2015-01-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Du undviker grundfrågan, varför skulle man ens tipsa BBC överhuvud taget? Tror du inte att folk hade märkt att sjuan rasade?

Det är du som inte lyssnar, det är ett skådespel där media är den viktigaste pusselbiten. Jämför med SONY och filmen The Interview. Hur många tror du verkligen trodde på att Nordkorea hade hackat SONY på grund av att de gjorde en humoristisk film om deras ledare. Det var nog inte många av de nyhetsjournalister som matade nyheter om det här som verkligen trodde på det. Ändå var det svårt att hitta kritik i officiell media.

Många av de nyheter som vi alla matas med sprids som ringar på vattnet, de återberättar bara eller blir tipsade från samma källa
Citera
2015-01-08, 00:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det är du som inte lyssnar, det är ett skådespel där media är den viktigaste pusselbiten. Jämför med SONY och filmen The Interview. Hur många tror du verkligen trodde på att Nordkorea hade hackat SONY på grund av att de gjorde en humoristisk film om deras ledare. Det var nog inte många av de nyhetsjournalister som matade nyheter om det här som verkligen trodde på det. Ändå var det svårt att hitta kritik i officiell media.

Många av de nyheter som vi alla matas med sprids som ringar på vattnet, de återberättar bara eller blir tipsade från samma källa

Du tror alltså inte att det skulle märkas när en byggnad på 190 meter rasar i backen? Nyhetstjänster skulle inte förstå det om de inte blev tipsade på förhand? jag tror att vi lever på olika planeter du och jag.

Jag gjorde en snabb googling för att se om nyheterna om knakanden i sjuan fanns kvar. Jodå, visst var det så. Synd att du inte är intresserad av att lära dig något som verkar gå emot dina konspirationsteorier.
Citera
2015-01-08, 00:36
Medlem
Citat:
Du tror alltså inte att det skulle märkas när en byggnad på 190 meter rasar i backen?

Har du lyckats presentera något vetenskapligt om hur man märker om en byggnad på 190 meter (gjord i stål) håller på att rasa, jag är nyfiken på hur man gör det
Citera
2015-01-08, 00:45
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Har du lyckats presentera något vetenskapligt om hur man märker om en byggnad på 190 meter (gjord i stål) håller på att rasa, jag är nyfiken på hur man gör det

Jag väntar fortfarande på svar från dig om det är lönt att jag tar fram dessa uppgifter eller inte. De flesta konspirationsteoretiker viftar bara bort allt som inte passar in i deras världsbild, och du verkar inte vara så intresserad av att reda ut frågor lugnt och sansat utan hoppar raskt vidare till nästa ämne. Det är ju bara att se hur du betett dig i den här tråden...

Men om jag nu tar fram belägg för att byggnaden faktiskt gav varningssignaler som skvallrar om en förestående kollaps, tänker du ta till dig dem då eller bara skita i dem? Sist svarade du inte på det utan gick direkt och påstod att jag skulle ljuga. Alltså, tror du på fullt allvar att det här är första gången det här diskuteras i den här forumdelen? Jag roas av att konspirationsteoretikerna står och stampar på samma fläck nu som för 6 år sen, de slår samma döda hästar...
Citera
2015-01-08, 00:47
Medlem
Citat:
Jag väntar fortfarande på svar från dig om det är lönt att jag tar fram dessa uppgifter eller inte.
Jag tror på vetenskap, du vet fysiska lagar mm så kan du visa vetenskapligt hur man märker att en byggnad håller på att rasa så tror jag absolut på det
Citera
2015-01-28, 14:32
Medlem
Finns det ingen hemsida där de har samlat alla bilder och filmer rörande 911? Eller länkar till foto och video.?
Citera
2015-01-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Finns det ingen hemsida där de har samlat alla bilder och filmer rörande 911? Eller länkar till foto och video.?

Finns ju hur många sidor som helst som det redan länkats till i denna tråd många gånger om har du helt missat det, och hur svårt är det att googla?
Citera
2015-01-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Finns ju hur många sidor som helst som det redan länkats till i denna tråd många gånger om har du helt missat det, och hur svårt är det att googla?
Jag vill ha en sida inte hundra. En sida som har alla bilder. Och jag vill ha den bästa sidan.
Citera
2015-01-28, 19:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Jag vill ha en sida inte hundra. En sida som har alla bilder. Och jag vill ha den bästa sidan.

Särskilt den översta gillar jag:
http://www.rsvlts.com/2012/09/11/70-powerful-images-from-september-11-2001/
http://news.yahoo.com/photos/9-11-the-25-most-powerful-photos-1315611364-slideshow/
Citera
2015-01-29, 21:27
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=jbReTl3Uin0

9 11 John Kerry admits that WTC7 was brought down by controlled demolition!

Har nämnt att JK sagt det här förut (utan att posta videon), men undrar lite vad ni debunkers har att säga? Det är ju uppenbart så att Kerry är mycket störd av dessa frågeställningar och darrar på rösten.
Oavsett så är det för mig omöjligt hur brand skulle kunna orsaka en närmast helt symmetrisk kollaps i fritt fall (under någon sekund). I såna fall skulle demoleringsexperter inte behövas vid rivningar.

Nu förväntar jag mig att ni debunkers förnekar detta i sten, ignorerar inlägget och/eller fyller ut med en massa nonsensinlägg.
Citera
2015-01-29, 22:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yegori
https://www.youtube.com/watch?v=jbReTl3Uin0

9 11 John Kerry admits that WTC7 was brought down by controlled demolition!

Har nämnt att JK sagt det här förut (utan att posta videon), men undrar lite vad ni debunkers har att säga? Det är ju uppenbart så att Kerry är mycket störd av dessa frågeställningar och darrar på rösten.
Oavsett så är det för mig omöjligt hur brand skulle kunna orsaka en närmast helt symmetrisk kollaps i fritt fall (under någon sekund). I såna fall skulle demoleringsexperter inte behövas vid rivningar.

Nu förväntar jag mig att ni debunkers förnekar detta i sten, ignorerar inlägget och/eller fyller ut med en massa nonsensinlägg.

Kerry säger även att detta är första gången han hört talas om dessa anklagelser
Han svamlar på lite om att han tror sig minnas att någ vägg fick tas ner under kontrollerade former eftersom den var i fara och då ville man ta ner den under kontrollerade former... Menar du att han då menar att WTC7 brann så kraftigt att byggnaden var i fara och man i stundens hetta bestämde sig för att springa in och rigga upp sprängmedel för att ta ned nån vägg som sedan fick hela wtc7 att rasa???
Han har uppenbarligen inte en aning om vad han svamlar om.
Citera
2015-01-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kerry säger även att detta är första gången han hört talas om dessa anklagelser
Han svamlar på lite om att han tror sig minnas att någ vägg fick tas ner under kontrollerade former eftersom den var i fara och då ville man ta ner den under kontrollerade former... Menar du att han då menar att WTC7 brann så kraftigt att byggnaden var i fara och man i stundens hetta bestämde sig för att springa in och rigga upp sprängmedel för att ta ned nån vägg som sedan fick hela wtc7 att rasa???
Han har uppenbarligen inte en aning om vad han svamlar om.

Han framstår ju som extremt osäker och måste ta stöd med höger arm. Vem som helst kan se att han vet och försöker dölja något. Så fort de ens kommer in på 911 så blir han genast illa till mods och osäker, och även hans fru(?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in