2015-01-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Det här huset är verkligen i behov av renovering. Damen med hunden tassar runt... http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-vendelso-haninge-kommun-huldabergsvagen-5-6902155

Behövs mycket jobb för att få det där till bra skick igen!

Själv reagerar jag över fotografierna.
Visst, det är ingen fräsch kåk - men som säljare skulle jag nog kräva lite av mäklaren/fotografen ändå! Tar bättre bilder med min iPhone 4s för fan.
Och dessutom att bara släppa hunden lös i huset medan man fotograferar och låta den springa in på nån bilder, på nån bild ser man en tjock kärring i spegeln och på flertalet bilder så har nån även fått för sig att fotografera med extern blixt - där en person såklart stoppar upp huvudet så man får en skugga.
Såna där mäklare kan inte bli långvariga...
Citera
2015-01-29, 20:25
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1

Visst, det är ingen fräsch kåk - men som säljare skulle jag nog kräva lite av mäklaren/fotografen ändå! Tar bättre bilder med min iPhone 4s för fan.
Och dessutom att bara släppa hunden lös i huset medan man fotograferar och låta den springa in på nån bilder, på nån bild ser man en tjock kärring i spegeln och på flertalet bilder så har nån även fått för sig att fotografera med extern blixt - där en person såklart stoppar upp huvudet så man får en skugga.
Vore jag mäklare skulle jag kunna ta såna bilder om jag ville förmedla något som inte framgår i klartext, som att stället är inpyrt med hundträck, gammal tantlukt, e dyl.

Imponerande pannrum, jag har sett ue-objekt som varit i bättre skick. Och fläcken på köksgolvet, har någon suttit där med träskor och spanat ut genom köksfönstret hela dagarna de sista femtio åren?
Citera
2015-01-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Imponerande pannrum, jag har sett ue-objekt som varit i bättre skick. Och fläcken på köksgolvet, har någon suttit där med träskor och spanat ut genom köksfönstret hela dagarna de sista femtio åren?

Jag undrade varför der fanns både varmvattenberedare och panna? Fast pannan fungerar kanske inte...
Citera
2015-01-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Vore jag mäklare skulle jag kunna ta såna bilder om jag ville förmedla något som inte framgår i klartext, som att stället är inpyrt med hundträck, gammal tantlukt, e dyl.

För att inte tala om vad som runnit i trappan...?
Citera
2015-01-29, 23:59
Medlem
http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-eneby-stockholms-kommun-jordgubbsvagen-10-6902195

Jag avundas verkligen inte er som bor i storstadsområden - är det det här man får för nästan 3 miljoner?
Citera
2015-01-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-eneby-stockholms-kommun-jordgubbsvagen-10-6902195

Jag avundas verkligen inte er som bor i storstadsområden - är det det här man får för nästan 3 miljoner?

Skulle jag vilja säga är ett ganska lågt pris ändå för det där stället, skulle gissa på några hundra tusen till innan budgivningen är färdig!

Själv tycker jag innerstadspriserna på smålägenheter är värre, 3 miljoner får du knappt ens en större etta för längre... Blir kul sen när räntorna går upp och alla hipsters sitter med skägget i brevlådan till en lägenhet de inte har råd med och binder snaror av skogshuggarskjortorna!
Citera
2015-01-30, 00:38
Medlem
Citat:

Alltså det är en jäkligt äcklig hund som är med överallt.
I övrigt så är väl huset gammalt och i behov av lite nya tapeter, men i övrigt i ganska bra skick.
Det är någon som gått lös med en slägga i badrummet o mosat väggen vid vattenkranen i badkaret, men det är väl ungefär det värsta jag ser.
Kolla på parketten i vardagsrummet och skicket på dörren, huset ser välstädat och omhändertaget ut, sånär som lite lösa tapeter.

Det där är ett bra hus för den som vill slänga på lite nya ytskikt.

Mäklaren är som sagt kass
Citera
2015-01-30, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk

Mäklaren är som sagt kass
Som fotograf i alla fall
Citera
2015-01-30, 06:37
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Det här huset är verkligen i behov av renovering. Damen med hunden tassar runt... http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-vendelso-haninge-kommun-huldabergsvagen-5-6902155

Kära nån. Vad gör folk i sina hus egentligen?! Ser ut som att nån slitit ner tapeterna från väggarna och kaklet i badrummet... Och hur kan man slita ut golvet på en plats i köket? Gammal gubbe som suttit på samma plats och löst korsord vid köksbordet de senaste 30 åren?

http://bilder.hemnet.se/images/1024x/ee/01/ee0144869aaa406fbb67708532cc288f.jpg

Eldragningen i källaren var minst sagt innovativ.
Citera
2015-01-30, 07:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Och hur kan man slita ut golvet på en plats i köket? Gammal gubbe som suttit på samma plats och löst korsord vid köksbordet de senaste 30 åren?
En bra gissning, ser det ibland på jobbet när jag besöker pensionärer, man kan se exakt var dom går, var de håller i sig etcetera.
Citera
2015-01-30, 08:20
Medlem
PurrePs avatar
Citat:
Skulle jag vilja säga är ett ganska lågt pris ändå för det där stället, skulle gissa på några hundra tusen till innan budgivningen är färdig!

Själv tycker jag innerstadspriserna på smålägenheter är värre, 3 miljoner får du knappt ens en större etta för längre... Blir kul sen när räntorna går upp och alla hipsters sitter med skägget i brevlådan till en lägenhet de inte har råd med och binder snaror av skogshuggarskjortorna!

Jag skulle bli förvånad om kåken i Bromma går under 4 miljoner... Friköpt tom och allt...
Citera
2015-01-30, 08:35
Medlem
Sjukt dyr lägenhet i Uppsala... Men vad ger man inte för Versace-kakel i badrummet... ;)
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-kabo-uppsala-kommun-thunbergsvagen-12-6901821
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in