2015-01-27, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Järnvägsstationen i Luhansk bombad ikväll

https://www.youtube.com/watch?v=kEmHqtCFjd8

I sin desperation försöker Kiev flytta fokus från Debaltseve. Är nog bara en tidsfråga innan det inträffar en false flag-operation.
Vardagsmat för terroristerna som är betalda av Kievmaffian och Obama att bomba civila ukrainare. Det är dags för folket i Ukraina att kasta ut kuppmakarna och USA ut ur landet. För varje död ukrainare är ytterligare ett mord av Obama, "fredspristagaren".
2015-01-27, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Sicket bull Nu var det väl inte helt sant, men riktigt är att han uppmanar hela det Ukrainska folket att beväpna sig för att bekämpa ryska soldater på Ukrainsk jord.

/Micke
Vad är det som är svårt att förstå? Ryssland är inte stridande part i Ukraina. Däremot finns ju inhyrda mördare som t ex dig och amerikanska soldater ditskickade av "fredspristagaren" Obama. Mannen som snarare borde fått priset som folkmordspristagaren efter tiotusentals döda kvinnor, äldre och barn.

Håller med dig att det ukrainska folket ska beväpna sig och sedan avrätta alternativt kasta ut maffian som styr i Kiev och dess nynazistiska terrorsvans. Alla som skjutit en endaste kula mot det ukrainska folket borde dessutom hängas liksom nazisterna hängdes efter andra världskriget.
2015-01-27, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tja, det här blir det sista jag skriver till dig. Jag tycker inte du tillfört debatten något, så jag lägger dig på min ignoreralista.

Åter till Topic. Orsaken till att Putler inte kom till ceremonin var givetvis att han inte ville stöta sig med alla sina vänner ibland extremhögern i Europa.

(nedan följer en liten utvikning med sedan återkommer jag till topics igen)

Nu är dock inte alla högerextremister genuint onda i praktiken. I farans stund så har det visat sig att t.ex. Ukrainska högerextremister först och främst är nationalister och patrioter. Vad gäller de svenska högerextremisterna så är splittringen total. "Svenskarnas" parti är djupt splittrat i frågan om Ryssland. Ena häften ser Putler som just den nya Führer som han är - för de enfaldiga. Den andra hälften verkar vara mera nationalister och ser faran med ett expansivt Ryssland. Skulle bara dessa lägga av med det infantila judetjafset och inse att sk "ras"blandning är en icke fråga, (då ras, hur som helst, är omöjlig att avgränsa och nästan helt handlar om exteriör och inte intrigör), och istället inse att det är kultur som är det viktigaste, varvid vår moderna/postmoderna kultur är världens främsta. Men det är just för att den är den främsta kulturen som gör den så stark och anpassningsbar. Vi kan anpassa oss till vilken kultur som helst, (utom möjligtvis den japanska när det kommer till modernitet). Ingen av de andra kulturerna, (inklusive de övriga nordiska länderna) kan, däremot, undgå att påverkas av vår kultur, vare sig de, i stort, vill det eller inte. Så vår kultur kan omöjligt gå under p.g.a. invandring.

http://www.worldvaluessurvey.org/images/Inglehart_Values_Map2_svg.png

(Jo, nazister kan göra nytta ibland, så fick jag nys på denna karta, som jag använt otaliga gånger, genom en nazist som jag diskuterade med på flashback, ("Lantbruk"), och nazister kan även göra nytta på annat vis som det visar sig nedan.)

Åter till topic:

Min utvikning hade som syfte att ge lite bakgrund till att jag gillar att få superaktuella lägesrapporter av den svenska högerextremisten, men nationalisten, "M. Skillt" i denna tråd och även i en högerextrem tråd på flashback. Jag delar han syn att "faller Ukraina så kommer Putler så småningom att göra Sverige till sitt offer". Intressant var också att, enligt Skillt, Tjetjenierna tydligen beter sig maximalt rått vilken sida de än strider på i Ukraina, det borde väl glädja dig "SvenskMuslimah". Vi vet i alla fall hur de radikaliserade islamister beter sig i Syrien.

