2015-01-30, 00:06
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wistrandaren
https://www.youtube.com/watch?v=YCBIfXo8Fg8

https://www.youtube.com/watch?v=gMetj5mOljw#t=38

https://www.youtube.com/watch?v=eojbWA-HNcI

https://www.youtube.com/watch?v=7Z6E8W2RRA0

Ölvestads är medveten mot huvudet och kraften blir extrem.

Berglunds är medveten mot huvudet men inte med samma kraft. Att trycka fast någon mot sargen är extra farligt.

Den Jonas Berglund åker på är mycket en vårdslös kollision - knappast uppsåt att skada som det är från första skäret i Ölvestads fall.

Pihls slag är ju ful men den är ju inte i full kraft. Jämför McSorley eller Selänne t.ex.
Citera
2015-01-30, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Ölvestads är medveten mot huvudet och kraften blir extrem.

Berglunds är medveten mot huvudet men inte med samma kraft. Att trycka fast någon mot sargen är extra farligt.

Den Jonas Berglund åker på är mycket en vårdslös kollision - knappast uppsåt att skada som det är från första skäret i Ölvestads fall.

Pihls slag är ju ful men den är ju inte i full kraft. Jämför McSorley eller Selänne t.ex.

Har svårt att förstå att du inte tycker Pihls och Karlssons är fulare.
Citera
2015-01-30, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Nisse Ekmans yxhugg och till exempel den här är väl en smula värre: http://youtu.be/7Z6E8W2RRA0
Det är i denna psykbryt-kategori Forsbergs armbåge bör rankas, inte bland tacklingar.
Citera
2015-01-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Det är i denna psykbryt-kategori Forsbergs armbåge bör rankas, inte bland tacklingar.

Nae men ge dig nu.
Citera
2015-01-30, 00:22
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wistrandaren
Har svårt att förstå att du inte tycker Pihls och Karlssons är fulare.

Definiera "fulare". Ölvestads är "råare" om det känns bättre. Den kraften, riktad mot huvudet och medvetet. Jag kan tycka att ett rapp i skrevet är "fulare" men inte lika brutalt.
Citera
2015-01-30, 00:46
Medlem
Citat:
Definiera "fulare". Ölvestads är "råare" om det känns bättre. Den kraften, riktad mot huvudet och medvetet. Jag kan tycka att ett rapp i skrevet är "fulare" men inte lika brutalt.

Och ett rapp i ansiktet är fulare. Som Pihls.
Citera
2015-01-30, 00:57
Medlem
seriously?s avatar
Citat:

Sen är det skadorna som förstärker situationen. Som du sa tidigare, ren och skär tur att inte Enterfeldt blev SÅ skadad i den situationen.

Men båda tacklingarna är fula, är väl smaktycke vad som är fulare individ till individ.
Citera
2015-01-30, 01:56
Medlem
Ferross avatar
Ölvestads tackling är antagligen top10 fulaste tacklingarna i Elitseriens historia, garanterat ett av de vidrigaste överfallen vi har dokumenterat i svensk hockey. Han bryter mot massor av regler:

Tackling mot huvudet
Charging
Hoppar in tacklingen
Armbågstackling

Det går även att argumentera för att han kommer från sidan och inte framifrån, sen är det noll respekt att sätta in en sån tackling på en spelare som är i en position där han inte kan försvara sig.

Hade denna tackling skett utanför ett slutspel, för ett annat lag/annan spelare och några år senare så hade det varit +10 matcher på den - utan tvekan. I mitt tycke är den fulare än Forsbergs då den bryter mot fler regler och dessutom är mot en spelare som är i en mer utsatt position, då tycker jag ändå att Forsberg kom för lindrigt undan med sina 7 matcher.

Det är dock väldigt lustigt med "gårdare" som hatar på Forsberg på det sättet de gör, jag antar att samma personer vill slänga ut Ölvestad ur Djurgårdens historia och bannlysa honom från allt vad hockey heter? Ni kanske borde "ta hand om" honom, på samma sätt som ni vill göra med Forsberg. Annars är det dubbelmoral på hög nivå.
Senast redigerad av Ferros 2015-01-30 kl. 01:58.
Citera
2015-01-30, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NemasProblemas91
Nae men ge dig nu.
Vad? Han satte medvetet upp en armbåge i skallen på Fernholm, klart det var ett psykbryt.
Citera
2015-01-30, 07:46
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Varför är det inte en jävel i hockeysverige som nämner Brynäs bortdömda mål? Inget under varken matchen eller presskonfen från Brynäs håll, inget på Hockeysverige.se, inget i kvällspressen. I NHL hade det blivit ett jävla liv. Vad fan är detta för jävla skit. Hade ju kunnat ändra matchbilden totalt.
Alla vet att det är ute med oss i vilket fall.
Citera
2015-01-30, 08:06
Medlem
Djurgårdspubliken ylar ju på domarna värre an den värsta Ö-vikare?
Jag trodde de kunde hockey?
Citera
2015-01-30, 08:08
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamboni11
Djurgårdspubliken ylar ju på domarna värre an den värsta Ö-vikare?
Jag trodde de kunde hockey?

Det är många fotbollströjor på Hovet och publiken är blodtörstig. Det ironiska är ju att du skulle bli avstängd på livstid om du gjorde liknande saker på en fotbollsplan. Så jag antar att det är upplopp varje gång en Djurgårdare får rött kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in