Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-24, 18:18
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Kasst. Ser bättre ut på bild än i verkligheten. Gjord av plast men färgat för att se ut som metall.
Köpte en gång men lämnade tillbaka.

IKEA har bättre alternativ vad gäller sånna lampor.
Tack för input. Då kasserar jag den tanken!
Citera
2015-01-25, 01:29
Medlem
chamaemoross avatar
Vill tipsa om deras färdiga bönmix som jag provade första gången idag, den består av vita bönor, svarta bönor, sojaböner och lite annat smått och gott och var otroligt fräsch och nyttig. Bra näringsinnehåll också.

Jag försöker äta mer vegetariskt och en bra maträtt man kan lägga in då och då under veckan kan t.ex. vara en sådan bönmix på 250 gram samt lite keso. 100% vegetariskt och bra för miljön!
Citera
2015-01-25, 11:25
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag vet att många vegetarianer är lacto-vegetarianer (eller lacto ovo) men mejeriprodukter är inte vegetariska för det. Så en rätt med keso i kan inte vara "100% vegetarisk".

Jag är inte vegetarian på riktigt utan jag äter som jag nämnde "vegetariskt" p.g.a. klimatskäl och för att variera kosten lite granna, några gånger per vecka. I mitt fall anser jag att en rätt är vegetarisk om den inte består av kött, that's it.

Hur som, är det någon som provat den pizzasalladen de också säljer vid bönmixen och alla andra färdiga sallader? Känns kanske inte så prisvärt att dem tar 16 spänn för en vitkålssallad som hos pizzerian ofta är gratis.
Senast redigerad av chamaemoros 2015-01-25 kl. 11:27.
Citera
2015-01-25, 21:51
Moderator
rotadents avatar
Är Lidls kycklingnuggets bra? Jag tycker att det är gott ibland, men har svårt att hitta bra nuggets i mina närmaste butiker. Många är för brödiga, smuliga och vill gärna brännas i pannan.
Citera
2015-01-25, 22:47
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Är Lidls kycklingnuggets bra? Jag tycker att det är gott ibland, men har svårt att hitta bra nuggets i mina närmaste butiker. Många är för brödiga, smuliga och vill gärna brännas i pannan.
Den i småpack för dryga 20-lappen är att föredra. Om du har en fritös blir dem extra goda och krispiga, men de är redan förfriterade till "medium".

Skippa såsen som följer med, den förstör bara den goda krispsmaken.

Edit: Läste inte ditt inlägg ordentligt.
Senast redigerad av ManJuice 2015-01-25 kl. 22:55.
Citera
2015-01-25, 23:02
Hur länge har man haft Perlenbacher-ölen i de gröna flaskorna??
Har dragit två sexpack under några veckor och upplever att den
inte blir så fort avslagen som Perlenbacher i de bruna flaskorna.
Skumt!!!
Citera
2015-01-28, 20:43
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
de är helt ok. varierande storlekar men med helt kött i. inget sammanpressat.
Citera
2015-01-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Skippa såsen som följer med, den förstör bara den goda krispsmaken.

De röda (tror jag) förpackningarna, den ena har väl sötsur sås, den andra har en currysås som är riktigt god. Stark. Påminner om McDonalds currysås.

Skippa inte!
Citera
2015-01-28, 22:36
Medlem
Mogaku-sans avatar
Lidls potatismos av märket Harvest Basket är fullt dugligt för 10 kr. Komplettera med valfri matkorv och du har en perfekt middag de dagar då du har mycket att göra.
Citera
2015-01-28, 22:37
Medlem
Citat:
Det finns båda sorter på Lidl. McEnnedy's vanliga (lilafärgad kartong, 12-pack) är inte brödsmuliga utan liknar McDonalds. Även currysåsen liknar McDonalds. Smaksak om man skippar den eller ej.

Jag rekommenderar att värma dem i ugn snarare än att steka dem i stekpanna. Använd bakplåtspapper för att minimera disk och låt dem gärna ligga inne någon minut extra så att det piper om dem när de är klara.
Citera
2015-01-28, 22:50
Medlem
Baachs avatar
Deras bindor och tamponger är iallafall väldigt bra
Citera
2015-01-28, 23:20
Medlem
Citat:

Jag brukar köpa McKennedys. Brukar fritera dem, och då blir de riktigt bra jämfört med andra jag testat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in