Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
Nu var det inte vad de gjort som detta gällde.

Det handlar endast om att falskt anklaga folk för saker de är oskyldiga till.

Blanda inte ihop det här nu.

Håll dig till saken. Blanda inte något annat än vad det handlar om.
Att bli oskyldigt uthängd.

I hela mordutredningen har media, polis och rättsväsende plöjt över oskyldiga medborgare och tagit heder och ära av dem.

Förstår du hur det är att bli oskyldigt anklagad?
Ska det få gå till så i en demokrati?

Vad du inte förstår är hur mycket makt polis, media och rättsväsende har mot en ensam enskild medborgare. Du är helt maktlös mot dem.

Att bli oskyldigt uthängd är ju fruktansvärt. Men det är ju stor skillnad på att bli uthängd VS oskyldigt uthängd.

Det sista du säger är ju vad det handlar om, maktmissbruk och mörkläggning. Det är ju det som hänt de senaste åren i bl.a. Utredningen av MOP.
Då måste man ju kunna lyfta upp enskilda tjänstemän och granska dom i sömmarna så gott man kan.
Citera
2015-01-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPaska
Hur vet du det? Om dom har blivit uthängda dom du påstår kan dom ju stämma för förtal.

Menar du att journalister el privatpersoner inte ska få gräva fram graverande fakta? Det finns ju så sjukt mycket märkliga saker och sammanträffanden som kommit fram till ytan tack vare allt grävande. Allt behöver självklart inte ha med MOP att göra, men allt som är av intresse måste ju komma fram.

Du och jag har helt olika syn på detta.

Tidningar som Mythpressen och Aftonhoran kan i stort sett skriva vad som helst.
De kan ta heder och ära av en medborgare. Det räcker med guilty by association.
Hur ofta ser du artiklar med dementier?

Flera har nämnt att du kan anmäla dem för förtal?
Vet ni hur svårt det är och lång tid det tar?
Du hinner få sparken, bli bostadslös och fredslös innan du får till en rättegång med osäker utgång och som säkerligen överklagas hur den än går. Du har alltid risken att få betala rättegångskostnader på 100 000-tals kronor för att ödelägga ditt liv ännu mer än vad det redan är.

http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2011/04/tryckfrihetsmal_om_anna_lindhmordet_i_dag/

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rtalsm%C3%A5let_i_samband_med_medierapporte ringen_kring_mordet_p%C3%A5_Anna_Lindh

35-åringen som anklagades men friades för Anna Lindh-mordet sa detta: "Vi vet att medierna är asätare, som utan eftertanke tuggar i sig det som serveras. Och i det här fallet, är det polisen som varit den store hovmästaren, som på silverfat serverat min kropp för de utsvultna djuren."

Stockholmspolisens tidigare presstalesman Claes Cassel ifrågasatte att mannen fått sitt sociala liv ödelagt för en så låg misstankegrad där man endast kunde säga att han möjligen hade varit på platsen.

35-åringens juridiska ombud menade att allmänintresset inte omfattade de personliga och irrelevanta privata detaljer som hade publicerats. Att man måste skilja mellan fakta och skvaller.

I denna tråd anklagas personer som inte ens varit på platsen för Mordet på Olof Palme.
Man måste skilja på skvaller och fakta.

Oavsett vad baseballkepsarna gjorde efter MOP ska de inte anklagas för MOP på grund av att de "heilat" och gjort andra saker som inte har med MOP att göra.

Jag mår verkligen illa av beskyllningarna i denna tråd mot personer som bevisligen är oskyldiga men fortfarande efter 29 år ska behöva utsättas för dessa ryktesspridningar och anklagelser.

Senaste trenden är att linda in anklagelserna i skönlitterära verk för att ducka undan för förtalsmål.
Senast redigerad av AdmiralCanaris 2015-01-28 kl. 13:23.
Citera
2015-01-28, 13:21
Medlem
Citat:
Att bli oskyldigt uthängd är ju fruktansvärt. Men det är ju stor skillnad på att bli uthängd VS oskyldigt uthängd.

Det sista du säger är ju vad det handlar om, maktmissbruk och mörkläggning. Det är ju det som hänt de senaste åren i bl.a. Utredningen av MOP.
Då måste man ju kunna lyfta upp enskilda tjänstemän och granska dom i sömmarna så gott man kan.

