2015-01-29, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemGainz
Funderar på en testo only kur men har lite svårt att bestämma mig.
Har tidigare kört en OT only kur med ganska dåliga resultat (körde 60 så inte jättelåg ändå).
Har 6ish års gymerfarenhet, några år kvar till 30.
Min fråga är om man ska köra 250mg eller 500mg som först inject? Sett många här som rekommenderar 250mg för att känna på men när jag läst på andra forum rekommenderar många (utanför sverige) 500mg som först. Kombinerat med att jag fick dåliga resultat på medelhög OT så känner jag att det kanske är bättre med 500mg? Eller eventuellt kan man köra något mitt emellan, bamse har väl 375mg portioner, man kanske kan köra det? Finns det något som säger emot en sådan dos?
Även längden är jag osäker på, rent spontant känner jag att 12v är lagom men många rekommenderar 16v.
Borde inte en högre dos under kortare tid kunna ge liknande resultat men med lägre långsiktiga biverkningar pga kortare tid nedstängning av det egna systemet?

Sen till sist en dum fråga från någon som aldrig kört inject. Hur mäter man hur mycket man drar upp i sprutan? På bamse står det att varje burk är 375 men 10cc? Oftast refereras roidcalc men den är nere. Kan någon vänlig själ förklara lite hur det fungerar med att räkna på doser?
Tack från en nybörjare!
350mg per ml kommer i 10ml vial, matte på hög nivå
Citera
2015-01-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Finns det någon annan anledning än att du fått för mkt levererat till att du inte håller dig till Bamses medium-PCT?
Spontant låter det som för mycket hCG och nolva för en sådan mild kur.
Jag hade hållit mig till det Bamse skrev, det är f.ö. inget de hittat på själva utan ett ganska klassiskt upplägg, men jag hade kört 40/20/20/20 på nolvan istället.
Om du hade tänkt spika 1500iu hCG eod 2 sista v i kuren så är det nog en bra idé att lägga till adex, annars tveksamt. Klart att du har mer å vinna på att safea upp med 0.25 eod än att skippa helt.

Stick to the plan man och behåll överbliven hCG till nästa runda.

/aKAY

Tack för svar, alltså det var inget upplägg jag har fått som tips utan jag läste det på deras hemsida och tycker det var ett vettigt upplägg till min kur. Jag körde 500iu e3d i 3 veckor mitt i kuren när jag tyckte kulorna ömmade, av annat märke. Kulorna känna bra idag dock har 95% av utlysningen uteblivit. Känner mig riktigt manlig när man ska spruta och det pressar sig ut en droppe =) därför kom tanken att höja dosen i slutet av kuren när jag fick för mig att jag kanske behöver lite högre doser.
Citera
2015-01-29, 13:22
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemGainz
Funderar på en testo only kur men har lite svårt att bestämma mig.
Har tidigare kört en OT only kur med ganska dåliga resultat (körde 60 så inte jättelåg ändå).
Har 6ish års gymerfarenhet, några år kvar till 30.
Min fråga är om man ska köra 250mg eller 500mg som först inject? Sett många här som rekommenderar 250mg för att känna på men när jag läst på andra forum rekommenderar många (utanför sverige) 500mg som först. Kombinerat med att jag fick dåliga resultat på medelhög OT så känner jag att det kanske är bättre med 500mg? Eller eventuellt kan man köra något mitt emellan, bamse har väl 375mg portioner, man kanske kan köra det? Finns det något som säger emot en sådan dos?
Även längden är jag osäker på, rent spontant känner jag att 12v är lagom men många rekommenderar 16v.
Borde inte en högre dos under kortare tid kunna ge liknande resultat men med lägre långsiktiga biverkningar pga kortare tid nedstängning av det egna systemet?

Sen till sist en dum fråga från någon som aldrig kört inject. Hur mäter man hur mycket man drar upp i sprutan? På bamse står det att varje burk är 375 men 10cc? Oftast refereras roidcalc men den är nere. Kan någon vänlig själ förklara lite hur det fungerar med att räkna på doser?
Tack från en nybörjare!

