2015-01-29, 16:30
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albylen
Enligt statistiken är han skyldig.Men vi har inga bevis.

Vi har inga bevis. Polisen har däremot bevis.
Citera
2015-01-29, 17:00
Medlem
albylens avatar
Det vet vi inte så mycket om.
Senast redigerad av albylen 2015-01-29 kl. 17:06.
Citera
2015-01-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon behövde inte förmå honom att skriva på. Om en part motsätter sig skilsmässa löper en betänketid på sex månader. Men det gör det ändå, eftersom paret har småbarn.
Så BO hade alltså ingen tid att vinna genom att påskynda underskrift. Det hade dröjt sex månader i vilket fall. Hon hade kunnat skicka in egna papper separat. Då kanske vi kan släppa att US kanske brusat upp i och med att TS försökt få honom att signa papperen den kvällen.
Citera
2015-01-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Ja, det där kan man ju bara spekulera om. Kanske dem satt i bilen på parkeringen och pratade från första början. Stämningen kanske blev sämre och TS var tvungen att fly från bilen? Hoppas dem lyckas få bevis eller vittnen som ger en fällande dom OM det nu är så att US är GM.
Det är omöjligt att veta hur BO tänkt, men om jag känt mig hotad eller trängd av någon hade jag hellre gått någonstans där människor iaf kan höra/se om man ropar på hjälp. Men hon kanske ville undvika nyfikna blickar från grannar..
Citera
2015-01-29, 18:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albylen
Det vet vi inte så mycket om.
Nej, inte något alls faktist, mer än det faktum de har bevis mot snubben.
Citera
2015-01-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nej, inte något alls faktist, mer än det faktum de har bevis mot snubben.

Nix, det är inte faktum. Vi vet inte vad polisen och åklagaren har så att säga att det är faktum är en ren o skär lögn.
Citera
2015-01-29, 18:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Echion
Nix, det är inte faktum. Vi vet inte vad polisen och åklagaren har så att säga att det är faktum är en ren o skär lögn.

Det höjdes till "sannolika skäl" baserat på bevis som tillkommit i utredningen. Det är faktum.
Dock vet inte vi ett smack om vad för bevis de har mot honom.
Citera
2015-01-29, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det höjdes till "sannolika skäl" baserat på bevis som tillkommit i utredningen. Det är faktum.
Dock vet inte vi ett smack om vad för bevis de har mot honom.

Bra att du ändrade dig och erkände att du hade fel. Det är åklagaren som anser eller tror sig anse att det finns bevis mot MGM. Det behöver alltså inte vara faktiska bevis utan någon som åklagaren anser vara bevis och att tingsrätten gick på åklagarens linje. Därför blev MGM häktad.

Och du har rätt, vi vet inte vad för eventuella bevis som de har mot MGM.
Citera
2015-01-29, 19:09
Medlem
afvongreves avatar
Väninnan som pratade med TS kl 21 på fredag kvällen måste ju veta var hon befann sig då. Det skulle vara intressant att veta. Denna tråden handlar ju bara om bryggan hela tiden.
Citera
2015-01-29, 19:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Echion
Bra att du ändrade dig och erkände att du hade fel. Det är åklagaren som anser eller tror sig anse att det finns bevis mot MGM. Det behöver alltså inte vara faktiska bevis utan någon som åklagaren anser vara bevis och att tingsrätten gick på åklagarens linje. Därför blev MGM häktad.

Och du har rätt, vi vet inte vad för eventuella bevis som de har mot MGM.

Jag har inte ändrat mig ett smack. De anser sig ha bevis mot snubben. Det var vad jag spånade om.
Jag har alltid rätt.
Citera
2015-01-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Det är omöjligt att veta hur BO tänkt, men om jag känt mig hotad eller trängd av någon hade jag hellre gått någonstans där människor iaf kan höra/se om man ropar på hjälp. Men hon kanske ville undvika nyfikna blickar från grannar..

Förlåt om jag upprepar mig, men är det bevisat att BO levde och frivilligt hade gått till platsen där hennes döda kropp senare hittades. Jag tänker att den som dödade henne
kanske fraktade hennes döda kropp dit och dumpade den. Alternativt att hon levde när hon kom dit men att det var så att GM hade tvingat henne dit för att döda henne.
Citera
2015-01-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Väninnan som pratade med TS kl 21 på fredag kvällen måste ju veta var hon befann sig då. Det skulle vara intressant att veta. Denna tråden handlar ju bara om bryggan hela tiden.

Någon måste ha vetat åtminstone ungefär var TS befann sig på fredagskvällen. Varför skulle polisen annars söka just där de hittade henne och finna henne så pass fort som de gjorde? Någonting måste de haft att gå på. Hon anmäldes väl försvunnen vid lunch på lördagen, om jag inte minns fel, och hittades vid 14.00. Japp, polisen måste fått uppgifter som gjorde att de sökte efter henne just på den platsen.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-01-29 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in