2015-01-28, 19:40
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Ok, det visste inte jag. Citat:
"Vid häktningsförhandlingen gick rätten helt och hållet på åklagarens linje och han häktades på den starkare misstankegraden."
Och då nekar han till brott. Jahapp.

Kanske hittat hotfulla SMS från MGM eller något liknande.
Citera
2015-01-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har ingen egentlig info om detta. Jag antar dock att en preliminär obduktion har skett. Vilket har höjt misstankegranden till sannolikt.
Okej. Att misstankegraden höjts kan likväl ha andra orsaker.
Citera
2015-01-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Okej. Att misstankegraden höjts kan likväl ha andra orsaker.

Det är sant men vi måste ändå tänka att han skäligen misstänkt innan. Varför skulle han varit misstänkt överhuvudtaget om det såg ut som att hon hade drunknat. Anhöriga blir inte misstänkta om en person drunknat.

Samtidigt vill jag inte spekulera varken i dödsorsak eller i eventuell GM. Jag var med i en tråd där en tjej i Örebro skulle ha dödats av en ''neger'' vid förra midsommar. Jag tyckte inte att han verkade vara GM och jag fick mycket mothugg. Men sedan visade det sig att tjejen hade dött av en sjukdom och den påstådda GM hade ropat ut fönstret och ringt 112 för att för att få hjälp. Trots att han friades så orkade han inte bo i Örebro eftersom han var så tillintetgjort av er i Flashback, en negervåldtäktsman och mördare var han enligt er. Nu har jag fått PM från någon av hans kompisar varav det framgår att han inte kan komma tillbaks till Örebro eftersom han är hatad av många som läst Flashback och som fortfarande tror att han är mördare tjejen.

Ett annat exempel är en man vars fru dödades av en älg men han anhölls och
häktades, på sannolika skäl. När det sedan visade sig att blodet i hans gräsklippare kom från en mus och att hans fru hade dödats av en älg, släpptes han. Men folk i hans by hade dömt ut honom ändå, han kunde inte bo kvar där.
Senast redigerad av nantale 2015-01-28 kl. 20:23.
Citera
2015-01-28, 20:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är sant men vi måste ändå tänka att han skäligen misstänkt innan. Varför skulle han varit misstänkt överhuvudtaget om det såg ut som att hon hade drunknat. Anhöriga blir inte misstänkta om en person drunknat.
Det behöver inte finnas något preliminärt obduktionsresultat öht. Polisen kanske hittade blod i bostad eller bil.
Citera
2015-01-28, 20:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det kan ju landa i väninnans uppgifter när hon anmäler henne försvunnen och pekar ut var de bör söka.
Citera
2015-01-28, 20:22
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ja, antingen har MGM inte varit vid sina sinnens fulla bruk eller också har han dumpat kroppen i panik.
Visst kan det ha gått till så att hon fått en knuff och slagit i huvudet som du säger, men hur otur vore det inte om man då samtidigt också skulle bli medvetslös och glida ner i vattnet. Tänker att man tar emot sig när man faller mot marken?
Tror i så fall att han slagit henne flera gånger. Hur tjock isen var just den kvällen/natten vet jag inte.

Men de senaste åren har det ju varit en massa såna mordfall där mördaren spridit ut kroppsdelar i skogen och de sedan har hittats. Den enda som lyckades komma undan med "skogen" var ju Mats Alm som brände upp liket. Men sånt lyckas ju bara en gång. Han trodde väl att liket skulle sjunka till botten. Vad hade han för andra alternativ? Frakta kroppen till ... Norge?
Citera
2015-01-28, 20:29
Medlem
Citat:
Men de senaste åren har det ju varit en massa såna mordfall där mördaren spridit ut kroppsdelar i skogen och de sedan har hittats. Den enda som lyckades komma undan med "skogen" var ju Mats Alm som brände upp liket. Men sånt lyckas ju bara en gång. Han trodde väl att liket skulle sjunka till botten. Vad hade han för andra alternativ? Frakta kroppen till ... Norge?
Svårt att spekulera i vilka möjligheter som finns att gömma ett lik, har aldrig tänkt i de banorna. Den här platsen vid bryggan, var inte den relativt nära bostadsområden och promenadstråk?
Citera
2015-01-28, 20:37
Bannlyst
Ja ni får gärna hugga på mig, men mellan raderna (och i vissa konkreta kommentarer) framkommer det att mannen utfört psykologisk misshandel mot en rätt så hårdhudad feminist!!. låt oss stanna vid detta.

