2015-01-31, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Har polisen haft några förhör med hennes nye kille?

Ingen vet något om vilka de förhört, utöver de förhörda själva. Men ärligt talat, det vore ett gravt tjänstefel att inte förhöra den nya.
Citera
2015-01-31, 16:57
Medlem
Citat:
Har polisen haft några förhör med hennes nye kille?

Jag har också funderat över nya killen och om han kan ha dödat henne. Om det inte var maken.
Citera
2015-01-31, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har också funderat över nya killen och om han kan ha dödat henne. Om det inte var maken.

Eftersom han inte är häktad tror jag det är så enkelt att han har alibi.
Citera
2015-01-31, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Ja, det är sant. Men om polisen inte vet när hon dog så måste han ha alibi för ganska många timmar.
Citera
2015-01-31, 17:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tack, men där står bara att väninnan ringt polisen vid 12-tiden på lördagen, det är allt! Var finns de andra uppgifterna att hon skulle träffa US kl 18? Eller att väninnan ringt TS kl 21 och fått reda på att "förhandlingarna" med US inte gick bra ??

Aftonbladet skriver:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20225812.ab

Citat:
Samma kväll [fredagen] hade en väninna sist kontakt med kvinnan i 40-årsåldern, enligt en källa till Aftonbladet. Väninnan anmälde sedan henne försvunnen vid lunchtid i lördags och ett par timmar senare hittades hon av dykare i en vak vid en brygga i Sigtunafjärden. En källa uppgav då för Aftonbladet att mannen och kvinnan, som sedan några månader var separerade, hade stämt träff under fredagskvällen.

Expressen skriver:

http://www.expressen.se/nyheter/man-haktad-misstankt-for-mord-i-sigtuna/

Citat:
Kvinnan i 40-årsåldern, sågs senast i livet i fredags kväll strax efter klockan nio.

http://www.expressen.se/nyheter/forsvunnen-person-i-sigtuna---soks-vid-isen/

Citat:
Kvinnan i 40-årsåldern försvann från sitt hem i Sigtuna strax efter klockan 21 på fredagskvällen. Men det är oklart vad som har hänt efter det.

Jag kan inte någonstans hitta där media skriver att US och TS bestämt träff med varandra under fredagen. Men expressen hävdar att TS lämnat hemmet strax efter 21, och det är sista kända livstecknet. Aftonbladet tar det lugnare i sina spekulationer.

Edit: Letade dåligt:

Citat:
Enligt en källa till Aftonbladet ska paret ha stämt möte under fredagskvällen och därefter hördes kvinnan inte av.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20232648.ab
Senast redigerad av Netherworld 2015-01-31 kl. 17:31.
Citera
2015-01-31, 17:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster

Men är han känd i bekantskapskretsen eller en total främling?

Dessutom är min hjärna envist inställd på att TS saknades omkring 21-tiden på fredagskvällen. Alltså inte anträffbar.
Och om nu denne för mig okände pojkvän existerar, skulle det vara anmärkningsvärt att TS hellre knallar runt med sin blivande ex-man sent på fredagskvällen vid 21.00.
Citera
2015-01-31, 17:29
Medlem
Citat:

Dessutom är min hjärna envist inställd på att TS saknades omkring 21-tiden på fredagskvällen. Alltså inte anträffbar.
Och om nu denne för mig okände pojkvän existerar, skulle det vara anmärkningsvärt att TS hellre knallar runt med sin blivande ex-man sent på fredagskvällen vid 21.00.

Men vet vi att hon träffade sitt ex klockan 21 och knallade runt med honom.
Citera
2015-01-31, 17:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Det är väl inte så konstigt att man träffar sina barns andra förälder?
Citera
2015-01-31, 17:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men vet vi att hon träffade sitt ex klockan 21 och knallade runt med honom.

Nope!
Citera
2015-01-31, 17:32
Medlem
Citat:

Dom låg i sklidsmässa, skulle det vara konstigt om dom diskuterade den saken. även om det var en fredag 21? TS kanske var och hälsade på sina barn och skulle åka hem, avslutade visiten med en promenad med sitt ex. Säkert fanns det detaljer i massor att ta upp när barnen inte hörde på.
Citera
2015-01-31, 17:37
Medlem
Netherworlds avatar
Angående sättet hon tagits av daga på. Polisen (Anders Bjärgård, yttre kommissarie vid Stockholmspolisen) säger så här vid ett tillfälle:

Citat:
Har ni anträffat något mordvapen?

- Nej. Det är inte säkert att det finns ett sådant.

Vad är det då som tyder på mord?

- Omständigheterna i samband med försvinnandet och anträffandet.

http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-dod-i-vattnet--misstankt-mord/

Det finns alltså samband redan vid försvinnandet som gör att polisen misstänker mord.
Citera
2015-01-31, 17:39
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är väl inte så konstigt att man träffar sina barns andra förälder?

Framför allt inte om man vill mörda den föräldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in