2015-01-28, 12:12
Medlem
Ytterligare något som bör få samtliga varningsklockor att ringa...

Det finns INGEN hemsida för Sverige , trots att dom introducerades i Sverige i början av 2012
(Tre år sedan!!!)

Följande sida kommer upp i topp resultat via google (förutom den här tråden..)

http://www.worldventures.se/

Och den hänvisar endast till den officiella hemsidan...
"Kul att du hittade hit!Vill du veta mer om World Ventures och Rovia så är du välkommen att gå vidare till den officiella hemsidan!KLICKA här!

MvhAnne GilbergSjävständig representant i Världens Bästa Semesterklubb World Ventures!Charlottenberg, VärmlandSwedenanne@travelmore.se"

Sedan finns det fyra vansinniga sidor till som jag hittade
http://worldventuressverige.weebly.com/ -> Wall of text och patetisk
http://worldventuressverige.yolasite.com/ -> Wall of text och patetisk
http://worldventuressverige.webs.com/ -> Site frozen (Nedlagd sida)

Men - mitt i alltihopa lyckades jag hitta följande sidor...

http://www.vikingteamsweden.se/
http://www.wvevent.se/

Och den som vill gräva bland personer kan titta på följande länk

http://www.vikingteamsweden.se/3/3/moteshallare/

Med anledning av att hemsidan ser ut att vara avsedd att vara "intern" bland WV så drar jag ut listan på Möteshållare

Erlend Vatne (EV)
Reidar Furuholmen (RF)
Hallgeir Toften (HT) MD
Torkel & Anna Idehn (TI) MD
Wictoria Nilsson (WN) DIR
Katrin Gunnarsson (KG) DIR
Perka Carlsson DIR
Marianne Carlsson (MC) DIR
Lhéa Wikström (LW) DIR
Alexandra Wennergren (AW) SEN
Fredrick Ahlberg (FA) SEN
Birgitta Smith (BS) SEN
Kajsa Kölhberg (KK) SEN
Ann Wikström (AW) SEN
Sandra Svensson (SS)
Alinde Fox (AF) SEN

Så , nu är det upp till FB detektiver och leta , hitta och finna...
Citera
2015-01-31, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Enkelt? Nej , det är INTE enkelt...
Att betala den summan av c:a 4.000 sek (Kommer inte ihåg summan , och orkar inte läsa ikapp allt efter semestern)
För att sedan få lite hotel erbjudanden eller kryssnings erbjudanden som prismässigt ligger i paritet med de stora internet leverantörerna är ingen hit...
Speciellt när det bara gäller vissa datum och vissa resmål - det blir som att "jag hoppas det kommer ett erbjudande som passar mina semesterdagar annars kan jag inte utnyttja medlemskapet"

Att jag sedan "kan" använda summan av min insättning till att "delbetala" hotellvistelsen eller kryssningen blir fortfarande värdelöst eftersom det kommer att bli en orimlighet att hinna resa så pass mycket att man hinner utnyttja alla "poäng".

Tilläggas skall att kunden även måste boka flyg till destinationen...

Som jag och min familj gör idag är följande...

1) Kollar och bokar billiga flygbiljetter till önskad(e) destinationer
2) Bokar billigt trevligt 4-5 stjärnigt hotell via någon av de stora bokningsmotorerna.
(Om tid inte finns så får min Concierge service fixa det (som jag inte betalar för) och det blir samma
prisklass som om jag fixat själv....

Med dreamtrips/WV blir det omvänt

1) Boka vistelse via dreamtrips/WV
2) Hoppas evinnerligt att det går att hitta billigt flyg till destinationen , går inte det så är det
rejält torsk......

Och jag tittar inte på MLM upplägget , jag tittar endast på om det är värt att vara medlem och det är det absolut inte!

Det handlar inte om att tjäna pengar - jag argumenterar för att medlemskapet (UTAN att sälja fler medlemskap!) suger åsneballe!

Om din enda anledning att vara med i WV är att tjäna pengar...

