2015-01-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag har alltid rätt.

Inte nog med att du erkänner att du har fel, du har även humor. Två goda egenskaper.

Ang varför polisen åkte till Ropstensvägen direkt kanske har att göra med att personen som anmälde TS som saknad åkte runt i Sigtuna och letade efter henne och bilen. Hittade bilen där den var parkerad och kunde fortfarande inte få tag i henne. Kanske fanns något i bilen eller utanför bilen som gjorde henne misstänksam. Eller så gick hon och letade och hittade isvaken?

Bara spekulationer.
Citera
2015-01-29, 20:00
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Någon måste ha vetat åtminstone ungefär var TS befann sig på fredagskvällen. Varför skulle polisen annars söka just där de hittade henne och finna henne så pass fort som de gjorde? Någonting måste de haft att gå på. Hon anmäldes väl försvunnen vid lunch på lördagen, om jag inte minns fel, och hittades vid 14.00. Japp, polisen måste fått uppgifter som gjorde att de sökte efter henne just på den platsen.

Men det är väl ganska självklart varför de letade i vattnet. Hennes bil stod ju där. Men var var hon kl 21?
Citera
2015-01-29, 20:02
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Echion
Inte nog med att du erkänner att du har fel, du har även humor. Två goda egenskaper.

I vad hade jag fel? Att polisen anser sig ha bevis, som i sig föranledde höjningen av misstankegrad? Det är det enda jag kommenterat ang. detta. Du blandar nog ihop ett och annat inlägg/skribent, eller så får du förtydliga.
Citera
2015-01-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Förlåt om jag upprepar mig, men är det bevisat att BO levde och frivilligt hade gått till platsen där hennes döda kropp senare hittades. Jag tänker att den som dödade henne
kanske fraktade hennes döda kropp dit och dumpade den. Alternativt att hon levde när hon kom dit men att det var så att GM hade tvingat henne dit för att döda henne.
Nej, det är inte bevisat. Det var rena spekulationer.
Citera
2015-01-29, 20:11
Medlem
afvongreves avatar
Citat:

Ang varför polisen åkte till Ropstensvägen direkt kanske har att göra med att personen som anmälde TS som saknad åkte runt i Sigtuna och letade efter henne och bilen. Hittade bilen där den var parkerad och kunde fortfarande inte få tag i henne. Kanske fanns något i bilen eller utanför bilen som gjorde henne misstänksam. Eller så gick hon och letade och hittade isvaken?

Bara spekulationer.

Det behöver inte vara så här komplicerat. Väninnan ringer henne flera gånger på lördag förmiddag och hon svarar inte. Då ringer väninnan polisen. Polisen åker dit och ser TS bil nära vattnet. Man kollar i vattnet nära där någon har sågat ett hål i isen och där i vattnet ser man TS kropp.
Citera
2015-01-29, 20:40
Medlem
Citat:
I vad hade jag fel? Att polisen anser sig ha bevis, som i sig föranledde höjningen av misstankegrad? Det är det enda jag kommenterat ang. detta. Du blandar nog ihop ett och annat inlägg/skribent, eller så får du förtydliga.

Citat:
Nej, inte något alls faktist, mer än det faktum de har bevis mot snubben.

Citat:
De anser sig ha bevis mot snubben.

Du har ändrat faktum till det mer nyanserade anser. Tycker jag var bra.

Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det behöver inte vara så här komplicerat. Väninnan ringer henne flera gånger på lördag förmiddag och hon svarar inte. Då ringer väninnan polisen. Polisen åker dit och ser TS bil nära vattnet. Man kollar i vattnet nära där någon har sågat ett hål i isen och där i vattnet ser man TS kropp.

Absolut, men frågan var varför de åkte till Ropstensvägen så fort. Där var min spekulation att väninnan letade och hittade bilen. Hon anmälde försvinnande runt 11:50 (om jag minns rätt) och sen tar det ens stund innan polisen är på plats samt hittar isvaken. Räddningstjänsten får sedan larm runt 13:10 vilket är ger ca 1 timme och 20 minuter från anmälan till att polisen misstänker drunkning vilket jag tycker är snabbt.
Citera
2015-01-29, 20:50
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Absolut, men frågan var varför de åkte till Ropstensvägen så fort. Där var min spekulation att väninnan letade och hittade bilen. Hon anmälde försvinnande runt 11:50 (om jag minns rätt) och sen tar det ens stund innan polisen är på plats samt hittar isvaken. Räddningstjänsten får sedan larm runt 13:10 vilket är ger ca 1 timme och 20 minuter från anmälan till att polisen misstänker drunkning vilket jag tycker är snabbt.

