller annat för att kunna bruka heroinet och således blir beroendet inte en börda.
Berätta då för mig hur man "brukar" heroin på ett icke-negativt sätt. Med min ringa erfarenhet så skulle jag gissa på att olika personer skulle kräva olika mängd - till viss grad - + intervall; så vissa behöver kanske en gång om dagen, och andra kan möjligen spä ut det över veckan/månaden på något sätt.
Detaljera detta för mig så att jag förstår att det inte är negativt. Om det faktum att man erfar ett kraftigt rus är ditt (mot)argument så vet jag inte...
Citat:
Skador på hälsan orsakade av alkohol var en stor bidragande faktor för depressionen och självmordet.
Duktig!