2015-01-28, 18:25
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kvinnan hade skador som inte var förenliga med drunkning. Mord behöver det inte vara ändå, kan vara dråp eller vållande. Det är inte heller säkert att den häktade är GM. Men som du själv medger så ligger det i farans riktning.

Är det belagt att kvinnan hade skador som inte är förenliga med drunkning? Eller var det en spekulation i tråden?
Citera
2015-01-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kvinnan hade skador som inte var förenliga med drunkning. Mord behöver det inte vara ändå, kan vara dråp eller vållande. Det är inte heller säkert att den häktade är GM. Men som du själv medger så ligger det i farans riktning.
Det fetade. Var har du fått den informationen?
Citera
2015-01-28, 18:44
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Men DAEN, nu får du passa dig! Snart kommer jag uppfatta dig som en vettig människa som dessutom (iaf lite halvt) kan erkänna att du har fel ;-)
....en massa text...
- Den rena faktan som framkommer utgör uppskattningsvis 5-10% av innehållet fram tills ett eventuellt åtal då FUPen släpps.
...en massa text...
- Ska vi nu applicera ovanstående i just detta fall så kommer vi fram till följande;
- TS har anmälts försvunnen den 24 januari. Hon hittas avliden samma dag i en vik i Sigtuna.
- TS bor sedan december i Uppsala, kopplingen till Sigtuna är att hon tidigare bott där tillsammans med sin man US, som fortfarande bor kvar.
- Polisen inleder en förundersökning eftersom de misstänker att TS blivit bragd om livet.
- US anhålls skäligen misstänkt för mord. Vid häktningsförhandling har misstankarna mot US stärkts och han blir häktad på sannolika skäl misstänkt för mord.
- US nekar till inblandning.

Alltså, baserat på faktan som finns i nuläget är det ingenting som talar för en olycka. Inte heller du har lyckats lägga fram bevis på detta.
Det pekar i nuläget på att US mördat TS, därför handlar också spekulationerna om detta! Inget konstigt med det.
....en massa text...
Så, hoppas du orkat läsa min roman och förhoppningsvis taggar ner lite. Låt oss spekulera, det betyder inte att vi stämplat US som mördare.

Men nekar han verkligen till inblandning? Jag har bara läst att han och hans advokat inte vill uttala sig om hans eventuella skuld.
Citera
2015-01-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Men nekar han verkligen till inblandning? Jag har bara läst att han och hans advokat inte vill uttala sig om hans eventuella skuld.

Det är nytt för dagen att han nekar till brott.

http://www.unt.se/sigtunabygden/haktad-make-nekar-till-mord-3573860.aspx

Edit: En länk till:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20232648.ab
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-01-28 kl. 18:52.
Citera
2015-01-28, 18:58
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det är nytt för dagen att han nekar till brott.

http://www.unt.se/sigtunabygden/haktad-make-nekar-till-mord-3573860.aspx

Edit: En länk till:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20232648.ab

Ok, det visste inte jag. Citat:
"Vid häktningsförhandlingen gick rätten helt och hållet på åklagarens linje och han häktades på den starkare misstankegraden."
Och då nekar han till brott. Jahapp.
Citera
2015-01-28, 19:03
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Jag skrev "Varsegod och berätta för mig nu EN ENDA SAK som tyder på att mannen mördat kvinnan."

Fick jag som svar någon ENDA liten sak som tyder på det förutom det uppenbara att mannen är häktad?

Nej, det fick jag inte. Varför?

Därför alla ni manshatande snillen härinne vet inte EN ENDA SAK som ni kan peka på som tyder på det.

En stor eloge till dig som kan svar på frågan:

Vad tyder på att denna MAN mördar denna KVINNA? Svar: Att ...

Men snälla du, du skriver som om du vore besatt av MGM potentiella oskuld! Det är ingen här som behöver ange några skäl till dig annat än att MGM är häktad på SANNOLIKA skäl och det ska väl ändå anses räcka för att spekulera vidare.

I början av tråden tyckte jag att du hade en poäng i att vi inte hade något att gå på, men givet misstankegraden i nuläget så är det inget konstigt att människor spekulerar som de gör.
Citera
2015-01-28, 19:15
Medlem
Men varför dumpa en kropp vid en brygga? Panik? Eller så var det en olyckshändelse?
Om han seriöst ville bli av med kroppen så hade han ju tillgång till flera bilar.