Jag hoppas du förstår följande (annars bör du hålla dig borta från injects):

Koncentrationen på lösningen i vialen anges enligt följande "Testosteron Enanthate 250mg" t.ex. Man mäter alltid per milliliter. Således är 1 ml från den lösningen 250mg.
Vidare innehåller i regel en vial alltid 10ml, annat klargörs tydligt.

Detta bör resultera i att du kan bestämma dos själv. Man behöver alltså inte välja mellan 250 och 500 t.ex. Man kan också ändra veckodos genom att öka/minska intervallet på injektionerna.

Ett bra tips för dig är, om du frågar mig, att köra 250mg e4d, vilket ger en veckodos på ~440mg. Du behöver iaf inte överstiga den dosen. Glöm inte att lägga till en ai till doser över 250 ew.
Köp 1ml-pumpar om du vill mäta upp med större noggrannhet och sätta en veckodos på 350 t.ex.
Motionera hjärnan och ta hjälp av miniräknaren så ska du se att du listar ut det till slut.

/aKAY

Citat:
Ursprungligen postat av enjoy13
Tack för svar, alltså det var inget upplägg jag har fått som tips utan jag läste det på deras hemsida och tycker det var ett vettigt upplägg till min kur. Jag körde 500iu e3d i 3 veckor mitt i kuren när jag tyckte kulorna ömmade, av annat märke. Kulorna känna bra idag dock har 95% av utlysningen uteblivit. Känner mig riktigt manlig när man ska spruta och det pressar sig ut en droppe =) därför kom tanken att höja dosen i slutet av kuren när jag fick för mig att jag kanske behöver lite högre doser.

Jag förstår att du fick tipset om PCT-upplägg från Bamses hemsida. Kör på det du verkar tycka passa, men läs på om hCG osv innan du tar egna beslut.

Lycka till!

/aKAY
Senast redigerad av aKAY 2015-01-29 kl. 13:24. Anledning: Stavning
Citera
2015-01-29, 16:14
Medlem
mactopens avatar
Nu har det gått 5 veckor sedan jag satt sista sticka Testo En 250, e5d. Det va mitt första kur som gick på 14 veckor.

Pga min resa kunde jag inte ta med mig Clomid
Arimidex.

Min fråga nu kan jag börja ändå med Clomid
Arimidex även efter 5V? Eller ska jag hålla kroppen återhämta sig själv? Min plan att starta andra kuren första Mars me Testo 250 e4d istället för fem och höja dosan lite mer.

Vad tycker ni?

Tacksam för alla svar
Citera
2015-01-29, 16:26
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mactopen
Nu har det gått 5 veckor sedan jag satt sista sticka Testo En 250, e5d. Det va mitt första kur som gick på 14 veckor.

Pga min resa kunde jag inte ta med mig Clomid
Arimidex.

Min fråga nu kan jag börja ändå med Clomid
Arimidex även efter 5V? Eller ska jag hålla kroppen återhämta sig själv? Min plan att starta andra kuren första Mars me Testo 250 e4d istället för fem och höja dosan lite mer.

Vad tycker ni?

Tacksam för alla svar

Hur kom du på den briljanta idén att hoppa på ny kur 9v efter sist sticket testo e? Du borde minst vänta till maj. Helst till efter sommaren.

Du får ursäkta men du verka inte veta va du prata om? Börja med clomid adex nu eller låta kroppen återhämta sej? Du ska ju på om 5v!!!
Citera
2015-01-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Jag hoppas du förstår följande (annars bör du hålla dig borta från injects):

Koncentrationen på lösningen i vialen anges enligt följande "Testosteron Enanthate 250mg" t.ex. Man mäter alltid per milliliter. Således är 1 ml från den lösningen 250mg.
Vidare innehåller i regel en vial alltid 10ml, annat klargörs tydligt.

Detta bör resultera i att du kan bestämma dos själv. Man behöver alltså inte välja mellan 250 och 500 t.ex. Man kan också ändra veckodos genom att öka/minska intervallet på injektionerna.

Ett bra tips för dig är, om du frågar mig, att köra 250mg e4d, vilket ger en veckodos på ~440mg. Du behöver iaf inte överstiga den dosen. Glöm inte att lägga till en ai till doser över 250 ew.
Köp 1ml-pumpar om du vill mäta upp med större noggrannhet och sätta en veckodos på 350 t.ex.
Motionera hjärnan och ta hjälp av miniräknaren så ska du se att du listar ut det till slut.

