2015-01-28, 13:57
Medlem
Nekar till inblandning: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20232648.ab
Citera
2015-01-28, 14:05
Medlem
Nu kan inte jag detta med hur lång tid det brukar ta mellan häktning och innan man ska väcka åtal men 14 dagar kändes som kort tid. Har åklagarens så mycket att de anser att de kan väcka åtal på den tiden, även fast MGM nekar? Då måste de troligen ha något som binder honom?
Citera
2015-01-28, 14:05
Medlem
Från Aftonbladet:
"Enligt en källa till Aftonbladet ska paret ha setts under fredagskvällen och därefter hördes kvinnan inte av."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20232648.ab
Citera
2015-01-28, 14:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Echion
Nu kan inte jag detta med hur lång tid det brukar ta mellan häktning och innan man ska väcka åtal men 14 dagar kändes som kort tid. Har åklagarens så mycket att de anser att de kan väcka åtal på den tiden, även fast MGM nekar? Då måste de troligen ha något som binder honom?
Häktningsperioder är oftast två veckor. Åklagaren brukar ansöka om anstånd och få det.
Citera
2015-01-28, 14:09
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Häktningsperioder är oftast två veckor. Åklagaren brukar ansöka om anstånd och få det.

Åtal väntas den 11 februari.
Citera
2015-01-28, 14:10
Medlem
MrFolds avatar
Preliminärt obduktionsutlåtande som visar på att hon dött av yttre våld (ej drunkning) och det faktum att hon försvann efter ett besök hos mannen hon separerat från - kan det verkligen räcka till häktning på sannolika skäl? Tycker det borde finnas något mer, typ fynd av hennes blod i bostaden eller något sånt? Men det skulle i så fall vara väldigt snabba analysresultat från SKL.
Citera
2015-01-28, 14:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Åtal väntas den 11 februari.

Se Q:s svar. Det är en standardformulering. Vi kan vara så gott som 100% säkra på att det inte blir något åtal då. Istället kommer häktningen troligen att förlängas (kan vi nog gissa på eftersom åklagaren redan nu fick den misstänkte häktad på sannolika skäl, den högre graden av misstanke)
Senast redigerad av MrFold 2015-01-28 kl. 14:26.
Citera
2015-01-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Preliminärt obduktionsutlåtande som visar på att hon dött av yttre våld (ej drunkning) och det faktum att hon försvann efter ett besök hos mannen hon separerat från - kan det verkligen räcka till häktning på sannolika skäl? Tycker det borde finnas något mer, typ fynd av hennes blod i bostaden eller något sånt? Men det skulle i så fall vara väldigt snabba analysresultat från SKL.

Eller så finns det ett vittne som sett något graverande.
Citera
2015-01-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

MrFold:

Är det korrekt uppfattat att du menar att det finns ett "Preliminärt obduktionsutlåtande som visar på att hon dött av yttre våld (ej drunkning)"?

Är det korrekt uppfattat att det är ett "faktum att hon försvann efter ett besök hos mannen hon separerat från"?
Citera
2015-01-28, 14:31
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Från Aftonbladet:
"Enligt en källa till Aftonbladet ska paret ha setts under fredagskvällen och därefter hördes kvinnan inte av."
GW brukar ju säga att den siste som sett eller setts med BO väldigt ofta är GM.

Om motivet är att BO lämnat GM hoppas jag att han får skaka galler resten av sitt ynkliga liv.
Citera
2015-01-28, 14:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
MrFold:

Är det korrekt uppfattat att du menar att det finns ett "Preliminärt obduktionsutlåtande som visar på att hon dött av yttre våld (ej drunkning)"?

Är det korrekt uppfattat att det är ett "faktum att hon försvann efter ett besök hos mannen hon separerat från"?

Fråga 1: Nej det är otydligt uttryckt av mig. Det är en spekulation kring vilka omständigheter som kan ha legat till grund för häktningen. Jag vet inte om det existerar ett preliminärt utlåtande, men som omständigheterna ser ut finner jag det ganska troligt, om än långt ifrån säkert.

Fråga 2: Jag relaterar den information jag tagit del av i media. Den tolkar jag som att hon inte har observerats vid liv av någon person efter besöket hos mannen. Vad denna information i sig är värd beror ju på vilka andra fakta man får fram eller inte får fram.
Citera
2015-01-28, 14:33
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Eller så finns det ett vittne som sett något graverande.

Naturligtvis också tänkbart. Ett vittne i så fall som inte är någon uppmärksamhetssökare och därför gått direkt till polisen utan att passera gå, dvs utan att ringa Aftonblajet först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in