Gissning: paret var ute på bryggan. Dom börjar bråka och han knuffar till henne. Hon slår skallen i bryggan och sjunker ned i vattnet (medvetslös). Han får panik och ger sig av därifrån.
Citera
2015-01-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Snälla kommentera inte mig utan det jag skriver istället. Jag blir faktiskt illa berörd. Vill du att någon annan ska hoppa på dig personligen och ifrågasätta dig istället?

Som svar på din fråga: 13 % av de som häktas i Sverige varje år tilldöms i efterhand skadestånd av staten för att själva häktningen var felaktig. Ytterligare många utöver detta blir frikända men satt häktade på juridiskt korrekta grunder. Och ytterligare några blir inte bara frikända utan bar helt oskyldiga trots juridiskt korrekt häktning.

Sammantaget är sannolikheten för att en häktad person kommer att frikännas helt bedömningsvis runt 25-35%.

Det var en bra fråga.

Många här utgår från att häktningen är en stark indikation på skuld, medan statistiken visar att det ofta inte är så.

Som den enda här som vidhåller att de vi hittills vet om fallet inte kastat någon skugga över sen häktade, hoppas jag förstås att han är oskyldigt häktad.

Jag hoppas det för kvinnans skull - att hon inte blev dödad. För barnens skull - så att de får ha kvar sin pappa. Och för pappans skull så att han inte förstört sitt och barnens och kanske andras liv.

Nu har jag kommenterat dig flera gånger, de flesta gånger utan svar. Den här sista fick jag provocera fram...

Bortsett från att din sista siffra låter för hög, med upp till 35%, så är oddsen ändå så tydliga att inte ens du kan ignorera dem helt.

Jag hoppas att detta, som alla andra mord, faktiskt får en lösning som är den sanna och att det inte finns några tvivel kvar kring hur dödsfallet har skett.
Citera
2015-01-28, 19:28
Medlem
Citat:
Kvinnan anförtrodde sig till bekanta om sin svåra familjesituation.
I lördags hittades hon död i en vak i Sigtunafjärden och en man i 40-årsåldern sitter häktad misstänkt för mord.
– Han vägrade att acceptera att deras relation var över, säger en källa.

och

Citat:
Paret hade nyligen separerat och så sent som i måndags kom deras skilsmässoansökan in till tingsrätten.
– Men han vägrade att acceptera hennes beslut att lämna honom, säger en källa till Aftonbladet.
Kvinnan ska ha anförtrott sig till flera personer och berättat att mannen ändrat sitt beteende efter separationen och plötsligt uppträtt aggressivt.
– På sätt och vis kan man säga att hon slog larm om att saker och ting inte stod rätt till, men sen vet man inte vad som hänt efter det, säger en person som stod familjen nära.

Från: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20232648.ab
Citera
2015-01-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Men varför dumpa en kropp vid en brygga? Panik? Eller så var det en olyckshändelse?
Om han seriöst ville bli av med kroppen så hade han ju tillgång till flera bilar.

Gissning: paret var ute på bryggan. Dom börjar bråka och han knuffar till henne. Hon slår skallen i bryggan och sjunker ned i vattnet (medvetslös). Han får panik och ger sig av därifrån.
Ja, antingen har MGM inte varit vid sina sinnens fulla bruk eller också har han dumpat kroppen i panik.
Visst kan det ha gått till så att hon fått en knuff och slagit i huvudet som du säger, men hur otur vore det inte om man då samtidigt också skulle bli medvetslös och glida ner i vattnet. Tänker att man tar emot sig när man faller mot marken?
Tror i så fall att han slagit henne flera gånger. Hur tjock isen var just den kvällen/natten vet jag inte.
Citera
2015-01-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Det fetade. Var har du fått den informationen?
Jag har ingen egentlig info om detta. Jag antar dock att en preliminär obduktion har skett. Vilket har höjt misstankegranden till sannolikt.
Citera
2015-01-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
och

Citat:
Paret hade nyligen separerat och så sent som i måndags kom deras skilsmässoansökan in till tingsrätten.
– Men han vägrade att acceptera hennes beslut att lämna honom, säger en källa till Aftonbladet.
Kvinnan ska ha anförtrott sig till flera personer och berättat att mannen ändrat sitt beteende efter separationen och plötsligt uppträtt aggressivt.
– På sätt och vis kan man säga att hon slog larm om att saker och ting inte stod rätt till, men sen vet man inte vad som hänt efter det, säger en person som stod familjen nära.

Från: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20232648.ab
Undrar om det är dessa omständigheter polisen har som gör att de misstänker mord eller om de har något utöver detta också. Hur som, nu när skilsmässohandlingarna inkommit i samband med det ser allt onekligen mycket märkligt ut.
Senast redigerad av glue 2015-01-28 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in