2015-01-28, 21:48
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Så nu har du bytt uppfattning igen??? Hur kan kontaminerat bränsle undgå att gå genom motorn???

Hur ska ni egentligen ha det,chemtrailar kommersiella plan eller inte? Ett klargörande i denna fråga vore på sin plats!

Syftar på de regelrätta chemtrailplanen givetvis!

Harold Saive har annars bevis på tuben att det även finns kommersiella plan som sysslar med chemtrailing (du som samlar på länkar hittar säkert längre bak i tråden), och vi har ju även KimNeilJung här som personligen i tråden medgett att han sett kommersiella plan chemtraila, till och med när han själv i egen hög person flugit med Brussels Airlines...
Citera
2015-01-28, 21:52
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Kondensstrimmor är otroligt vanliga,faktiskt 100 mot noll om man jämför förhållandet mot chemtrails!

Följande film,som faktiskt du gjorde mig uppmärksam på visar att t.om ärkefoliehattar i "chemtrailsens Mecka" Kalifornien dagligen ser contrails som de kallas "over-there".

https://www.youtube.com/watch?v=m5Is5y6_GhY

Det är inte alla chemtrail-aktivister som känner till att alla strimmor de facto är chemtrailstrimmor - as simple as that...

Förhållandet mellan chemtrailstrimmor mot kondensstrimmor är annars närmare 100 mot 0.
Citera
2015-01-28, 21:52
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Då tar vi det en gång till:

Med tanke på att inga strimmor, sot, eller någon rök överhuvudtaget syns ens vid start (från våra moderna flygmotorer), då motorn är som ineffektivast, så kan vi logiskt förstå varför inga kondensstrimmor heller kan alstras uppe i luften eller vid landning, då ju motorn är effektivare.

Logiska slutsatsen?

Ja, strimmorna som vissa plan ändå sprutar ut (både de kvardröjande och den kortare varianten) är ju givetvis chemtrails!

Eller hur?

Moderna jetmotorer är inte ineffektiva vid start. Var har du fått det ifrån?
Varför tror du att motorerna är effektivare vid landning?

Kondensstrimmor har med temperatur och luftfuktighet att göra samt fukten från bränslet.
Mycket sällan sådana förhållanden på marken så det kan lämna k-strimmor.

Logik är inte din starka sida tydligen
Citera
2015-01-28, 22:01
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Korrekt iakttagelse, inga strimmor ska synas vid landning, JUST för att motorn då fortfarande är väldigt effektiv!

Därför som följande strimma vid landning måste vara ett Chemtrail:

Länkar videorna eftersom du inte har sett dem, och för att de så resolut gör slut på kondensstrimma-teorin:

https://www.youtube.com/watch?v=zFYFMqeIgTw
https://www.youtube.com/watch?v=D304eiQLr54

Eller hur?

Studera videorna i lugn och ro och återkom sedan med ditt utlåtande...

Den där långa ringlande "ormen" efter planet, påstår förnekarna är en kondensstrimma...

tror du skall sluta att uttala dig om jetmotorer då du inte verkar veta ett smack om dem. varför tror du att motorerna är effektivare då?

Jag har använt jetmotorer i ca 16800 timmar och du i exakt 0 timmar och 0 minuter och 0 sekunder.
Noll koll alltså.

Din ringlande orm är en k-strimma orsakad av vortex inducerad turbulens. Eller ringlande orm så att du förstår...
Citera
2015-01-28, 22:03
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Syftar på de regelrätta chemtrailplanen givetvis!

Jösses. Det var nog den sämsta bortförklaring jag någonsin hört!
Citera
2015-01-28, 22:14
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Ja, chemtrailsen uppstår antingen från militära plan, du vet de där omarkerade med transpondern av som ju är normalfallet, ELLER från kommersiella plan som flyger med kontaminerat bränsle.

Angående kondens så upprepar jag; det är ytterst sällsynt att se kondensstrimmor, de flesta har aldrig någonsin sett en endaste k-strimma i sitt liv, utan det är chemtrails folk ser...

Vill ni ha länken med bevis för detta så får ni PM:a mig.

