2015-01-31, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu är statusen borta. Händer det om pojkvännen tar bort sin facebooksida helt och hållet?
Står fortfarande som "In a relationship" pojkvännen var aldrig taggad i bilden eller i statusändringen så det ska inte påverka.
Citera
2015-01-31, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Spekulationer:

Tänk om kvinnan sagt att hon ville skiljas till mannen eftersom hon fått en ny pojkvän.

Sedan visar sig efter ett par månader att allt inte var bra med den nya pojkvännen, han slänger ut henne efter bråk eller kvinnan vill längre vara tillsammans med honom.

Kvinnan kommer då tillbaks till pappan till sina barn och ber honom ta tillbaks henne. Han säger nej eftersom han känner sig sviken och gått vidare.

Hon vet inte var hon ska ta vägen, har inget fast boende, oklar ekonomi, och ser ingen annan utväg just då.

Är det är ett möjligt scenario?

Nej, inte alls troligt scenario enligt mig. Som redan påpekats av annan i tråden så hade denna kvinna både ordnad ekonomi i form av fast arbete och hon hade dessutom boende. Så där har du ju helt fel i sak.

Vad gäller självmord genom att kasta sig i en isvak så skulle jag tro att det är ett extremt ovanligt sätt att ta livet av sig på. Är det någon som känner till ett enda fall där en person tagit livet av sig genom att kasta sig i en isvak? Finns betydligt mindre plågsamma sätt att ta sig själv av daga än att dränka sig i iskallt vatten.

Den specifika kvinnan i detta fall beskrivs som social och orubblig, en sådan person hade lätt kunnat vända sig till valfri doktor och fått utskrivet tabletter som inte är så bra att överdosera. Av dem som känner henne beskrivs hon dessutom som en person som absolut inte skulle ta livet av sig.
Citera
2015-01-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Så du tror att han kunde bolla med henne som han tyckte och tvärtom, för att de hade barn tillsammans?
Ena halvan i paret ville inte vara del i den längre och hade skaffat sig en ny pojkvän, som flertalet jag känner, inkl. mig själv hellre hade velat umgås med än en fördelad fd make.
Det finns en massa kommunikationsvägar att förlita sig på, än att träffa den hon känt sig hotat av.
Men kanske var brevet till TR det sista lockbetet.

Att diskutera en sak är inte att bolla som du uttycker det. Din referens till livet behöver inte vara som hur de upplevde det. Dom kan mycket väl ha kommit överens som att samtala en lönehelg, fredag kl 21.
Citera
2015-01-31, 19:27
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Att diskutera en sak är inte att bolla som du uttycker det. Din referens till livet behöver inte vara som hur de upplevde det. Dom kan mycket väl ha kommit överens som att samtala en lönehelg, fredag kl 21.

Kanske därför jag lever då, för den situationen skulle jag aldrig gå in i. Det fanns en hotbild och tiden för mötet känns desperat.
Citera
2015-01-31, 19:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrhuffarochpuffar
Står fortfarande som "In a relationship" pojkvännen var aldrig taggad i bilden eller i statusändringen så det ska inte påverka.
Kommer du ihåg hur mannen ser ut?
Citera
2015-01-31, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kanske därför jag lever då, för den situationen skulle jag aldrig gå in i. Det fanns en hotbild och tiden för mötet känns desperat.

Alltså, jag vet inte hur gammal du är. Jag är 36, dvs 2 år yngre än TS. Och en lönehelg för mig är som vilken helg som helst. Möjligen när man sprang på krogen att det skiljde, men nu? Att sitta hemma en lönefredag är exakt samma som att sitta hemma vilken annan fredag som helst.
Citera
2015-01-31, 19:41
Bannlyst
enligt många i tråden så anses det som att kvinnan var extremt mycket mer attraktiv på köttmarknaden... Stämmer det??

Okay att kvinnor får knulla tusen gånger mer än män om dom skulle vilja, är ju en sak. Men när det kommer till vem som först får ett fungerande sambo/särbo/giftemål efter separation så brukar mannen vara först i 7 fall av 10.

att denna man skulle skaffat sig en ny sambo bemöts ju oftast med snysningar i denna tråd, samt dithörande nedsättande kommentarer om att han är alkis och slut som artist.. (kan väl även nämna att det var jag som fick PM i onsdags av en s.k "granne" att han var alkis, som jag sen valde att informera tråden, så ni får väl värdera den uppgiften som ni vill)
Citera
2015-01-31, 19:42
Medlem
Citat:

Menar du om han hade en typisk ''mördarblick'' i bilden...
Citera
2015-01-31, 19:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Menar du om han hade en typisk ''mördarblick'' i bilden...
Nej, om hen skulle känna igen honom.
Citera
2015-01-31, 19:45
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Alltså, jag vet inte hur gammal du är. Jag är 36, dvs 2 år yngre än TS. Och en lönehelg för mig är som vilken helg som helst. Möjligen när man sprang på krogen att det skiljde, men nu? Att sitta hemma en lönefredag är exakt samma som att sitta hemma vilken annan fredag som helst.

Men nu hade hon ett nytt förhållande.
Är inte det någon skillnad tycker du? Det går lika bra att umgås med den man vill komma ifrån både fysiskt och på pappret istället för att vara med den nya kärleken?
Citera
2015-01-31, 19:48
Medlem
Citat:
Jag vet vem han är och vad han heter. Han är ingen "okänd" utan ingår i samma kompisgäng.
Citera
2015-01-31, 19:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrhuffarochpuffar
Jag vet vem han är och vad han heter. Han är ingen "okänd" utan ingår i samma kompisgäng.
Initialer MR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in