2015-01-30, 00:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vissa lådor har ingen tömning alls på söndagar. Så det beror på vilken låda man lägger brevet på!
Ja, självklart måste man lägga på rätt låda. Jag påstår inte att brevet lades på lådan på söndagen, den misstänkte hade nog vissa problem med det.
- Jo, jouråklagaren, jag vet att jag är anhållen, men jag har ett viktigt brev att posta. Jag lovar att vara tillbaka om en halvtimme.
- Visst, om det är viktigt så.
Citat:
Det beror på hur lång tid det tar innan den andra parten blir delgiven, (stämningsansökan) Det går att hålla sig undan sånt rätt lång tid!
Finns det något som tyder på att han höll sig undan? Han arbetade som vanligt, som jag förstår. Och inget hindrade henne från att skicka in en ensidig ansökan först och sedan söka maken för att få hans påskrift på en ömsesidig.
Citera
2015-01-30, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, självklart måste man lägga på rätt låda. Jag påstår inte att brevet lades på lådan på söndagen, den misstänkte hade nog vissa problem med det.
- Jo, jouråklagaren, jag vet att jag är anhållen, men jag har ett viktigt brev att posta. Jag lovar att vara tillbaka om en halvtimme.

Finns det något som tyder på att han höll sig undan? Han arbetade som vanligt, som jag förstår. Och inget hindrade henne från att skicka in en ensidig ansökan först och sedan söka maken för att få hans påskrift på en ömsesidig.
Fast du skrev ju visst att brevet kunde ha lagts på söndagen, därav denna diskussion
Citat:
(FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord, 2015-01-23
Citat:
Något samband finns det nog, men brevet behöver inte ha lagts på samma dag. Det kan ha lagts på på söndagen, och hunnit fram till måndag.
Nej men skickar man in enskild ansökan måste den andra parten bli delgiven först vilken man kan hålla sig undan från om man inte vill bli delgiven. Inget tyder dock på att US skulle hålla sig undan på annat sätt. Jag menar bara om man ej vill skriva på en skilsmässoansökan så kastar man sig väl inte efter delgivningsmannen sen och ber att få skriva på ??
Senast redigerad av Regnflingan 2015-01-30 kl. 00:19.
Citera
2015-01-30, 00:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fast du skrev ju visst att brevet kunde ha lagts på söndagen, därav denna diskussion
Ja, det kunde ha lagts på på söndagen, men inte av BO eller den misstänkte.
Citat:
Nej men skickar man in enskild ansökan måste den andra parten bli delgiven först vilken man kan hålla sig undan från om man inte vill bli delgiven. Inget tyder dock på att US skulle hålla sig undan på annat sätt. Jag menar bara om man ej vill skriva på en skilsmässoansökan så kastar man sig väl inte efter delgivningsmannen sen och ber att få skriva på ??
Det där förstår jag inte.
Citera
2015-01-30, 00:27
Medlem
Citat:

Kanske var precis det hon gjorde? Eller vet du annorlunda?

Att hålla sig undan är inte svårt. Man svarar inte på mail, SMS eller telefon. Säger på jobbet att "min fru är galen". Släpp inte fram några samtal, berätta inget om min undervisning. Jag måste jobba hemifrån, vara inkognito.

På många arbetsplatser är ett sådant scenario icke möjligt. Men i högskolevärlden/universitetet är det väldigt möjligt.

Reglerad arbetstid existerar inte på samma sätt. Arbetet sker inte 08 - 16.30. På arbetsplatsen. Kan lika gärna ske vid köksbordet hemma.

Du skall utföra ditt jobb, var du gör det är egalt.

Beroende av tjänst skall man oftast göra "timmar i sal". Han var, så vitt jag förstår, metodikmentor på Lärarutbildningen på Södertörn. Vad det innebär, har jag ingen susning om, men rimligen kräver det viss närvaro.
Senast redigerad av Remark 2015-01-30 kl. 00:41.
Citera
2015-01-30, 00:30
Medlem
Citat:
Ja, det kunde ha lagts på på söndagen, men inte av BO eller den misstänkte.Det där förstår jag inte.
Men eftersom det då är omöjligt att brevet lagts på lådan på söndagen så kan vi väl skippa det helt!
Vad förstår du inte av det andra ? Att det inte är svårt att hålla sig undan en delgivning ?
Senast redigerad av Regnflingan 2015-01-30 kl. 00:33.
Citera
2015-01-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Att hålla sig undan är inte svårt. Man svarar inte på mail, SMS eller telefon. Säger på jobbet att "min fru är galen". Släpp inte fram några samtal, berätta inget om min undervisning. Jag måste jobba hemifrån, vara inkognito.

På många arbetsplatser är ett sådant scenario icke möjligt. Men i högskolevärlden/universitetet är det väldigt möjligt.

Reglerad arbetstid existerar inte på samma sätt. Det sker inte 08 - 16.30. På arbetsplatsen.

"Förtroendearbetstid". Du skall utföra ditt jobb, var du gör det är egalt - bara du gör det - helst med råge.

Ursäkta, men har vi inte kommit fram till att US är byggnadsarbetare och inte alls jobbar på universitet?
Citera
2015-01-30, 00:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Reglerad arbetstid existerar inte på samma sätt. Det sker inte 08 - 16.30. På arbetsplatsen.

"Förtroendearbetstid". Du skall utföra ditt jobb, var du gör det är egalt - bara du gör det - helst med råge.
Jag kontrollerade i söndags hos TR om US hade något mål. Det hade han inte, fick jag svar på måndag morgon. Om TS hade skickat in en ansökan så hade han haft ett mål, som svarande.
Citera
2015-01-30, 00:35
Medlem
Är det någon som vet kvinnan respektive mannens utbildningsbakgrund? Alltså inte yrke, utan utbildning.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men eftersom det då är omöjligt att brevet lagts på lådan på söndagen så kan vi väl skippa det helt!
Vad förstår du inte av det andra ? Att det inte är svårt att hålla sig undan en delgivning ?
Någon annan kan ha postat brevet.

Nej, det är inte svårt att förstå, och jag har svarat på det. Vad har du svårt att förstå i mitt svar?
Citera
Medlem
Citat:
Jag kontrollerade i söndags hos TR om US hade något mål. Det hade han inte, fick jag svar på måndag morgon. Om TS hade skickat in en ansökan så hade han haft ett mål, som svarande.
Men de hade ju skrivit på båda två!
Citera
2015-01-30, 00:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men de hade ju skrivit på båda två!
Ja, och den ansökan kom sannolikt med posten senare på dagen.
Citera
2015-01-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Är det någon som vet kvinnan respektive mannens utbildningsbakgrund? Alltså inte yrke, utan utbildning.

Är du fortfarande vaken? Väntar fortfarande på att du ska uppvisa källor för dina påståenden. Sen kanske du vill bemöta din felaktiga fakta?

Nä just det, du klarar ju inte att bli ifrågasatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in