Men det är väldigt mycket hörsägen, skvaller, rykten och väldigt lite fakta i de flesta fall.
Inte alla, men i väldigt många fall.

Rolf Machnow fäller jag ingen tår över.

Det finns tillräckligt med folk som redan gråter över kriminella som våldtagit, rånat, gjort inbrott, sålt knark till minderåriga MAO förstört för vanligt hederligt folk.

Förstår inte denna vurm för kriminellt avskum och drägg.
Är det mer synd om knarkare än andra?
Senast redigerad av AdmiralCanaris 2015-01-28 kl. 13:36.
Citera
2015-01-28, 13:24
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Nu var det inte vad de gjort som detta gällde.

Det handlar endast om att falskt anklaga folk för saker de är oskyldiga till.

Blanda inte ihop det här nu.

Håll dig till saken. Blanda inte något annat än vad det handlar om.
Att bli oskyldigt uthängd.

I hela mordutredningen har media, polis och rättsväsende plöjt över oskyldiga medborgare och tagit heder och ära av dem.

Förstår du hur det är att bli oskyldigt anklagad?
Ska det få gå till så i en demokrati?

Vad du inte förstår är hur mycket makt polis, media och rättsväsende har mot en ensam enskild medborgare. Du är helt maktlös mot dem.

Visst finns det poänger i dina resonemang, men exempelvis baseballigan var ju knappast några duvungar innan mordet. Ligan upplöstes ju som bekant ett par år innan.

Att vissa utpekade poliser både innan och efter mordet gjort sig skyldiga till grova brott är klarlagt. Det gör dem inte skyldiga till mordet på Olof Palme per automatik, därvid är vi överens.

Däremot invänder jag mot resonemanget att anklagelserna mot dem skulle föranlett deras efterföljande illgärningar, som exempelvis hustrumord med mera. Bror Perä kan vara ett undantag då han tog livet av sig i samband med att han skulle förhöras, trots att han tillsynes hade fullgott alibi.

Så visst kan oskyldigt utpekade ta illa vid sig, helt klart är det bland det värsta som finns en människa kan drabbas av. Tycker personligen att personer allt för lättvindigt utpekats i denna soppa. Och när det ger personliga konsekvenser för vederbörande är det rent av osmakligt. Bror Perä nämnde jag. Avsan är det många som är övertygade är mördaren trots att de finska flickornas uppgifter till och med motsäger att gymkillen ens överhuvudtaget skulle vara polis.

Men att diskutera enskilda polisers handlande innan och efter mordet tycker jag inte är förtal, så länge de inte direkt utpekas. Polisens agerande kring mordet måste få granskas, oavsett om enskilda inom kåren medverkade till mordet eller ej. Att några kan benämnas som "hobbynazister" håller jag med om. Oredsson tvivlar jag på att någonsin skulle ställt sig på en judisk kyrkogård och heilat, till skillnad från Östling.

Utgår vi från att skiten är mörklagd återkommer då frågan varför än i denna dag det skulle mörkläggas om några svettiga piketpoliser mördade Olof Palme. Möjligen var de hantlangare i någon mening, men det känns ändå absurt. Hederliga poliser hade väl aldrig accepterat att ett litet gäng inom den egna kåren utförde mordet och sedan mörklade det?

Motivet måste vara allvarligare för nationen då som nu.
Citera
2015-01-28, 13:55
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Men det är väldigt mycket hörsägen, skvaller, rykten och väldigt lite fakta i de flesta fall.

Det finns tillräckligt med folk som redan gråter över kriminella som våldtagit, rånat, gjort inbrott, sålt knark till minderåriga MAO förstört för vanligt hederligt folk.

Att du inte fäller någon tår över en försvarslös människa som blir mördad av två poliser förvånar mig inte men säkert fanns det någon anhörig som gjorde det, precis som de säkert gjorde i sin förtvivlan över att ha en anhörig som fastnat i ett missbruk.
Din människosyn är vidrig. Ditt sätt att försöka göra nazipoliserna till offer istället för alla dem som råkat ut för deras tjänsteutövning äcklar mig. Hoppas du inte blir långvarig i tråden eftersom du inte tillför något annat än skit.
Citera
2015-01-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Visst finns det poänger i dina resonemang, men exempelvis baseballigan var ju knappast några duvungar innan mordet. Ligan upplöstes ju som bekant ett par år innan.