/aKAY

Jag förstår att du fick tipset om PCT-upplägg från Bamses hemsida. Kör på det du verkar tycka passa, men läs på om hCG osv innan du tar egna beslut.

Lycka till!

/aKAY

Aha! Visste inte att det var koncentrationen som menades per ml, då klarnar många saker genast, stort tack för svaren! Precis det jag behövde veta!
Citera
2015-01-29, 17:18
Medlem
mactopens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
Hur kom du på den briljanta idén att hoppa på ny kur 9v efter sist sticket testo e? Du borde minst vänta till maj. Helst till efter sommaren.

Du får ursäkta men du verka inte veta va du prata om? Börja med clomid adex nu eller låta kroppen återhämta sej? Du ska ju på om 5v!!!

Faaaaaan kom ordet Mars ifrån???? Ber om ursäkt men jag kommer inte starta före juni . Men jag hade planer att starta PCT direkt efter två veckor efter sista sticket som va 22 Dec 2014. Är det okej att börja idag.
Citera
2015-01-29, 17:20
Medlem
mactopens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest

Faaaaan kom Mars ordet ifrån???? Kommer inte börja andra kuren förrän 1/6 det jag e säkert på. Min fråga var om PCT, kan jag börja idag även när det har gått 5v nu
Citera
2015-01-29, 17:57
Bannlyst
Hejsan!

När jag injektar testo i mitt lår till exempel, eller vilken annan muskel som helst och sedan injektar igen efter några dagar blöder det alltid.

Det behöver inte vara exakt samma ställe utan flera centimeter ifrån där jag injekta senast. Är det för att muskel sväller upp efter en injektion?

En annan fråga är, förlorar men testo när man blöder? Kommer det ut något??? Hoppas fan verkligen inte det.

Jag brukar inte "aspirate" längre i och med att domhär jäva pumpjävlarna jag har just nu är så hårda att det är näst intill omöjligt. Ja jag vet att det är dumt.

Tacksam för svar.
Citera
2015-01-29, 18:41
Medlem
Lightweightmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukfittaballesnopp
Hejsan!

När jag injektar testo i mitt lår till exempel, eller vilken annan muskel som helst och sedan injektar igen efter några dagar blöder det alltid.

Det behöver inte vara exakt samma ställe utan flera centimeter ifrån där jag injekta senast. Är det för att muskel sväller upp efter en injektion?

En annan fråga är, förlorar men testo när man blöder? Kommer det ut något??? Hoppas fan verkligen inte det.

Jag brukar inte "aspirate" längre i och med att domhär jäva pumpjävlarna jag har just nu är så hårda att det är näst intill omöjligt. Ja jag vet att det är dumt.

Tacksam för svar.

Kan inte vara ett sammanträffande att du råkat träffa ett kärl varje gång? Ytterst lite olja kan rinna ut, inte allt! Du behöver inte aspirera hårt det kommer blod direkt om du träffar fel, har själv fått blod i pumpen innan jag ens hunnit aspirera om jag träffat en större ådra i lår/glute
Citera
2015-01-29, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lightweightmannen
Kan inte vara ett sammanträffande att du råkat träffa ett kärl varje gång? Ytterst lite olja kan rinna ut, inte allt! Du behöver inte aspirera hårt det kommer blod direkt om du träffar fel, har själv fått blod i pumpen innan jag ens hunnit aspirera om jag träffat en större ådra i lår/glute

Tackar för ditt svar! Jo precis så här det hänt för mig med en gång. Jag behövde inte ens aspirerar utan fick blod i sprutan direkt.

Det händer alltid när jag kör samma muskler. T.ex för några dagar sen var det första gången på länge jag sprutade. Då kom det inget blod alls. Nu idag körde jag samma lår men inte samma ställe och då blödde det.
Citera
2015-01-29, 19:46
Medlem
razernoobs avatar
Hejsan!

Tänkte fråga er om en fråga ang steroider. Om jag skulle beställa: http://www.sverigeroids.com/cycles/beginner-cycle

Hur stor hade jag blivit på dessa 8 veckor samt hur skulle resultatet bli om jag slutade efter denna kur och tränade som vanligt?

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in