Tyvärr helfel igen. Det alla dina filmer visar är contrails. Det flyger väldigt få militära plan som ens skulle kunna ha några chems ombord. De tankplan som kan ha vätska används till att tanka andra plan med.
Man har naturligtvis inte tid att bruka så dyrbara resurser till att flyga runt och släppa ut rök för att dölja Nibiru som Pernilla Hagberg tror.....
Över Sverige flyger ytterst sällan eller aldrig några tankplan. Sverige har inga plan som har möjlighet att spreja.
99% av allt som flyger över Sverige är civila plan.
Citera
2015-01-28, 22:17
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Det går alldeles utmärkt att se avgaserna när ett modernt plan lyfter, lättast är det om det är vita moln i bakgrunden då avgaserna inte är särskilt tjocka. Det säger sig självt att avgaserna innehåller en liten mängd sot och oförbränt bränsle. Hittar tyvärr inga bra bilder eller filmer på detta, men jag kan tipsa dig om att åka till en flygplats och ställa dig vid banänden så att planen lyfter bort från dig, då kommer du att se avgaserna.

Vad gäller kondenseringen vid start är det ovanligt att motorerna lämnar några strimmor eftersom temperaturen måste vara väldigt låg för att hinna kyla vattenångan till kondensering. Men det händer när temperaturen på marknivå börjar närma sig de temperaturer som är helt vanliga på högre höjd. Något som vi kan se i det här klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=xRPq61oTYOs
Vid dessa temperaturer hänger även ångan från bilavgaserna kvar under lång tid vilket kan ge problem i städer. Något som vi som är uppväxta i norra Sverige kan ha haft förmånen att få uppleva.

Det är även vanligt med kondensering omkring de områden på vingarna där lågt tryck uppstår vid start. Vilket vi kan se i det här klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=ivBRHixUV8Q

Även en del kvarhängande virvlar från skarven mellan vinge och klaff visas. Att virvlarna dröjer kvar längre än den kondens som bildas på vingarnas översida beror på flödesdynamiska orsaker där luften i virveln i låg grad blandas med luften som omger virveln. Att virveln är cirkulär syns tydligt på den här bilden:
https://jazzroc.files.wordpress.com/2008/11/tip-vortices.jpg?w=700

Och som kuriosa några bilder på virvlar som bildas vid motorinloppet på marknivå:
http://i.imgur.com/XkIQuFa.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_yI3bfwn2qa4/TFIR15V30JI/AAAAAAAAAAk/MYOMVOJZmsw/s1600/RR-engine-w-vortex_large.jpg

Det torde vara att du har blivit överbevisad igen...

Mycket bra och korrekt skrivet. Bra film också. Sällsynt.
Citera
2015-01-28, 22:53
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Fast korna står ju utomhus i chemtrailregnet.

Ja, det har du en poäng i KimNeilJung!

Ja, därför som även mjölken är kontaminerad, speciellt i NATO-länderna och dess nära allierade, som ju som bekant chemtrailas intensivast.

Vill man ha något sånär chemtrail-obesudlad mjölk, så skulle jag rekommendera att man flyttar till Afrika, Asien och delar av Sydamerika, i alla fall enligt följande Chemtrail-karta:

https://propheticwisdom.files.wordpress.com/2013/04/sterling-sinclair-harrp-2.jpg

Detta gäller ju givetvis även grönsaksodlingar och annat, och här i Sverige så är det väl därför bara grönsaker som odlats i växthus som gäller, om man vill ha det fritt från kemikalier från chemtrails!

Har ni tänkt på att det faktiskt är bedrägligt att längre kalla ekologiska grönsaker som odlats under bar himmel för ekologiska, alltså i länder som chemtrailbesprutas!

Eller hur?
Citera
2015-01-28, 23:07
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zug

Idag har det iaf varit full aktivitet där jag bor.

Är det inte dags att informera allmänheten snart om vad som egentligen pågår?

Varför ser man inga getingar eller bin ute nu förtiden?

Vill minnas att maskrosorna brukade krylla med flygfän av olika slag men nu ser man inte en enda. Märkligt?

Återigen; Vart har bina tagit vägen?

Amerikanska bin spårlöst försvunna

Virus bakom massdöd bland bin

Det var det! Har inte bina en ganska viktig funktion för pollinering av blommor.

Blev kanske lite offtopic men skulle inte bli förvånad om dessa två fenomen på något sätt hänger ihop..

Du är inte alls off-topic, då ju många Chemtrails-forskare har länkat samman bidöden och fågeldöden med Chemtrails!