Att vissa utpekade poliser både innan och efter mordet gjort sig skyldiga till grova brott är klarlagt. Det gör dem inte skyldiga till mordet på Olof Palme per automatik, därvid är vi överens.

Däremot invänder jag mot resonemanget att anklagelserna mot dem skulle föranlett deras efterföljande illgärningar, som exempelvis hustrumord med mera. Bror Perä kan vara ett undantag då han tog livet av sig i samband med att han skulle förhöras, trots att han tillsynes hade fullgott alibi.

Så visst kan oskyldigt utpekade ta illa vid sig, helt klart är det bland det värsta som finns en människa kan drabbas av. Tycker personligen att personer allt för lättvindigt utpekats i denna soppa. Och när det ger personliga konsekvenser för vederbörande är det rent av osmakligt. Bror Perä nämnde jag. Avsan är det många som är övertygade är mördaren trots att de finska flickornas uppgifter till och med motsäger att gymkillen ens överhuvudtaget skulle vara polis.

Men att diskutera enskilda polisers handlande innan och efter mordet tycker jag inte är förtal, så länge de inte direkt utpekas. Polisens agerande kring mordet måste få granskas, oavsett om enskilda inom kåren medverkade till mordet eller ej. Att några kan benämnas som "hobbynazister" håller jag med om. Oredsson tvivlar jag på att någonsin skulle ställt sig på en judisk kyrkogård och heilat, till skillnad från Östling.

Utgår vi från att skiten är mörklagd återkommer då frågan varför än i denna dag det skulle mörkläggas om några svettiga piketpoliser mördade Olof Palme. Möjligen var de hantlangare i någon mening, men det känns ändå absurt. Hederliga poliser hade väl aldrig accepterat att ett litet gäng inom den egna kåren utförde mordet och sedan mörklade det?

I det stora hela tycker jag vi är överens om det mesta.

Självklart tycker jag polisen ska granskas. De ska följa lagen BÄTTRE än vad vi andra gör.

Det är när forummedlemmar eller privatspanare kokar ihop en soppa på rena fantasier för att de hittat någon polis som liknar någon från ett vittnesmål som helt klart inte stämmer med sanningen och presenterar det som bevis på att de hittat är mördaren eller att personen ingår i en mordkonspiration. Det blir för mycket chemtrail över det hela.

Sedan höll du till viss del med om att en del pekats ut som nazister av värsta sorten på alldeles för vaga indicier. Det är också en sak jag reagerat på i denna tråd, har du ägt en SS-hjälm så är det 100% bevis på att du är delaktig i ett internationellt nazimördarkommando som det låter på en del forumdeltagare. Många foliehattar tar upp en fjäder från marken och gör en hel jävla strutsfarm utifrån den fjädern.

Det blir väldigt tröttsamt med foliehattar och Kalle Blomkvistare som har hittat en lucka på 30 sekunder i LAC-bandet och utifrån det anser sig ha bevis för en total konspiration som inbegripit SÄPO, Marinens officerskår, CIA och Baseball-ligan. Det är som att ifrågasätta månlandningen ungefär.

Baseballkepsarna hade absolut inget med MOP att göra.
AA hade absolut inget med MOP att göra.
CP hade absolut inget med MOP att göra.
VG hade absolut inget med MOP att göra.
SÄPO hade absolut inget med MOP att göra.

Du nämner att motivet måste ha varit större.

Jag börjar mer och mer luta mot en ensam GM eller 2-3 stycken som redan innan var fientligt inställda till SAP och OP och som påverkades ytterligare av "palmehatet" och tog det ett steg längre.

Eller som ville hämnas för något OP gjort, tex terroriststämpeln och kommunarresten av PKK, utvisningen av RAF. Jag tycker fortfarande att ett stort mysterium är den/de som ringde och ringde tills någon på svenska ambassaden svarade och sa att det var RAF som utfört mordet. Om det inte var RAF, vem ville mörka och sätta polisen på spåret mot dem? Vem visste om detta MOP så tidigt på natten och kom på att ringa till svenska ambassaden. Märkligt. Det är en mycket intressant frågeställning. Eller hardcore ANC-motståndare?