Men liken brukar väl oftast hamna i skogen eller i nåt vatten och nån skog finns inte i närheten. Återstår bara vattnet då.
Citera
2015-01-29, 20:54
Medlem
Var hon överhuvudtaget hem till den maken hon skulle skilja sig från? Dvs till deras gemensamma bostad.

Givet det stämmer att hon flyttat ifrån honom till ny egen bostad, att han enligt uppgift blivit mer aggressiv över tid, inte hittills skrivit under skilsmässohandlingarna ... Är det troligt att hon då skulle gå hem till villan och vara ensam med honom? Jag skulle inte gjort det.

Jag hade nog föredragit att träffa honom på en mer "offentlig" plats.

Kanske vid en bestämd brevlåda i närheten och krävt att få lägga handlingen på brevlådan. Då blev det definitivt klart. Jag tror det var det hon ville, få en start på skilsmässoprocessen.

Vad som sedan hände är oklart. Han kanske ville hon skulle skjutsa hem honom ... Även om jag tvekar att hon skulle gjort det, hon ville nog bara därifrån.

Hur han reagerade när hon stoppade ner ansökan i brevlådan vet ingen. Ja, jag tror det var hon som gjorde det för hon var mest angelägen. Han var inte det annars hade han redan skickat in den. Som överenskommet - antar jag.

Jag inbillar mig att han inte var så förtjust i en bodelning.

Känns makabert att i det ögonblick hon postade skilsmässohandlingen som skulle ge henne ett nytt liv så kanske hon undertecknade sin egen dödsdom.

Ren spekulation, förstås.

Jag
Citera
2015-01-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve

Om jag ringer en väninna och hon inte svarar på förmiddagen så slänger inte jag mig på telefonen och ringer polisen direkt. Om jag - mot förmodan gjort det - skall det nog vara mycket till för att polisen skulle ge sig ut och leta. Det får mig att tro att väninnan haft något mkt trovärdig information med substans att komma med.
Citera
2015-01-29, 21:08
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Du har ändrat faktum till det mer nyanserade anser. Tycker jag var bra.

De måste ha bevis för att kunna höja misstankegraden. Dock kan bevis vara allt från tekniska spår, vittnen eller omständigheter. Sedan om det håller eller inte. De har bevis i den mån att åklagare anser det räcker för en misstankehöjning. Hade de inte haft några bevis hade han varit en fri man.
Citera
2015-01-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag ringer en väninna och hon inte svarar på förmiddagen så slänger inte jag mig på telefonen och ringer polisen direkt. Om jag - mot förmodan gjort det - skall det nog vara mycket till för att polisen skulle ge sig ut och leta. Det får mig att tro att väninnan haft något mkt trovärdig information med substans att komma med.

Du ringer om väninnan ifråga ska träffa någon hon beskrivit som aggressiv till skillnad från hur personen varit tidigare och du är säker på att hon ska svara i telefonen.

Sen vet väl ingen om väninnan provat ringa till TS sen fredagkväll, och hela lördagförmiddagen innan hon till sist ger upp och ringer polisen?
Citera
2015-01-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon behövde inte förmå honom att skriva på. Om en part motsätter sig skilsmässa löper en betänketid på sex månader. Men det gör det ändå, eftersom paret har småbarn.
Ok, men hon kan ha insisterat på att han skulle skriva på! Kanske med löfte om att inte lägga det på lådan än ? Sen träffas de på fredagkvällen, hon erkänner att hon la det på lådan ändå- då brister det för honom, en teori bara. Det kanske var så att hon inte ville dra ut på skilsmässan ? Få det snabbt överstökat? Finns det nåt belägg för att hon träffat någon ny snubbe ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in