2015-01-31, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Förhållandet med maken var ju uppenbarligen slut, även om dom i juridisk mening fortfarande var gifta. Förhållanden brukar väl baseras på känslor snarare än papper numera, så huruvida hon verkligen varit otrogen är väl en individuell tolkning. Och nej, jag tror absolut inte att hon umgicks romantiskt med nån innan hon separerade från sin man. Att man blir förälskad i nån ny är en ganska vanlig anledning till skilsmässa skulle jag tro, det betyder dock inte att man inleder ett förhållande med den personen.

Det där tror jag ganska mycket på. Säkert en jobb-flört som blivit förälskelse och skiljsmässa. Behöver inte vara otrohet inblandat, iaf. inte känslomässig otrohet från hennes sida.
Citera
2015-01-31, 22:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFamiglia
30 min

Hon var väl gruppledare i säkerhetskontrollen för nått år sen eller var det supervisor. Inte mycket till närskyddsutbildning inom den branschen överlag. Var hon skyddsvakt, vilket hon kan ha fått utbildning på, så har hon troligtvis utbildning på skjutvapen inom tjänsten.
Däremot var hon lugn, sansad, hade god erfarenhet av att bedöma personer, deras kroppsspråk och eventuell hotbild. Hon hade skinn på näsan och kunde lätt prata ned de flesta i de flesta situationer.
Hon hade jobbat ute på Arlanda i 10+ år så hon har gott om erfarenheter om hur personer skall hanteras verbalt i bagaget.
Har hon känt sig hotad så har hon flyttat ut ganska omgående och vid eventuell besök hos exet så har hon upprättat kontakt med närmaste vännerna att hon träffar exet, ifall nått händer.
Vilket var exakt det som skedde i detta fall.
TS ringde xxxxx och sa att hon åker till exet. Ring polisen ifall nått händer.
TS är inte personen som begår självmord eller för den delen råkar trilla ned i en vak.

Varifrån har du fått för dig det fetstilta? Sitter du här i tråden och hittar på saker?
Citera
2015-01-31, 22:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det där tror jag ganska mycket på. Säkert en jobb-flört som blivit förälskelse och skiljsmässa. Behöver inte vara otrohet inblandat, iaf. inte känslomässig otrohet från hennes sida.

Nej hon var ju klar med sitt äktenskap så för hennes del fanns det ju inga känslor kvar för det gamla förhållandet.

Tänk så djävla skönt det skulle vara om människor kunde avsluta något innan det börjas på något nytt.
Citera
2015-01-31, 22:33
Medlem
Citat:

Jag kan tror att När (som hon trodde) skilsmässopappren väl var inlämnade så var hon "fri" att börja utveckla djupare relationer. Eller troligare ett eget liv. Kvinnor kliver sällan direkt in i en ny relation eller framförallt inte flyttar ihop med någon, vilket rent statistiskt män oftare gör.

Innan man kommer dithän att man ser skilsmässa som det enda alternativet tror jag att dom flesta försökt allt för att få det att fungera, än mer om man har barn.
Citera
2015-01-31, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej hon var ju klar med sitt äktenskap så för hennes del fanns det ju inga känslor kvar för det gamla förhållandet.

Tänk så djävla skönt det skulle vara om människor kunde avsluta något innan det börjas på något nytt.

Det var med all säkerhet meddelat avslut till US, hon packade sedan väskorna och kunde känslomässigt kasta sig över sin jobb-flört som hon längtat efter. Ett standard avslut skulle jag säga.

Papper betyder inget mer än för den som biter sig fast i dem. Någon verkar gjort det.

Den nya snubbens Facebookstatus borgar för att det var ett seriöst förhållande, så jag skulle inte förvänta mig någon större lössläppthet eller eskapader som indikerats, men säkert en romans med ett kallt slut.
Citera
2015-01-31, 22:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag kan tror att När (som hon trodde) skilsmässopappren väl var inlämnade så var hon "fri" att börja utveckla djupare relationer. Eller troligare ett eget liv. Kvinnor kliver sällan direkt in i en ny relation eller framförallt inte flyttar ihop med någon, vilket rent statistiskt män oftare gör.

Innan man kommer dithän att man ser skilsmässa som det enda alternativet tror jag att dom flesta försökt allt för att få det att fungera, än mer om man har barn.

Och där kan jag bara tillägga att du har en barnslig och naiv grundsyn på hur kvinnor agerar, du kommer att bli negativt överraskad om du mot förmodan skulle vara en man.

Kvinnor kan och är oftast lika djävliga som män är.

