Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Ja, självklart måste man lägga på rätt låda. Jag påstår inte att brevet lades på lådan på söndagen, den misstänkte hade nog vissa problem med det.
- Jo, jouråklagaren, jag vet att jag är anhållen, men jag har ett viktigt brev att posta. Jag lovar att vara tillbaka om en halvtimme.
- Visst, om det är viktigt så.
Finns det något som tyder på att han höll sig undan? Han arbetade som vanligt, som jag förstår. Och inget hindrade henne från att skicka in en ensidig ansökan först och sedan söka maken för att få hans påskrift på en ömsesidig.
Kanske var precis det hon gjorde? Eller vet du annorlunda?
Att hålla sig undan är inte svårt. Man svarar inte på mail, SMS eller telefon. Säger på jobbet att "min fru är galen". Släpp inte fram några samtal, berätta inget om min undervisning. Jag måste jobba hemifrån, vara inkognito.
På många arbetsplatser är ett sådant scenario icke möjligt. Men i högskolevärlden/universitetet är det väldigt möjligt.
Reglerad arbetstid existerar inte på samma sätt. Arbetet sker inte 08 - 16.30. På arbetsplatsen. Kan lika gärna ske vid köksbordet hemma.
Du skall utföra ditt jobb, var du gör det är egalt.
Beroende av tjänst skall man oftast göra "timmar i sal". Han var, så vitt jag förstår, metodikmentor på Lärarutbildningen på Södertörn. Vad det innebär, har jag ingen susning om, men rimligen kräver det viss närvaro.