Dane Wigington har forskning som säger att hela 200 arter dör ut VARJE DAG !!!

Vad gäller att informera allmänheten, så kan du nog glömma att våra statliga myndigheter skulle göra det, med tanke på att både SMHI och även Sveriges Radio vilseleder och mörkar kring Chemtrails, som jag tidigare gett bevis för!

Faktum är att till och med JK obstruerar alla anmälningar kring Chemtrails, vilket lett till att den förra regeringen blivit anmält till Riksdagens Konstitutions-utskott !!!

Någon som har nån bra förklaring till varför JK obstruerar anmälningar kring Chemtrails?
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-28 kl. 23:26.
Citera
2015-01-28, 23:17
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse

Jag har aldrig tänkt på chemtrails förut då man ser de så ofta.

Tänk vad de hjärntvättar!
"Flygtrafiken släpper ut mer avgaser än bilar bla bla bla" Ja eller hur!

Man ser chemtrails hela tiden och är intalad att det är helt normalt och att det är avgaser.

Detta är ett intressant ämne som förtjänar all uppmärksamhet det kan få! Därav den lilla bumpen.

Jag tror de skickar ut nån skit som gör oss sjuka, och sedan skyller de på "fågelvirus" eller något annat och folk går och vaccinerar sig. Men det är inte vaccin de får, det är DÖDSGIFT!

Det är ju uppenbart att det är något de skickar ut. Finns ju filmer och bilder inuti chemtrailplan och allt. De har ju erkänt att de spritsar ner himlen och att det innehåller stora mängder barium.

Visst, mycket kan vara fejk, men jag tror inte att alla bilder och filmer är det. Dessutom ser man ju själv skillnaden mellan contrails och chemtrails.

Det är det som är problemet, Krafse, att vi sakta men säkert har vants vid dessa chemtrails, och därför tror att allt är i sin ordning....

Även du är nog tillräckligt gammal för att minnas de strimfria himlarna fram till slutet av 90-talet i Sverige...

Att det aldrig pågick några chemtrail-diskussioner innan 90-talet, beror ju givetvis på att det var först på 90-talet man satte i system att chemtraila oss, eller hur?

Och det där med fågel- och svininfluensan och deras koppling till Chemtrails, intressant tanke onekligen!
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-28 kl. 23:26.
Citera
2015-01-28, 23:22
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Tills någon visat vad de skickar ut och att det överhuvudtaget sprayas är det bara dumt att spekulera i varför de skickar ut något.

Men är du orolig, köp en chembuster:

http://www.orgonite.info/how-to-make-chembusters.html
By utilizing the research of Wilhelm Reich, we have created a cheap, portable and easy-to-build device that consistently destroys Chemtrails and heals the atmosphere. The “Chembuster” is the answer to these ongoing attacks. Unlike the original Cloudbuster, the CB changes the deadly orgone energy to good orgone energy and does NOT become saturated or dangerous to the operator. You can build one for about $150.

Glöm inte att skriva och berätta om den funkar.

KimNeilJung,

Du har nu i ett antal inlägg skrivit om dessa chembusters som ska hjälpa oss att skingra chemtrailsen efter chemtrailplanen, så jag blev lite nyfiken nu:

Har du själv införskaffat någon chembuster ännu, och hur har den i så fall fungerat för dig?

Funderar nämligen själv allvarligt på att införskaffa en...
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-28 kl. 23:24.
Citera
2015-01-28, 23:39
Medlem
madtops avatar
Citat:

Även du är nog tillräckligt gammal för att minnas de strimfria himlarna fram till slutet av 90-talet i Sverige...

Konstigt, jag minns inga strimfria himlar på 90-talet. Tvärtom så minns jag att jag sett strimmiga himlar tidigare än så.

Tänk vad olika man kan minnas. Frågan är väl vem ska lita på?

Hittade ett kul nyhetsinslag från 1980 på temat:
Citat:
On clear days, you can often see long white lines being traced high in the sky. They are contrails of jet aircraft. They’re actually long, slender clouds.
https://www.youtube.com/watch?v=L6X5QZDQ6mw

Hmm, med stöd av nyhetsinslaget från 1980 så börjar jag faktiskt luta åt att man nog inte ska lita på vad du säger. Jag kanske minns rätt ändå: Det fanns inga strimfria himlar på 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in