Jag skull dock bestämt avråda "Skillt" ifrån att åka till Syrien och strida på Assads sida. Den diktatorn är nämligen så nära allierad med Ryssland att han, utan tveka, hellre skulle gå miste och en duglig militär än att stöta sig med Putler. Skillt skulle utan tvekan bli utlämnad till Ryssland och därefter bli torterad och avrättad, speciellt då ryssarna erbjuder ett mycket högt pris på hans skalle då hans förband, i strid, dödade 80-talet VDV soldater.

Sedan kan konstateras att t.o.m. Vitryssland nu valt att omdefiniera begreppet "invasion" på grund av Putlers framfart i Ukraina med sin hybridkrigföring.

http://euromaidanpress.com/2015/01/26/putins-hybrid-war-prompts-belarus-to-redefine-invasion/

Vi får väl se om Putler blir lite för magstark även för den "gamla vanliga" diktatorn Lukasjenko.
Möjligt att Putler är högerextrem, vad vet jag, jag känner nämligen inte till någon Putler. Men han är säkert någon av terrorledarna i Kiev eller kanske till och med Obama. Det är åtminstone inte någon rysk person du pratar om, då dom inte sysslar med sån skit du pratar om.
2015-01-27, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henlos
Många flyr för att de inte vill leva i en separatiststyrd stad. Förföljelserna av Ukrainare där är ganska tuffa.
Inte en sportmössa rätt där. Mariupol är en del av Donetsk och folket vill inget annat än att få dit sina familjer, grannar och vänner som tvingades fly när terroristerna började mörda urskiljningslöst. Ukrainarna vill bara få tillbaka sin demokrati och jaga västpacket tillbaka till Washington D.C.
2015-01-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Nej, du kan inte veta om rysk trupp finns i Ukraina. Och att påstå att "alla vet" är löjligt, då varken Putin eller ryska armén är stridande part i Ukraina. Vapen som KAN komma från Ryssland har kommit dit genom köp eller ryssar som privat valt att hjälpa sina ukrainska bröder.

Däremot finns det amerikanska vapen och amerikansk militär i Ukraina, så utländsk militärmakt finns mycket riktigt där men du har totalt fel om vilken det är.

Om du inte vet vad fascism är så känns det ju larvigt att säga det om och om igen. Ryssland är en demokrati liksom Ukraina var innan terroristerna tog över Kiev. Och Krim skullle fortfarande varit en del av Ukraina om demokratin i Ukraina hade fått vara kvar. Det går inte genom våld och mördande tvinga fria människor. Krimborna ville tillhöra Ryssland och Krim är historiskt ryskt.

Menlöst att påstå att Putin är stridande part i Ryssland.

Vet inte om du är korkad eller bara låtsas. Men du kanske kan bevisa var de amerikanska vapnen och militären finns? Kom inte med killen i Mariupol. Jag känner honom och han är inte amerikan.

Citat:
Ingen ukrainare behöver fly från ryssar. Däremot behöver ukrainare fly från Obama, nazzar som Skillt och terrorregimen i Kiev.

Alla ukrainare är välkomna in i Ryssland och det är fakta.

Så länge som de erkänner Rysslands överhöghet, ja. Gör de inte det väntar tortyr, förnedring och ibland död. Det går inte åt andra hållet. I Ukraina får man tycka annorlunda, så länge man inte tar till vapen mot Ukraina.

Citat:
Inte en sportmössa rätt där. Mariupol är en del av Donetsk och folket vill inget annat än att få dit sina familjer, grannar och vänner som tvingades fly när terroristerna började mörda urskiljningslöst. Ukrainarna vill bara få tillbaka sin demokrati och jaga västpacket tillbaka till Washington D.C.

Har du överhuvudtaget varit i Mariupol? Det har jag. Jag påstår inte att det inte finns separatister där för det finns det. Men det finns också många trogna Ukrainare där också.

Det är ingen som går på din propaganda längre. Speciellt inte vi som varit där och sett hur det är i verkligheten.
2015-01-28, 05:46
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lango
Tror du att Kremls mål är att skydda sina landsmän i Ukraina?

