2015-01-31, 22:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Kanske är svårt om den andre parten inte vill? För övrigt vet du väl inte vad som hänt mellan de olika personerna i detta fall? Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig. Att du dessutom benämner en kvinna som "ett upptaget hål" säger en hel del om din kvinnosyn.

Och då kom hela feministmaffian i parad, det är ju alltid trevligt att bli uppmärksammad.

Oavsett vad den andre partnern vill så kan man skiljas i Sverige, det är inte speciellt svårt, fyll i din ansökan lämna in den till tingsrätten och efter avslutad förhandling är du skild, några frågor på det?

Tycker du att det är okey med otrohet i ett förhållande?

Ska man enas före eller efter om vilka regler som ska gälla, vad anser du?
Citera
2015-01-31, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har du belägg för att alla över en viss ålder har någon buffert?

Det är ekonomin som avgör betydelsen - inte en människas ålder.
Nej, jag har inte påstått det. Men du har inget belägg för vad du påstod.
Citera
2015-01-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan, TS har uppenbarligen varit djävligt grisig mot sin lagvigde man, hur fan kan hon hyllas som en stark och frispråkig kvinna när hon helt kallt har bedragit sin man under en längre tid, försök inte att inbilla mig att hon hux flux blev kär i någon hon plötsligt såg, nej det här är något som pågått en längre tid och grisen som bökat i ett upptaget hål har tydligen gått under jorden, en djävla svinpäls det också, klart som fan att han visste att TS var gift och hade familj.

Fy fan säger jag om dessa starka och frispråkiga kvinnor som inte kan ta ett enda steg i sitt liv om de inte har en fullödig ersättare.

Hur djävla svårt kan det vara att avsluta det man har och sedan börja om på nytt.

Exakt vad baserar du det på? Fakta efterfrågar jag här.

Sedan är det ju så att det vanligaste sättet att träffa en partner är via jobbet. Ganska naturligt. Man lär känna varandra under lång tid och sedan kanske det utvecklas till något annat. Antar att det kanske var samma sak när US och TS träffades ev under tiden dom studerade.

Det visade sig ju här att det inte var så lätt att avsluta förhållandet. Även om en part försöker. Hon kanske försökte göra precis som du efterlyser. Vara rak och ärlig, undvika att gå bakom ryggen.

Men om partnern, i detta fall US, går bakom ryggen på TS och skiter i att lämna in ansökan, skall man inte skjuta brevbäraren.
Senast redigerad av Remark 2015-01-31 kl. 22:10.
Citera
2015-01-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Det tar 20 min Uppsala sigtuna.
30 min

Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Som vakt (skyddsvakt? Vapen? Batong?) var kvinnan utbildad i närskydd och skulle förmodligen kunna freda sig mot en man utan sådan utbildning.
Hon var väl gruppledare i säkerhetskontrollen för nått år sen eller var det supervisor. Inte mycket till närskyddsutbildning inom den branschen överlag. Var hon skyddsvakt, vilket hon kan ha fått utbildning på, så har hon troligtvis utbildning på skjutvapen inom tjänsten.
Däremot var hon lugn, sansad, hade god erfarenhet av att bedöma personer, deras kroppsspråk och eventuell hotbild. Hon hade skinn på näsan och kunde lätt prata ned de flesta i de flesta situationer.
Hon hade jobbat ute på Arlanda i 10+ år så hon har gott om erfarenheter om hur personer skall hanteras verbalt i bagaget.
Har hon känt sig hotad så har hon flyttat ut ganska omgående och vid eventuell besök hos exet så har hon upprättat kontakt med närmaste vännerna att hon träffar exet, ifall nått händer.
Vilket var exakt det som skedde i detta fall.
TS ringde xxxxx och sa att hon åker till exet. Ring polisen ifall nått händer.
TS är inte personen som begår självmord eller för den delen råkar trilla ned i en vak.
Citera
2015-01-31, 22:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag har inte påstått det. Men du har inget belägg för vad du påstod.
Vad har jag inga belägg för?
Att när man har en lön så blir det i allmänhet sämre ekonomiskt läge än när man två löner?

