• 1
  • 2
2015-01-30, 17:23
Medlem
Emilsson50s avatar
Funderar lite på det här med lån. Hur lång tid brukar det i regel ta innan man får pengarna från och med att man ansökt om ett banklån? Vad jag förstår det som så brukar det gå väldigt snabbt.
Citera
2015-01-30, 17:30
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilsson50
Funderar lite på det här med lån. Hur lång tid brukar det i regel ta innan man får pengarna från och med att man ansökt om ett banklån? Vad jag förstår det som så brukar det gå väldigt snabbt.

Några ögonblick efter att du är godkänd och har signerat om det året vanligt blancolån.
Citera
2015-01-30, 17:38
Medlem
Emilsson50s avatar
Och hur lång tid brukar det ta innan man blir godkänd?
Citera
2015-01-30, 19:10
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Och hur lång tid brukar det ta innan man blir godkänd?
Det beror på storlek på lånet.
Är det ett regelrätt banklån/billån/bolån eller liknande så kanske 2 veckor.
Citera
2015-01-30, 20:39
Medlem
Sitter du i skiten hos maffian eller?
Citera
2015-01-31, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det beror på storlek på lånet.
Är det ett regelrätt banklån/billån/bolån eller liknande så kanske 2 veckor.

Dom gånger jag lånat pengar så har det tagit 20-30 minuter innan pengarna var på mitt konto.
Då har jag ansökt om lån på 30-100 000 utan säkerhet.
Citera
2015-01-31, 13:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armorik
Dom gånger jag lånat pengar så har det tagit 20-30 minuter innan pengarna var på mitt konto.
Då har jag ansökt om lån på 30-100 000 utan säkerhet.

Ja, det är inga summor att snacka om. 100-papp betalar man ju tillbaka på ett halvår.
Citera
2015-01-31, 15:12
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, det är inga summor att snacka om. 100-papp betalar man ju tillbaka på ett halvår.

Vad har det med saken att göra?

Betala tillbaka 100 000 kan var väldigt lätt för vissa men svårt för andra beroende på hur inkomst och ekonomi ser ut.

Det tar knappast 2 veckor att få besked och utbetalt lån. Det tar max en timme på banken.
Citera
2015-02-01, 03:16
Medlem
Emilsson50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Vad har det med saken att göra?

Betala tillbaka 100 000 kan var väldigt lätt för vissa men svårt för andra beroende på hur inkomst och ekonomi ser ut.

Det tar knappast 2 veckor att få besked och utbetalt lån. Det tar max en timme på banken.

2 veckor är ju inte alls mycket. Och nä, svenfelix, jag sitter inte i skiten hos maffian, jag undrar bara lite då jag funderar på att ta ett lån till en viss sak.
Citera
2015-02-01, 09:30
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
2 veckor är ju inte alls mycket. Och nä, svenfelix, jag sitter inte i skiten hos maffian, jag undrar bara lite då jag funderar på att ta ett lån till en viss sak.

Jo det är mycket om du ska låna till tex en bil som du bjuder på på blocket.
Men det spelar mindre roll då du får besked och utbetalning i stort sett direkt om du gör förfrågan vid "bankernas" öppettider...
Citera
2015-02-01, 18:07
Medlem
Emilsson50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Jo det är mycket om du ska låna till tex en bil som du bjuder på på blocket.
Men det spelar mindre roll då du får besked och utbetalning i stort sett direkt om du gör förfrågan vid "bankernas" öppettider...
För mig så känns det i alla fall inte mycket med 2 veckor för ett billån. Eller egentligen över huvud taget. Det är ju inte så att jag har brottom precis. Men tack för hjälpen i alla fall.
Citera
2015-02-01, 20:34
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
För mig så känns det i alla fall inte mycket med 2 veckor för ett billån. Eller egentligen över huvud taget. Det är ju inte så att jag har brottom precis. Men tack för hjälpen i alla fall.

okej.... lite onödigt att ställa frågan om det inte spelar dig någon roll.

Hur som helst så går det snabbt och tar det mer än en timme så är det nog inte speciellt vanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in