2015-01-30, 13:38
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Marian, helt klart.

Förståeligt. Men nu är den inte MARIAN som är klar utan hans bror MARCEL Hossa.
Citera
2015-01-30, 13:44
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Förståeligt. Men nu är den inte MARIAN som är klar utan hans bror MARCEL Hossa.

Jag vet, skojade bara lite
Citera
2015-01-30, 15:43
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Och Marcel Hossa gick till Modo. Spännande.

Kanske skulle ha tagit in en sådan som honom tidigare istället för Brashear. Antar att syftet är att spela in han inför kvalspelet.
Citera
2015-01-30, 15:58
Medlem
Hebrs avatar
Hur går det för Modo ikväll tror ni? Skulle inte förvåna mig om dom vinner faktiskt.
Citera
2015-01-30, 16:13
Medlem
Stegens avatar
Brynäs herr: "Jag vet att vi kan"
Brynäs dam: "Kriga i minst 60 minuter"

Klyschor båda två men vafan man kanske skulle byta ledarskap? Läser man intervjuerna framstår herrarna som bra mycket större fjollor än damerna... "Det är tråkigt och tufft att förlora", nämen försök vinn då istället.

För 300k får Rödin gärna gå, det är han inte värd. (Inte för att Brynäs kommer kunna matcha den lönen i HA)
Citera
2015-01-30, 16:16
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Hur går det för Modo ikväll tror ni? Skulle inte förvåna mig om dom vinner faktiskt.
Jag tror stenhårt på seger. Har jag visserligen gjort i ett antal omgångar nu men... Ändå! Man får aldrig sluta hoppas.
Citera
2015-01-30, 16:19
Medlem
m4tt145s avatar
Jag ser det hela framför mig, Leksand kickar nu Brunnström utan att ta in ersättare, man kommer få skador på minst tre forwards, hamna på kvalplats samt möta Malmö, där Himelfarb och Brunnström sänker Leksand.
Citera
2015-01-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Jag tror stenhårt på seger. Har jag visserligen gjort i ett antal omgångar nu men... Ändå! Man får aldrig sluta hoppas.

Brukar gå bra borta mot Örebro läste jag, så jag satsade på ett kryss. Jag hoppas Donald avgör med världens långsammaste straff på slutet.
Citera
2015-01-30, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag har hört lite rykten. Vi får se vad som händer de närmsta dygnen.

Det är bara att hoppas att ryktena stämmer, för de värvningar, eller rättare sagt omplaceringsfall, som Brynäs slösat sina pengar på är ju pinsamma när man ser vilka spelare som övriga lag tar in.
Citera
2015-01-30, 16:50
Medlem
Pappersnesduks avatar
Brashear får fortsatt förtroende efter sin fenomenala insats sist på Frölunda.
Citera
2015-01-30, 16:58
Moderator
vfs avatar
Lasch till Frölunda då, törs man hoppas att Kahnberg bänkas, hade han inte hetat Kahnberg hade han redan varit bänkad. Han har varit för dålig med tanke på all talang han besitter.

Nu bär det av till Scandinavium där jag tvingas genomlida en match tillsammans med fulla värmlänningar (dom är alltid fulla)

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Bra match av Luleå idag, man har stenkoll på Djurgården i 60minuter samtidigt som man gör det bra när chanserna väl dyker upp. Abbotts har verkligen varit bra sedan Sylvegård gick in där, en av de bästa kedjorna i SHL de senaste 15 omgångarna, utan tvekan. Harju riktigt bra idag med, hans mål var äckligt snyggt - det finns ingen i SHL som ens är nära av att ha hans release.

Nja, Görtz har en "hyfsad" release också, t.o.m lite vassare än Harju. Men Harju på ett längre kontrakt är en kanonvärvning för Luleå.

Citat:
Det lite mer negativta; domarna och deras sätt att se på tacklingar. Ahléns tackling på Sigalet är jättebra, Sigalet gör fel som vänder sig i sista sekund och bär fullt ansvar för att det går som det går, 2+10 där är ett skämt och jag tycker att det är jättetråkigt att Luleå gör 2-0 på en sån hockeydödarutvisning. Ännu mer horribelt är det att Näkyvä åker ut för sin underbara propp på Alvarez, som snyggt flyger in i målburen, det är en av de finare tacklingarna jag sett i årets SHL och domarna väljer att plocka en tvåa på den, det finns inte ens en möjlighet att göra en sån bedömning (som man kanske kan göra på Ahléns tackling, om man inte ser fullt vad som händer) att tacklingen anses vara felaktig och ändå gör domaren det - det är skanalöst.

Hur fan har de tänkt att vi ska få fysiskt spel när domarna väljer att direkt ta ut spelare för finfina tacklingar? Sånt gör mig förbannad.

Sant, två dåliga beslut, Näkyväs utvisning är den största skandalen. Undrar vad en NHL-spelare hade tyckt om det. En riktigt fin tackling som vi sällan ser i SHL (vilket kanske inte är konstigt då man löper riska att åka ut)

Citat:
Sist men inte minst så tycker jag att det är bra att Ahlén ger sig på Forsberg, visst är det fegt att hoppa på någon bakifrån som inte är beredd (det kunde han ha gjort snyggare) men Forsbergs tackling var hemskt ful och jag ser inget fel med att man ska stå upp för det. Grottmänniskobetteende eller ej, jag tycker att det är bra gjort och hoppas att Luleåspelare skulle agera på liknande sätt om någon av våra spelare åkte på en lika ful tackling, det är inte mer än rätt.

Det är lite uppfriskande i bland med dylika aktioner, hade Forsberg stått upp så hade han stigit i aktning hos alla aktörer runt ligan, främst då supportrar. Speciellt som matchen var avgjord, hade det stått 1-1 kunde jag köpa att han backade.

Du är klok du Ferros.

Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Brashear får fortsatt förtroende efter sin fenomenala insats sist på Frölunda.

ironi.
Citera
2015-01-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Lasch till Frölunda då, törs man hoppas att Kahnberg bänkas, hade han inte hetat Kahnberg hade han redan varit bänkad. Han har varit för dålig med tanke på all talang han besitter.

Nu bär det av till Scandinavium där jag tvingas genomlida en match tillsammans med fulla värmlänningar (dom är alltid fulla)

Dräggiga 740-raggare med en mental ålder på 13 år får man räkna med när Färjestad är på besök.

Vad tror du om Lehkonen? Sitter ungefär i samma sits som Kahnberg. Åstadkommer ingeting. Tycker han verkar ha problem med att stå upp i närkamper. För klen fysik? Behövs mål där för att få upp självförtroendet. Bra med Lasch så det blir större konkurrens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in