Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Och då kom hela feministmaffian i parad, det är ju alltid trevligt att bli uppmärksammad.
Oavsett vad den andre partnern vill så kan man skiljas i Sverige, det är inte speciellt svårt, fyll i din ansökan lämna in den till tingsrätten och efter avslutad förhandling är du skild, några frågor på det?
Tycker du att det är okey med otrohet i ett förhållande?
Ska man enas före eller efter om vilka regler som ska gälla, vad anser du?
Men vilket fint epitet - feministmaffian - man tackar!
Om hon var bra på att övertala folk, vilket hon beskrivs som, så kanske hon ville få maken att förstå att en skilsmässa var det bästa även för honom. Sen vet vi inte om hon känner till alla blanketter som finns. Kanske hon beställt ett papper men fått ett annat? Kanske hon var rädd att maken skulle bli ännu mera hotfull om hon fyllde i en enskild ansökan?
Vad gäller personliga frågor kring sexualitet så lämnar jag dem därhän. Kan säga att jag anser att det är upp till varje par att bestämma hur de vill ha det. Sen är inte livet så fyrkantigt och inramat som byråkratin. Hon kan ha råkat bli kär på jobbet, helt oförberett och utan att ha planerat det. Mig veterligen är det oftast så som kärlek brukar uppstå och det går knappast efter något jävla schema eller tidsgränser uppsatta av myndigheter eller byråkrater.
Du vet ingenting om huruvida hon träffat den nya mannen länge och vad de gjort och inte gjort och när. Trots att du inget vet om det skriker du ord som slampa och upptaget hål. Ja, det säger ju liksom allt.