2015-01-31, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Hur tänkte Gud här?

Sex, inte bara själva stimulansen. Utan själva akten, tänket, otroheten. Lusten som förstört så mycket. Vi ska fortplanta oss, ja. men varför allt extra? det som gör oss till nymfomaner, otrogna svin osv.

samtidigt är detta något intimt och fint. Något vi inte ska prata om. Celibat. Va fan.

Ni som är religösa hur ser det ut för er? Är ni otrogna, tittar ni på porr.

Vad betyder sex för er?

Tittar man på forskning så är religiösa något mindre sexuellt aktiva än ickce religiösa.....men de har betydligt mer skuldkänslor. Den delstat i USA som det porrsurfas mest i är Utah (det var det i a f för 5-6 år sen), d v s mormonernas delstat.
Citera
2015-01-31, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misAAntrop
Nä precis, men det innefattas av "inom äktenskapet". Jag för min del är kristen, inte gift än, har tre barn. Resten räknar ni säkert ut själva.
Ha ha ha...bravo! Ta för dig!
Citera
2015-01-31, 18:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Veckotidningar skadar kvinnor och porr skadar män.

Och din värde-referens är?
Citera
2015-01-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Tittar man på forskning så är religiösa något mindre sexuellt aktiva än ickce religiösa.....men de har betydligt mer skuldkänslor. Den delstat i USA som det porrsurfas mest i är Utah (det var det i a f för 5-6 år sen), d v s mormonernas delstat.

vad grundar du det på att " religiösa något mindre sexuellt aktiva " ?
Citera
2015-01-31, 20:13
Medlem
goran744s avatar
Det handlar mer om det promiskuösa och lösaktiga sexet som bevisligen för med sig sjukdomar, död och annat elände.
Citera
2015-01-31, 20:14
Medlem
leder sex till döden ? bäst att säga till redan ikväll...
Citera
2015-01-31, 20:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det handlar mer om det promiskuösa och lösaktiga sexet som bevisligen för med sig sjukdomar, död och annat elände.

Vilket "det"? Specificera/precisera vänligen vilket "det" är som du refererar till.
Citera
2015-01-31, 20:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
leder sex till döden ? bäst att säga till redan ikväll...
Ja om det handlar om det jag skrev innan och ihop med detta. Promiskuöshet och lösaktighet. Har du hört talat om AIDS? Prostitution med mord och misshandel? Trafficking?
Som sagt var sjukdomar, död och ANNAT elände. Skall jag behöva översätta åt dig och tänka åt dig nu också?
Citera
2015-01-31, 20:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja om det handlar om det jag skrev innan och ihop med detta. Promiskuöshet och lösaktighet. Har du hört talat om AIDS? Prostitution med mord och misshandel? Trafficking?
Som sagt var sjukdomar, död och ANNAT elände. Skall jag behöva översätta åt dig och tänka åt dig nu också?

Vänligen specificera/precisera när/hur/varför strukturerat religion fokuserar på detta, så vi vet vad du egentligen refererar till.
Citera
2015-01-31, 20:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vänligen specificera/precisera när/hur/varför strukturerat religion fokuserar på detta, så vi vet vad du egentligen refererar till.
Promiskuösiteten.
Citera
2015-01-31, 20:43
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

I Bibeln/Koranen står det klart och tydligt att man skall ge varandra det man behöver inom sex för att förhindra så att säga otukt och då även ihop med: du skall behandla din näste som du vill bli behandlad själv
ZANA = promiskuöst beteende(hebreeiska)
Sedan kan du kolla lite på Bergspredikan om du vill det.
OCH 2 Mos 20:14.
Du hittar säkert mer om du söker.
Citera
2015-01-31, 20:43
Medlem
Citat:

håll dig till tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in