Den som tror att man bara kan betala in pengar och bli rik är lika korkad som detta inlägg. Om du vill tjäna pengar på WV behöver du göra ett jobb, växa som människa och gå fram som ledare. Alla kan göra det, men det är långt ifrån enkelt.

Då har du det riktigt svårt - eftersom produkten (medlemskapet) är ruskigt svårt att sälja...

Du kommentade själv tidigare i samband med att Norge blev tvingade att sluta registrera fler säljrespresentater med att...

Medlemskapet i sig har INGET värde för mig som konsument eftersom alla konkurrenter på dagens marknad ligger på samma priser UTAN att man betalar en medlemsavgift!

Som Säljare har medlemskapet ett värde OM jag är en bra säljare och klarar av ett MLM företag och deras upplägg. (Sedan kan man diskutera fram och tillbaka hurvida ett medlemskap är en produkt och skall vara lagligt eller inte i Sverige...)

Dramat tillbaka igen .

Förstår att du är upprörd över att varje gång betala för mycket för dina resor. Varje gång vi går in på fakta och jag synar dig så står du med brallorna nere...

Samma sak med din sista semester. Du har blivit lurad på pengar igen. Du står med brallorna nere igen. För att citera din "Åsneballe". Det är den du får varje gång du köper resor som du gör.

Se till att sätta dig ned försiktigt de kommande dagarna.
Citera
2015-01-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ytterligare något som bör få samtliga varningsklockor att ringa...

Det finns INGEN hemsida för Sverige , trots att dom introducerades i Sverige i början av 2012
(Tre år sedan!!!)

Följande sida kommer upp i topp resultat via google (förutom den här tråden..)

http://www.worldventures.se/

Och den hänvisar endast till den officiella hemsidan...
"Kul att du hittade hit!Vill du veta mer om World Ventures och Rovia så är du välkommen att gå vidare till den officiella hemsidan!KLICKA här!

MvhAnne GilbergSjävständig representant i Världens Bästa Semesterklubb World Ventures!Charlottenberg, VärmlandSwedenanne@travelmore.se"

Sedan finns det fyra vansinniga sidor till som jag hittade
http://worldventuressverige.weebly.com/ -> Wall of text och patetisk
http://worldventuressverige.yolasite.com/ -> Wall of text och patetisk
http://worldventuressverige.webs.com/ -> Site frozen (Nedlagd sida)

Men - mitt i alltihopa lyckades jag hitta följande sidor...

http://www.vikingteamsweden.se/
http://www.wvevent.se/

Och den som vill gräva bland personer kan titta på följande länk

http://www.vikingteamsweden.se/3/3/moteshallare/

Med anledning av att hemsidan ser ut att vara avsedd att vara "intern" bland WV så drar jag ut listan på Möteshållare

Erlend Vatne (EV)
Reidar Furuholmen (RF)
Hallgeir Toften (HT) MD
Torkel & Anna Idehn (TI) MD
Wictoria Nilsson (WN) DIR
Katrin Gunnarsson (KG) DIR
Perka Carlsson DIR
Marianne Carlsson (MC) DIR
Lhéa Wikström (LW) DIR
Alexandra Wennergren (AW) SEN
Fredrick Ahlberg (FA) SEN
Birgitta Smith (BS) SEN
Kajsa Kölhberg (KK) SEN
Ann Wikström (AW) SEN
Sandra Svensson (SS)
Alinde Fox (AF) SEN

Så , nu är det upp till FB detektiver och leta , hitta och finna...

MLM-drama DeLuxe Grande... Bolaget är från USA och räknar med att vi i Sverige kan engelska. Skulle det någon gång vara ett problem är det ju bara att lägga på Google translate på sidorna.

Att sedan hänvisa till vad vissa reps gör som "fakta" för att företaget och produkten skulle vara dålig är ju så ihåligt det bara kan bli. Där MLM-dramat går in, går förståndet ut...

Sidan för den svenska organisationen ligger öppen och har inget att dölja. Det är bara du och ditt drama som tror att du hittat något. Det lär inte blir så många inlägg på detta eftersom alla vet att de kommer att bli tillplattade om de lägger in grundlösa argument...