Att boende för en person blir dyrare än när två delar?
Citera
2015-01-31, 22:06
Avslutad
Citat:
Det räcker med en lön på banken när nästa lön kommer för att lönehelgen inte ska ha någon betydelse. Har du belägg för att de flesta nyseparerade inte har en lön i buffert?

Spontant så skulle jag säga att nyseparerade inte har någon direkt buffert, eller bränner rätt hårt av sina befintliga besparingar.
Bortsett ifrån att man i regel åker på dubbel hyra och sådant så brukar det även bli en del juridiska kostnader när bohag och annat ska delas.

Exv kostar en bodelningsförättare 50.000:- bara för att man inte kommer överens vid bodelning (och det är bara starten).
Citera
2015-01-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och då kom hela feministmaffian i parad, det är ju alltid trevligt att bli uppmärksammad.

Oavsett vad den andre partnern vill så kan man skiljas i Sverige, det är inte speciellt svårt, fyll i din ansökan lämna in den till tingsrätten och efter avslutad förhandling är du skild, några frågor på det?

Tycker du att det är okey med otrohet i ett förhållande?

Ska man enas före eller efter om vilka regler som ska gälla, vad anser du?

Förhållandet med maken var ju uppenbarligen slut, även om dom i juridisk mening fortfarande var gifta. Förhållanden brukar väl baseras på känslor snarare än papper numera, så huruvida hon verkligen varit otrogen är väl en individuell tolkning. Och nej, jag tror absolut inte att hon umgicks romantiskt med nån innan hon separerade från sin man. Att man blir förälskad i nån ny är en ganska vanlig anledning till skilsmässa skulle jag tro, det betyder dock inte att man inleder ett förhållande med den personen.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Exakt vad baserar du det på? Fakta efterfrågar jag här.

Sedan är det ju så att det vanligaste sättet att träffa en partner är via jobbet. Ganska naturligt. Man lär känna varandra under lång tid och sedan kanske det utvecklas till något annat. Antar att det kanske var samma sak när US och TS träffades ev under tiden dom studerade.

Det visade sig ju här att det inte var så lätt att avsluta förhållanden. Även om en part försöker.

Har jag missat något?

TS hade väl en partner sedan lång tid tillbaka, hon ville ju till och med skiljas från honom om jag inte har missuppfattat allt.

Menar du att det är okey att prova några andra på jobbet så att man är helt säker på att man får tag på något bättre än det man har hemma, är det så du tänker?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrhuffarochpuffar
TS var flygplatskontrollant ej väktare. En småsak möjligen men någon skrev om självskydd och att hon borde kunnat försvara sig. Här ingår inget sådant och ingen form av fysiska konfrontationer med personer.

Även om så vore så kan den mest utbildade åka på ett tjuvnyp.
Jag vet inte skillnaden mellan dessa yrken. Hon var, såvitt jag förstår, anställd av Deckarklubben Tre Lingon.
Citera
2015-01-31, 22:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Att när man har en lön så blir det i allmänhet sämre ekonomiskt läge än när man två löner?

Nej, att de flesta nyseparerade inte har någon stor buffert.
Senast redigerad av Quarrel 2015-01-31 kl. 22:15.
Citera
2015-01-31, 22:14
Medlem
Citat:

Visst. Men om man anpassar boendet går det bra. Men givetvis måste man gå ner i boendeyta och lägga om livsstil, så är det ju.
Citera
2015-01-31, 22:17
Medlem
Citat:
Jag vet inte skillnaden mellan dessa yrken. Hon var, såvitt jag förstår, anställd av Deckarklubben Tre Lingon.

Flygplatskontrollant då står du i säkerhetskontrollen och visiterar passagerare och personal samt röntgar bagage. Överlagt lugnt och inga fysiska konfrontationer. Är mentalt påfrestande istället för fysiskt även om det troligen är monotona rörelser och kan slita på kroppen
Väktare då är det mer den klassiska bevakningen med rond och ryck. Låsningar/öppningar, här kan det bli ganska fysiskt.

Och ja, tre lingon stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in