I anfallen mot Groznyj var det ryssarna som led mest av civilbefolkningen.

Ingen tvekan om att man lider i krig, det gör ryssar också. Saken var sammanhållningen i den ryska folksjälen, den är avgörande även i denna konflikten, notera att Urinia sliter sönder sig själv. Kremls vägar äro outgrundliga, speciellt som Kreml inte är en del av de stridande, rebellernas mål är desto enklare att förutse och det är frihet, det kostar tyvärr på när ens hemland kastar fram nazistlegioner för att förgöra sina minoriteter.
2015-01-28, 06:34
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henlos
Så länge som de erkänner Rysslands överhöghet, ja. Gör de inte det väntar tortyr, förnedring och ibland död. Det går inte åt andra hållet. I Ukraina får man tycka annorlunda, så länge man inte tar till vapen mot Ukraina.

Har du överhuvudtaget varit i Mariupol? Det har jag. Jag påstår inte att det inte finns separatister där för det finns det. Men det finns också många trogna Ukrainare där också.

Det är ingen som går på din propaganda längre. Speciellt inte vi som varit där och sett hur det är i verkligheten.
Självklart är det så att varje land har rätt och skyldighet att försvara sig mot invasion! Ukraina har blivit invaderat av Ryssland som alla vet.

Det finns folk i vårt samhälle som hatar Sverige och väst, som denne shitzu och den svenske muslimen. Fiender till Ukraina och vårt land som på allvar vill se Europa invaderas av ryssen och jobbar för detta dagligen. Det är inget skämt. Ingen mening att diskutera med dessa ryssar utan beklaga att dessa finns i Ukraina och förstör det landet och vara väldigt glada över att vi inte haft någon flyktingvåg hit av ryssar. Ukraina är tyvärr helt infiltrerat av sådana femtekolonnare, det har säkert blivit bättre på senare tiden vad gäller sådana i de Ukrainska försvarsstyrkorna men de finns kvar. Man kan se inbördes strider ibland inom de ryska anfallsstyrkorna, så det är säkert problem även för ryssen då Ukraina är ett gammalt brodersland där ryssen inte kan lita på att rysktalande i Ukraina ska stå på Ryssland sida jämt. Som vi vet var opinionen mot ett ryskt intåg i landet även bland rysktalande. Det var en väldigt liten del av dessa som ville se en invasion från ryskt håll och vi ser varför, när det ryska folkmordet på ukrainare allt mer visar sitt fula tryne kommer fler och fler födda i Ukraina som tidigare varit på Rysslands sida gå över.
Senast redigerad av Xelious 2015-01-28 kl. 06:44.
2015-01-28, 08:21
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Med tanke på att ryssarna behövde skjuta sönder nya terminalen helt och håller före det man kunde tvinga bort ATO från flygplatsen efter månader av försök så lär " kniptångsmanövern" ta åratal att genomföra.
Ryssland är desperata, ekonomin är på väg mot kollaps och Ukraina håller stånd, nya ryska vpl till slakt av mördaren Putler.
Terroristerna och ryska specialförbanden änvändes gas, dvd kemiska stridsmedel, vid stormandet av terminalen. Dessutom rasade byggnaden på försvararna.
Terroristerna och ryssarna för ett smutsigt krig med olagliga metoder som t ex civila som sköldar:http://youtu.be/r2KmkDiuMy8
2015-01-28, 08:54
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
"российские солдаты и наемники замеченные в Украине: (2635)"
Översättningshjälp tack, innebär siffran 2635 antalet försvunna Ivan!?
Bekräftade ryska soldater eller legoknektar i Ukraina.

/Micke
2015-01-28, 09:02
Medlem
ForumApaches avatar
Följande text skriven av Boris Vishnevsky (member of Yabloko faction in the Legislative Assembly of Saint Petersburg, Russia). Obs! Inte jude. Inte CIA agent. Inte charlatan utan en rysk politiker:

" When the Malaysian Boeing 777 was shot down, the terrorists immediately and happily declared that they had downed a Ukrainian freighter and threatened that it would happen with anyone who appeared in “their sky”.