BTW: Åker till Norge i veckan på tjänsteresa. Hotellet 600 kr billigare än vad någon annan kunde hitta.
Citera
2015-01-31, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Dramat tillbaka igen .

Förstår att du är upprörd över att varje gång betala för mycket för dina resor. Varje gång vi går in på fakta och jag synar dig så står du med brallorna nere...

Samma sak med din sista semester. Du har blivit lurad på pengar igen. Du står med brallorna nere igen. För att citera din "Åsneballe". Det är den du får varje gång du köper resor som du gör.

Se till att sätta dig ned försiktigt de kommande dagarna.

Problemet är att jag inte betalar för mycket - det har vi redan diskuterat tidigare samt att jag även visat detta via Trivago m.m. sökmotorer.
Du hänger upp dig på exakt samma hotell , jag säger 5 stjärnigt som 5 stjärnigt.

det skiljer +/- 100/200 Sek och jag betalar ingen prenumerationskostnad.

World Ventures medlemskap har inget konsumentvärde för en vanlig konsument som skall använda medlemskapet eftersom rabatten man får är inte tillräcklig för att ersätta prenumerationskostnaden.

Enda anledning att ha ett medlemskap är om man skall vara med i MLM upplägget vilket i sig är värdelöst eftersom det är lättare att hitta en nål i en höstack än att sälja ett medlemskap i WV.

Sidan med Vikingteam och wvevents är dåligt gjord och skriker amatör upplägg. Bara designen och informationen är fruktansvärt dålig.
Ett företag som siktar på att bli världsledande (Se dina egna tidigare inlägg) inom resebranschen borde kunna synas mer och vara tydligare på sin hemsida än dom är idag.
Citera
2015-01-31, 19:48
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Enda anledning att ha ett medlemskap är om man skall vara med i MLM upplägget vilket i sig är värdelöst eftersom det är lättare att hitta en nål i en höstack än att sälja ett medlemskap i WV.

Är bara lite fundersam. Talar du av erfarenhet när du säger sådana här saker? Du har mycket att säga i den här tråden, men har du någon gång varit distributör för ett network marketing/MLM-företag, så att du vet vad du pratar om?
Citera
2015-01-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autoboten
Är bara lite fundersam. Talar du av erfarenhet när du säger sådana här saker? Du har mycket att säga i den här tråden, men har du någon gång varit distributör för ett network marketing/MLM-företag, så att du vet vad du pratar om?

Nej - jag har inte varit distrubutör för MLM/Network företag.

Ja - jag har erfarenhet av resebranschen (c:a 15 års arbetserfarenhet) och vet vilka marginaler som reseföretagen arbetar inom.

Med anledning av min erfarenhet nom resebranschen så är jag fullt insatt hur svårt det skulle vara för mig att övertyga en person att prenumerera på ett medlemskap när det inte ger personen något som dom inte har idag.
Citera
2015-01-31, 23:06
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Nej - jag har inte varit distrubutör för MLM/Network företag.

Ja - jag har erfarenhet av resebranschen (c:a 15 års arbetserfarenhet) och vet vilka marginaler som reseföretagen arbetar inom.

Med anledning av min erfarenhet nom resebranschen så är jag fullt insatt hur svårt det skulle vara för mig att övertyga en person att prenumerera på ett medlemskap när det inte ger personen något som dom inte har idag.

Okej! Jag var mest nyfiken på din NM-erfarenhet. Är själv inte insatt i WV och kan inte uttala mig om det är bra eller dåligt. Men eftersom jag har erfarenhet av NM så vet jag att det måste finnas något mervärde i deras verksamhet, annars hade det inte hållit i längden. Vad det skulle vara i så fall, det vet jag inte.
Citera
2015-01-31, 23:23
Medlem
Citat:
Okej! Jag var mest nyfiken på din NM-erfarenhet. Är själv inte insatt i WV och kan inte uttala mig om det är bra eller dåligt. Men eftersom jag har erfarenhet av NM så vet jag att det måste finnas något mervärde i deras verksamhet, annars hade det inte hållit i längden. Vad det skulle vara i så fall, det vet jag inte.