Vem kan ha haft motiv? Tänk på lasermannen och den där andra muppen i Malmö vad han nu heter eller Anders Behring-Breivik? De befann sig i samhällets skuggsida och blev påverkade av opinionen och fick en chans att känna sig betydelsefulla genom sina dåd.
Tror på någon som passar in på den profilen av GM. Skulle förklara mycket.

Jag har mer och mer börjat tro på det.
Senast redigerad av AdmiralCanaris 2015-01-28 kl. 14:05.
Citera
2015-01-28, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Att du inte fäller någon tår över en försvarslös människa som blir mördad av två poliser förvånar mig inte men säkert fanns det någon anhörig som gjorde det, precis som de säkert gjorde i sin förtvivlan över att ha en anhörig som fastnat i ett missbruk.
Din människosyn är vidrig. Ditt sätt att försöka göra nazipoliserna till offer istället för alla dem som råkat ut för deras tjänsteutövning äcklar mig. Hoppas du inte blir långvarig i tråden eftersom du inte tillför något annat än skit.

.
Senast redigerad av AdmiralCanaris 2015-01-28 kl. 14:37.
Citera
2015-01-28, 14:07
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:

Kan du inte berätta hur man skiljer en "hobbynazist" från en riktig. Deras läromästare (AdmiralCanaris kompis Åke J Ek) var han också hobbynazist anser du?
Citera
2015-01-28, 14:13
Medlem
Citat:

Vem fan är det som blandar ihop saker? Du är ju värre än värst.

Det du skriver om Rolf M visar bara vilken cynisk och vidrig människosyn du har. Det du gör nu är ju att förtala en död person.
Citera
2015-01-28, 14:18
Medlem
Citat:
Vem fan är det som blandar ihop saker? Du är ju värre än värst.

Det du skriver om Rolf M visar bara vilken cynisk och vidrig människosyn du har. Det du gör nu är ju att förtala en död person.

Tycker vi lägger ner detta och ägnar oss åt MOP istället.

Vad tror du om min teori i tidigare inlägg?
Citera
2015-01-28, 14:18
Medlem
Citat:

En förklaring kan ju vara att de (någon/fåtal av poliserna) haft eller varit en del av Barbro/agag/Leon el annan gruppering som haft ett finger med i spelet.

Det är själva mörkläggningen som är den stora nöten att knäcka (samt viktigaste?)
Senast redigerad av MPaska 2015-01-28 kl. 14:21.
Citera
2015-01-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Kan du inte berätta hur man skiljer en "hobbynazist" från en riktig. Deras läromästare (AdmiralCanaris kompis Åke J Ek) var han också hobbynazist anser du?

Off-topic:
En hobbynazist är en som tycker SS var häftigt ungefär som en del tycker Che Guevera var häftig.
De dras till de yttre attributen som står för makt. Om man redan dragits till polismakten av orsaker som makt och vapen är inte steget långt till att fascineras av SS, blanka stövlar, skräck etc.

En nazist är en person som på fullt allvar tror på en judisk värlskonspiration, att vi ska delas upp i raser och livsdugliga och icke livsdugliga. Som tror på världsdomination för den vita rasen. De tror på rasbiologi och blodsarvet. De tror på att den starke har rätt att härska över den svage. Den tror på Nietzsches idéer om övermänniskor och har även hämtat idéer från Platons verk. Men vad många inte vet är att Hitler och nazismen hämtade sitt tankegods från marxismen och plockade in idéerna om ras och nation istället för klasskamp. NRP:are var nazister 1986. Inte baseball-ligan.

Jag tycker vi lägger ner den här diskussionen och ägnar oss åt MOP istället.
Vi kommer inte vidare och det blir fel forum för diskussionen.
Vad säger du om det?

On-topic: Vad tror du om min teori om en GM som var en föregångare till lasermannen som jag nämnde i en tidigare tråd.
Senast redigerad av AdmiralCanaris 2015-01-28 kl. 14:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in