After realizing that the freighter was in fact a passenger plane, they denied everything. However, even now some people doubt that the terrorists actually shot it down.

When a bus was shelled at the town of Volnovakha, the terrorists immediately and gleefully reported the destruction of a Ukrainian checkpoint.

Then, after realizing it was a passenger bus, they again went into denial. Even now some people doubt that the terrorists actually fired at the bus.

When people got killed by mortar shells on a trolleybus stop in the city of Donetsk, the terrorists immediately accused the Ukrainian army in doing that.

Then, after realizing that 15 km (the distance to the Ukrainian army positions) was too far for a mortar, they claimed it was “a [Ukrainian] guerilla group” which on purpose had sneaked into the city to shell a trolleybus stop. Some people still doubt that the terrorists fired the shot.

When people were killed by rockets of Grad and Uragan multi-launch rocket systems in the city of Mariupol, the terrorists immediately and happily announced an offensive against the city (and before that their leader bragged about not taking any prisoners of war).

Later, after realizing what happened, they habitually tried to blame the Ukrainian army and called it a “provocation” – but this time there was a clear evidence that the shelling came from the territory controlled by the terrorists.

Now only Russian diplomats can publicly doubt who is responsible for the death of 30 civilians in Mariupol. They habitually block decisions of the United Nations Security Council against Donetsk terrorists. The same can be said about Russian propagandists, from the hosts of the Kremlin-TV to the anonymous bloggers complaining that Mariupol had not been “liberated” earlier.

How many more casualties after the Mariupol attack are needed to realize a disastrous nature of Kremlin politics in the “Ukrainian question”?

We are talking about Kremlin politics, because the terrorists would not last even a week without Russian support, because they obtain Grads, Uragans, and Buk rocket laumchers, MANPADs, tanks and armored vehicles straight from Russia."

Hela artikeln här:
https://en.informnapalm.org/war-ukraine-mariupols-frontier/

Får vi äntligen se en snabbt växande skara krigskritiker i Ryssland?
2015-01-28, 09:23
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElChulo
Japp, det kan jag skriva under på.

Jag här väldigt lite erfarenhet av inbördeskrig, det är otroligt intresant att det finns en man på plats som rapporterar.

Känns det som Azov och andra Ukrainska grupper tas emot med öppna armar i öst?

Vad skulle du upppskatta att andelen pro-Ryska vs pro-Ukrainare är i Mauripol?

Är det inte konstigt att komma till ett annat land och säga att människor som har har sina rötter där har fel för att de inte stödjer nuvarande Kiev regim?

Vad beskyller dom olika grupperna varandra för i vardagslivet? T.ex är det Ukrainarna som sitter på pengarna och makten i Ukraina och Pro-ryssarna är utsugarna, eller är det Ukrainarna som har varit fattiga och slutligen reser sig mot dåvarande regering för att få sin rättfärdigade del från den rika korrumperade ryskinfluerade staten?
Azov tas emot väl i öst, i början när vi kom var folket lite nervösa pga rysk propaganda, men efter att flyktingar från Donetsk mfl städer fått fri mat, sjukvård eller fritt boende hos Azov så började civilbefolkningen förstå att vi inte äter ryska barn till frukost.

Det känns inte speciellt fel att ta ställning i en konflikt då regelverket är tämligen klart, den andra sidan annekterade Ukrainska städer, vi ska köra ut dem.

Antalet pro-ryska boende i Mariupol är något tusental, förmodligen mindre nu efter den ryska terrorbombningen.

De båda sidorna i konflikten är nog överens om en sak, att den andra sidan är dum i huvudet och har fel.

/Micke
2015-01-28, 09:26
Medlem
Chrillothekids avatar
Inte om man ska tro Dugin, Ryssarnas frontfigur:
Citat:
Today´s Ukrainians are a race of degenerates that crawled up from sewage, genocide is in order.

Tror det är imorgon EU ska diskutera nya sanktioner mot Ryssland va? Jag hoppas man börjar skicka trupper till Ukraina nu så man får ett snabbt slut på eländet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in