Mervärdet ligger i att skapa säljare (Vilket Norges Lotteritillsyn förbjöd och fick som resultat att dom stängd Norge helt och hållet).

M.a.o - ur ett MLM/NM perspektiv så skall du sälja "abbonemang/prenumerationer" som kostar c:a 4k per år till Konsumenter. och dom skall i sin tur sälja o.s.v.

Problemet är att den produkten har inget mervärde för en konsument eftersom rabatten är obefintlig.
Konsumenten hittar likvärdiga (OBS! Inte exakt samma) hotell till samma kostnad via dom bokningsmotorer som finns på marknaden.

Om konsumenten även har Concierge service via sitt kreditkort (se tidigare i tråden) så har dessa ett s.k. "Agent pris" inom vissa kedjor. (Kedjan beror på din kortleverantör) och du får ett pris som är c:a 20-30% lägre än priserna du ser på Trivago etc.
Citera
2015-02-01, 00:01
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Mervärdet ligger i att skapa säljare (Vilket Norges Lotteritillsyn förbjöd och fick som resultat att dom stängd Norge helt och hållet).

M.a.o - ur ett MLM/NM perspektiv så skall du sälja "abbonemang/prenumerationer" som kostar c:a 4k per år till Konsumenter. och dom skall i sin tur sälja o.s.v.

Problemet är att den produkten har inget mervärde för en konsument eftersom rabatten är obefintlig.
Konsumenten hittar likvärdiga (OBS! Inte exakt samma) hotell till samma kostnad via dom bokningsmotorer som finns på marknaden.

Om konsumenten även har Concierge service via sitt kreditkort (se tidigare i tråden) så har dessa ett s.k. "Agent pris" inom vissa kedjor. (Kedjan beror på din kortleverantör) och du får ett pris som är c:a 20-30% lägre än priserna du ser på Trivago etc.

Jag ska erkänna att, trots att jag står mer på NM's sida, så är jag skeptiskt till företag utan fysiska produkter. På något sätt måste företaget få in pengar till administration, ledning osv. Efter en snabb kik på deras hemsida verkar det som att den enda intäkten är via membership, och då är det också därifrån företaget måste göra sin vinst för att gå runt på administrationsnivå.

Ett företag som säljer fysiska produkter har ofta uppdelningen av vinsten så att 50 % går tillbaka till distributörerna och resten går till att driva företaget med allt vad det innebär. Många skeptiska tror att det åker ner i fickan på VD:n, men det är givetvis inte gratis att driva produktutveckling, fabriker, transporter, lager osv med hundra- kanske tusentals anställda (som alltså inte är med i själva "nätverket").

Vad gäller företag utan faktiska produkter är jag beredd att hålla med i dina resonemang.
Citera
2015-02-01, 01:07
Medlem
Citat:
Jag ska erkänna att, trots att jag står mer på NM's sida, så är jag skeptiskt till företag utan fysiska produkter. På något sätt måste företaget få in pengar till administration, ledning osv. Efter en snabb kik på deras hemsida verkar det som att den enda intäkten är via membership, och då är det också därifrån företaget måste göra sin vinst för att gå runt på administrationsnivå.

Ett företag som säljer fysiska produkter har ofta uppdelningen av vinsten så att 50 % går tillbaka till distributörerna och resten går till att driva företaget med allt vad det innebär. Många skeptiska tror att det åker ner i fickan på VD:n, men det är givetvis inte gratis att driva produktutveckling, fabriker, transporter, lager osv med hundra- kanske tusentals anställda (som alltså inte är med i själva "nätverket").

Vad gäller företag utan faktiska produkter är jag beredd att hålla med i dina resonemang.

Då har du som många andra missat att de är en resebyrå som du köper ditt medlemskap i. Precis som alla andra bokningssajter så har man kommission på alla resor som bokas.