Jag var ihop med en kvinna (hardcorefeminist!) och hennes 8-9 åriga son (vi bodde i ett jättefancy-område) med bara super duper föräldrar (nära till två stora sjukhus, 35 % läkare bland ungarna!) Ungarna rena rama whizkidz som greja typ 3:egrads algoritmer i första klass (viss överdrift men ni förstår vars jag vill komma!!)

Min sambo kunde inte läsa av dessa "mönster" istället lät hon sin som göra hål i båda öronen vid en ålder av åtta och köra med hårdrocks-tshirtar (band hon och även jag gilla!) Pojken var redan från början totalt borta i klassen, detta gjorde inte saken bättre. Jag påpekade detta rätt kraftigt!!! Bad Idea!!

Halvår senare var vi separerade, inga prob med det!! Men i efterhand har jag från dussintalet håll och kanter fått höra att jag psykiskt misshandlade denna kvinna och son för att jag ville sätta stopp för denna galenskap. Som sagt existerar ej psykologisk misshandel, enbart att du förlorar en diskussion pga du har sämre argument...

Mycket offT av moi, dock spännande att läsa FUP:en i denna sörja...
Citera
2015-01-28, 20:38
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Svårt att spekulera i vilka möjligheter som finns att gömma ett lik, har aldrig tänkt i de banorna. Den här platsen vid bryggan, var inte den relativt nära bostadsområden och promenadstråk?

Ja, det verkar ha varit nära bostadsområden och promenadstråk men han hade väl ingen lust att vandra ut på isen. Det hade varit ytterst farligt för honom själv. Men tänker du alltså att han kunde ha kört bil nånstans och sedan slängt kroppen i nåt vatten? Ja det kunde han ha gjort.
Citera
2015-01-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ja, det verkar ha varit nära bostadsområden och promenadstråk men han hade väl ingen lust att vandra ut på isen. Det hade varit ytterst farligt för honom själv. Men tänker du alltså att han kunde ha kört bil nånstans och sedan slängt kroppen i nåt vatten? Ja det kunde han ha gjort.
Javisst, han hade ju tillgång till bil. Han kunde åkt en bit från bebyggelse.
Citera
2015-01-28, 20:59
Medlem
afvongreves avatar
Citat:

Men å andra sidan. Han kanske var onykter = farligt för honom själv att köra bil. Och sedan, att hitta nåt "bra" öppet vatten i mörkret... Men visst är det konstigt.
Citera
2015-01-28, 21:13
Medlem
Citat:

Men dem hade enligt de uppgifter vi fått stämt träff på kvällen för att prata. Kanske deras barn befann sig hemma och dem bestämde sig för att köra iväg med bilen för att ta samtalet då de inte vill bråka framför barnen. Om dem befann sig nere vid vattnet under detta samtal och den urartade genom att MGM dödade TS på platsen kanske det helt enkelt var enklare att dumpa henne i vattnet än att dra henne tillbaka till bilen. Bilen befann sig närmare villorna och kanske det var större risk för upptäckt att göra så. Kan tänka mig att MGM även fick panik om TS:s dödsfall inte var planerat och han kanske tänkte att lättaste var att lägga henne i vattnet och skylla på olycka. Har ju faktiskt varit flera som dött av drunkningar denna vinter och han tänkte att TS kunde vara en av dem i polisen och allmänhetens ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in