Dessutom när du begär skilsmässa med minderåriga barn så finns det med automatik ett halvårs betänketid, anser du att det är fritt fram från och med att pappret är påskrivet?
Citera
2015-01-31, 22:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det var med all säkerhet meddelat avslut till US, hon packade sedan väskorna och kunde känslomässigt kasta sig över sin jobb-flört som hon längtat efter. Ett standard avslut skulle jag säga.

Papper betyder inget mer än för den som biter sig fast i dem. Någon verkar gjort det.

Den nya snubbens Facebookstatus borgar för att det var ett seriöst förhållande, så jag skulle inte förvänta mig någon större lössläppthet eller eskapader som indikerats, men säkert en romans med ett kallt slut.

Och hur ofta har du kastat dig in i ett förhållande efter två veckor?

Skippar du dating och uppvaktning och går pang på rödbetan?
Citera
2015-01-31, 22:45
Bannlyst
Citat:

Två veckor ? Flörta kan man göra på många sätt utan att det är otrohet, det har säkert pågått sedan innan hon flyttade.

Hur gör du, väntar på att någon sur snubbe skall skriva på ett papper, inväntar nästa all-hjärtans-dag och skriver en lapp med "Får jag chans ?"
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2015-01-31 kl. 22:47.
Citera
2015-01-31, 22:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Den som är gift är inte livegen. Det är tillåtet att bli kär i någon annan efter 15 års äktenskap, konfirmera kärleken och skilja sig.
Citera
2015-01-31, 22:49
Medlem
Citat:

Jag har ingen aning om hon ens hade träffat honom innan, men som anledning till skilsmässa tror jag det är vanligt.
Citera
2015-01-31, 22:52
Medlem
Citat:
Och då kom hela feministmaffian i parad, det är ju alltid trevligt att bli uppmärksammad.

Oavsett vad den andre partnern vill så kan man skiljas i Sverige, det är inte speciellt svårt, fyll i din ansökan lämna in den till tingsrätten och efter avslutad förhandling är du skild, några frågor på det?

Tycker du att det är okey med otrohet i ett förhållande?

Ska man enas före eller efter om vilka regler som ska gälla, vad anser du?

Men vilket fint epitet - feministmaffian - man tackar!

Om hon var bra på att övertala folk, vilket hon beskrivs som, så kanske hon ville få maken att förstå att en skilsmässa var det bästa även för honom. Sen vet vi inte om hon känner till alla blanketter som finns. Kanske hon beställt ett papper men fått ett annat? Kanske hon var rädd att maken skulle bli ännu mera hotfull om hon fyllde i en enskild ansökan?

Vad gäller personliga frågor kring sexualitet så lämnar jag dem därhän. Kan säga att jag anser att det är upp till varje par att bestämma hur de vill ha det. Sen är inte livet så fyrkantigt och inramat som byråkratin. Hon kan ha råkat bli kär på jobbet, helt oförberett och utan att ha planerat det. Mig veterligen är det oftast så som kärlek brukar uppstå och det går knappast efter något jävla schema eller tidsgränser uppsatta av myndigheter eller byråkrater.

Du vet ingenting om huruvida hon träffat den nya mannen länge och vad de gjort och inte gjort och när. Trots att du inget vet om det skriker du ord som slampa och upptaget hål. Ja, det säger ju liksom allt.
Citera
2015-01-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Men vilket fint epitet - feministmaffian - man tackar!

Om hon var bra på att övertala folk, vilket hon beskrivs som, så kanske hon ville få maken att förstå att en skilsmässa var det bästa även för honom. Sen vet vi inte om hon känner till alla blanketter som finns. Kanske hon beställt ett papper men fått ett annat? Kanske hon var rädd att maken skulle bli ännu mera hotfull om hon fyllde i en enskild ansökan?

Vad gäller personliga frågor kring sexualitet så lämnar jag dem därhän. Kan säga att jag anser att det är upp till varje par att bestämma hur de vill ha det. Sen är inte livet så fyrkantigt och inramat som byråkratin. Hon kan ha råkat bli kär på jobbet, helt oförberett och utan att ha planerat det. Mig veterligen är det oftast så som kärlek brukar uppstå och det går knappast efter något jävla schema eller tidsgränser uppsatta av myndigheter eller byråkrater.

Du vet ingenting om huruvida hon träffat den nya mannen länge och vad de gjort och inte gjort och när. Trots att du inget vet om det skriker du ord som slampa och upptaget hål. Ja, det säger ju liksom allt.

Håller med dig och de andra här. Har man lite erfarenhet av kärlek så vet man hur det funkar. Reimer kommer nog få det nån gång h*n också. Kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in