Du som har jobbat med NM kan ju gå in på topp 100 listan på alla NM-bolag och hitta WV där. Ett utan de snabbast växande företagen där och omsättningen 2014 landar på 320 miljoner dollar. 2,5 miljard svenska kronor och en tillväxt på drygt 80 %.

Mer än 50 000 nya kunder varje månad talar sitt tydliga språk.

Rättsprocessen är igång i Norge och medlemskapet kommer att vara stoppat under tiden. Blir bra att fakta kommer fram i ljuset. Finns ju en anledning till att Norge kallas den sista kommuniststaten.

Produkten är briljant i mina ögon. Pellets försöker att hävda motsatsen. Så snart vi kommer in på fakta så svingar han år alla möjliga håll istället för att vi skall ta varje del i mål.

Något mer du undrar om kring WV? De kommer att vara top 10 i världen inom NM inom de kommande åren och om man har någon känsla för affärer så kommer detta att förändra hela resebranschen. En del lever dock kvar i det förgångna...

Alla förändringar möts och kritik och förbud till en början. Det är bara att kolla på Stenbäck. Hade det inte varit för honom hade vi fortfarande haft en statlig TV-kanal och ett statligt telebolag. Tror att alla tycker att utbudet på TV är bättre idag och att priset på telefoni är betydligt bättre än för 20 år sedan.
Citera
2015-02-01, 01:11
Medlem
Citat:

När får vi se fakta på detta?

Du har ju fortfarande inte fattat att du får poäng för medlemskapet så att det inte blir en kostnad. Eller en mindre alternativkostnad om man skall vara korrekt och fattar ekonomi.

Du tror dig kunna produkten, inte beredd att titta på den och ändå vet du bäst. Sorgligt.

Men, vad sjutton, jag får väl leva på skadeglädjen varje gång du står med brallorna nere .
Citera
2015-02-01, 02:49
Medlem
ursprungligens avatar
Vilken värdelös bluffprodukt de har!

4800 SEK/år för att slippa köpa resan billigare än vid en enkel medlemsfri prissökning på nätet. Det är ju helt obegripligt hur någon skulle köpa den 'tjänsten'. Priserna går dessutom inte att jämföra för utomstående utan är en helig 'sekthemlighet' bara för de 'troende' (Betalande).

Ringer det inte lite i MLM-sekt-klockan nu?

1: Medlemmar i den här pyramidscammen tjänar enligt egen utsago obegripligt mycket i månaden bara genom att resa upp sina pengar.*
2: Samma medlemmar sitter och hetsar upp sig här i tråden då de kan få 100-200 kr i rabatt på en resa.

Någonting rimmar väldigt illa här! Hur kan hundralappar vara så viktiga för dessa höginkomsttagare?

Det som får mig att må mest illa är de där nightmaretrips-4dreamers som arrangeras till olika resmål, där flaggviftning och hjärntvätt tycks stå på programmet. Sektvibbar? Någon? Kan det vara värt några ynka hundralappar i rabatt på en weekend för att få vifta med flaggor tillsammans med andra lurade klappträn och säkert betala ('öppna sitt sinne') dyrt för motivationsseminarier, läs hjärntvätt, och indoktrinering. Sämre 'qualitytime' går väl inte att tänka sig?

Nej Den här bluffen är så värdelös i sitt upplägg att den enbart kan säljas till debila individer, vilket dessa med stor övertygelse och inlevelse, och inte så lite underhållningsvärde, också har visat här i tråden.

Endast för läskunniga: Håll er borta från detta! Skapades något reellt värde till alla 'försäljare' skulle man bli multimiljonär bara genom att rekrytera sig själv flera gånger om. Då skulle man nämligen enligt matematik presenterad i tråden tjäna 25.000* gånger så många gånger man själv väljer att gå med! Eller skapas inga pengar alls i pyramider, där medlemsavgifterna och månadsavgifterna går direkt till toppen?

*25000 Sek i månaden bara från WV verkar vara någon slags lägsta garanterad inkomst i denna pyramidscam (Fan trot!)
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-01 kl. 03:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in