2015-01-26, 21:57
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Jag minns när Reinfeldt stod och försökte håna Åkesson i riksdagen när SD talade om ett starkare försvar. Sedan kom Ukraina-krisen, och över en natt tog Reinfeldt SD:s hela försvarspolitik.

Men orginalet är bättre än kopian, det verkar de som flyr M säga.
Kopierat och kopierat... De har inte budgeterat något mer till försvaret än tidigare. Det finns inte pengar helt enkelt.

Det är en rejäl skillnad på att prata och faktiskt skrida till verket.
Sverigedemokraterna är fortfarande det enda partiet som inser att Sverige faktiskt behöver ett fungerande försvar.
Citera
2015-01-26, 23:10
Medlem
HerroFruBolls avatar
Ända sedan Irak kriget tog slut har jag saknat en av Saddams trognaste supporters, Bagdad Bob.
Men nu till min glädje har den här tråden två st Bagdad Bobbar i gång, GIILAB & relesvansen, som oavsett fakta och seriösa invändningar papegojmässigt upprepar att 'allt går som smör, partiet växer o alla är lyckliga o håller med den stora ledaren om allt hon säger. "Vi är väg att vinna", som den riktige BB hävdade när jänkarna stod vid stadgränsen...
Citera
2015-01-30, 01:04
Bannlyst
Jag följer AKB med stort intresse men varje gång hon visar sig på radio syns på tv ser man den ena katastrofen efter den andra.

Man börjar så klart undra vad hon har för talskrivare och politiska rådgivare?
T.om Kungen är mer trovärdig och trevligare att se på när han läser inantill..

Jag kallar henne för tjejen för hon är nästan 8 år yngre än mig och hon ser bra ut, men det är rent pinsamt att se henne framträda.

Jag är inte på något sätt emot henne men jag undrar över hur folk runt henne tänker?
Hon skulle förmodligen göra ett toppen jobb på justitie eller på arbetsmarknads sidan politiskt men hon kan verkligen inte plocka väljare från något annat parti, och det är ju själva andemeningen eller??
Citera
2015-01-30, 07:58
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Jag följer AKB med stort intresse men varje gång hon visar sig på radio syns på tv ser man den ena katastrofen efter den andra.

Man börjar så klart undra vad hon har för talskrivare och politiska rådgivare?
T.om Kungen är mer trovärdig och trevligare att se på när han läser inantill..

Jag kallar henne för tjejen för hon är nästan 8 år yngre än mig och hon ser bra ut, men det är rent pinsamt att se henne framträda.

Jag är inte på något sätt emot henne men jag undrar över hur folk runt henne tänker?
Hon skulle förmodligen göra ett toppen jobb på justitie eller på arbetsmarknads sidan politiskt men hon kan verkligen inte plocka väljare från något annat parti, och det är ju själva andemeningen eller??

Jag är lika gammal som AKB och varje gång jag ser henne framträda så skäms jag för min generation. Eller rättare sagt, för den lyckade delen av min generation. Anpasslighet blev under vår uppväxt ett villkor för framgång och hon är urtypen för den anpassliga X:aren.

Generationsförräderska...
Citera
2015-01-30, 11:28
Medlem
Rifter666s avatar
AKB har karisma som en toaborste. Lyckas hon hålla moderaterna över 15% 2018 blir jag mäkta förvånad.
Citera
2015-01-30, 13:21
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
AKB har karisma som en toaborste.
Precis min association också! Och varför klär hon sig som lady Macbeth, är det Freddes gamla partiklädreglemente med blusförbud som spökar för henne fortfarande? Har hon inte råd att anlita en professionell PR-konsult som Göran Persson för att hjälpa henne. Hon låter och ser ut som om hon är hedergästen på Moderaternas egna begravning.
Citera
2015-01-31, 17:33
Medlem
FruLibertass avatar
När det finns offer så finns det förövare. Om då IS krigarna är offer så skulle jag vilja att Batra svarar på vem som är förövarna? För någon måste ju vara ansvarig och bestraffas för morden och våldtäkterna.
Citera
2015-01-31, 23:30
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
AKB har karisma som en toaborste. Lyckas hon hålla moderaterna över 15% 2018 blir jag mäkta förvånad.
Reinfeldts politiska stil var att alltid uttala sig/svara/lugnt, lågmält o resonerande, aldrig visa personliga känslor, entusiasm eller ilska.
Inget är då naturligare än att lärjungen AKB i alla avseenden försöker lägga sig till med sin förebilds' stil o sätt - det räckte till åtta år vid makten för honom, så det måste ju vara en framgångsstil att ta efter.
Det är nog för att inte avvika som hon mestadels läser innantill än så länge.
Detta utöver att politiken verkar nedärvd 100%.
Citera
2015-02-01, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Precis min association också! Och varför klär hon sig som lady Macbeth, är det Freddes gamla partiklädreglemente med blusförbud som spökar för henne fortfarande? Har hon inte råd att anlita en professionell PR-konsult som Göran Persson för att hjälpa henne. Hon låter och ser ut som om hon är hedergästen på Moderaternas egna begravning.

Jag funderade också på kläderna, och trodde först att det var hon som spelade med i pjäsen Svarte orm, men det visade sig att jag läst fel och att det var maken. Det måste vara den långa svarta rocken hon hade i början, samt en frisyr som påminner om Svarte orms?

Ja, Blackadder kanske inte är en så dålig jämförelse över svensk politik?
Citera
2015-02-01, 16:36
Medlem
Bajsfacistens avatar
Anna Kindberg Pomperipossa kommer nog inte sitta mer än ett val. Det är inte bara det att hon för en ondskefull politik men det har ju bevisligen fungerat tidigare i Sverige, man valet kommer gå så dåligt pga avsaknad av både pondus och karisma. Nu efter ragatan har passerat 40 år så kommer hennes värde på häxskalan öka dramatiskt och det yttre kommer spegla det onda inre.
Citera
2015-02-02, 18:28
Bannlyst
Nu tror hon att om hon håller käften och inte säger något så blåser stormen över? Tror knappast det när 4 av 6 brott just nu begås av folk som antingen är nyanlända eller födda av invandrare som kom hit för mindre än 25 år sedan??????????????? Jag utkräver svar
Citera
2015-02-02, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Nu tror hon att om hon håller käften och inte säger något så blåser stormen över? Tror knappast det när 4 av 6 brott just nu begås av folk som antingen är nyanlända eller födda av invandrare som kom hit för mindre än 25 år sedan??????????????? Jag utkräver svar

Att hålla käften har ju annars varit ett ganska framgångsrikt recept här i sverige!
Bättre att vara tyst och låta folk tro du är dum i huvudet än tala och bevisa det som man brukar säga. Men nu har det gått så långt så hon lär bli tvungen att öppna truten relativt snart, Även hon och resten av Reinfeldtisterna måste börja inse vart det barkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in