2015-01-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Framför allt inte om man vill mörda den föräldern.

Det behöver inte vara ett planerat dåd.
Citera
2015-01-31, 17:53
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är väl inte så konstigt att man träffar sina barns andra förälder?

Nej, men en fredagkväll, som dessutom är lönehelg och nyförälskad på kuppen, känns mötet som något man helst hade velat klara av så snabbt som möjligt efter jobbet. Om nödvändigt.
Citera
2015-01-31, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nej, men en fredagkväll, som dessutom är lönehelg och nyförälskad på kuppen, känns mötet som något man helst hade velat klara av så snabbt som möjligt efter jobbet. Om nödvändigt.

Det torde ju varit nödvändigt med träffen. Ser inget konstigt alls med det. Tror inte att lönehelg, fredag kl 21 etc, är så viktigt för ett par i 40-års åldern med 2 barn.
Citera
2015-01-31, 18:09
Medlem
larsingvarsfrus avatar
"Den misstänkte mannen var samlad när han tog emot beskedet att han häktas för mordet på sin hustru."

Jag hade fått bäras ut, vilt skrikande om jag varit oskyldig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20232648.ab
Citera
2015-01-31, 18:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
"Den misstänkte mannen var samlad när han tog emot beskedet att han häktas för mordet på sin hustru."

Jag hade fått bäras ut, vilt skrikande om jag varit oskyldig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20232648.ab
Nja, riktigt så enkelt är det nog inte att avgöra skuldfrågan.
Citera
2015-01-31, 18:19
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Det torde ju varit nödvändigt med träffen. Ser inget konstigt alls med det. Tror inte att lönehelg, fredag kl 21 etc, är så viktigt för ett par i 40-års åldern med 2 barn.

Så du tror att han kunde bolla med henne som han tyckte och tvärtom, för att de hade barn tillsammans?
Ena halvan i paret ville inte vara del i den längre och hade skaffat sig en ny pojkvän, som flertalet jag känner, inkl. mig själv hellre hade velat umgås med än en fördelad fd make.
Det finns en massa kommunikationsvägar att förlita sig på, än att träffa den hon känt sig hotat av.
Men kanske var brevet till TR det sista lockbetet.
Citera
2015-01-31, 18:21
Medlem
Citat:

Å andra sidan var det ju inte det som sades heller, larsingvarsfru skrev att hen hade fått bäras ut..
Citera
2015-01-31, 18:21
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Personligen hade jag blivit bindgalen om jag var oskyldig. Jag hade protesterat och klubban hade dunkat på rejält med ordning i rätten.
Citera
2015-01-31, 18:27
Medlem
Spekulationer:

Tänk om kvinnan sagt att hon ville skiljas till mannen eftersom hon fått en ny pojkvän.

Sedan visar sig efter ett par månader att allt inte var bra med den nya pojkvännen, han slänger ut henne efter bråk eller kvinnan vill längre vara tillsammans med honom.

Kvinnan kommer då tillbaks till pappan till sina barn och ber honom ta tillbaks henne. Han säger nej eftersom han känner sig sviken och gått vidare.

Hon vet inte var hon ska ta vägen, har inget fast boende, oklar ekonomi, och ser ingen annan utväg just då.

Är det är ett möjligt scenario?
Citera
2015-01-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Spekulationer:

Tänk om kvinnan sagt att hon ville skiljas till mannen eftersom hon fått en ny pojkvän.

Sedan visar sig efter ett par månader att allt inte var bra med den nya pojkvännen, han slänger ut henne efter bråk eller kvinnan vill längre vara tillsammans med honom.

Kvinnan kommer då tillbaks till pappan till sina barn och ber honom ta tillbaks henne. Han säger nej eftersom han känner sig sviken och gått vidare.

Hon vet inte var hon ska ta vägen, har inget fast boende, oklar ekonomi, och ser ingen annan utväg just då.

Hon var fortfarande ihop med pojkvännen och hon hade eget boende.
Citera
2015-01-31, 18:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrhuffarochpuffar
Statusen är kvar,men fotot är borttaget. När det skedde vet jag dock ej.
Nu är statusen borta. Händer det om pojkvännen tar bort sin facebooksida helt och hållet?
Citera
2015-01-31, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Spekulationer:

Hon hade både eget boende och en fast inkomst, så vitt jag vet. Du kanske har annan uppgift, eller?

Jag tror faktiskt inte att man genomdriver en skilsmässa - speciellt inte efter ett långt förhållande som inkluderar två barn - utan att har tänkt igenom det många, många gånger. Innan man tar det steget fullt ut.

Tror hon kom fram till att detta var det bästa, för alla inblandade. På lång sikt.

Sådana beslut fattar man inte på några "lösa boliner" - det är min erfarenhet.

Du verkar ha en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in