2015-01-27, 21:09
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henlos
Många flyr för att de inte vill leva i en separatiststyrd stad. Förföljelserna av Ukrainare där är ganska tuffa.

Förföljelsen av "ryssar" är desto värre i Urinia, kan man nog säga. Men ryssar är tuffa och lojala, dom har alltid hållit ihop mot fiender och segrat till slut. Man hjälpte sina landsmän i Chechenien och nu hjälper dessa sina landsmän, som ett exempel.
Men flyktingarna produceras av kriget självt skulle jag tro.
2015-01-27, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henlos
My bad. Inte döda.
Beskrivning: LostIvan: Russian soldiers and mercenaries in Ukraine
Man kan söka på reguljära soldater och legoknektar.
Bevis?

Absoluta majoriteten av dem lägger upp massa bilder i sin Facebook. Stolt.
Skulle det ha varit reguljära soldater, skulle man inte vara så glatt över att bli tvungen att kriga i något annat land. Detta tyder på att de flesta är just frivilliga
2015-01-27, 21:15
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
http://www.kyivpost.com/content/ukraine/teenage-warriors-prepare-for-battle-as-part-of-right-sectors-ukrainian-volunteer-corps-378607.html

Nazisterna sista kanonmat på ett tag kan man tro. Man fick skrapa djupt i tråget för att hitta nått att skicka ner i nästa gryta i öst. Har dom tur så kanske dom överlever, men man ska nog tänka sig att dom är ett bonde offer, tyvärr.
2015-01-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Förföljelsen av "ryssar" är desto värre i Urinia, kan man nog säga. Men ryssar är tuffa och lojala, dom har alltid hållit ihop mot fiender och segrat till slut. Man hjälpte sina landsmän i Chechenien och nu hjälper dessa sina landsmän, som ett exempel.
Men flyktingarna produceras av kriget självt skulle jag tro.

Det märks att du inte varit i fronten. Jag har pratat med ryssar i Mariupol som kommer fram och berättar att de är för Ryssland. Ingenting händer om de bara pratar. Om de däremot tar till vapen är det en annan femma. Men det gör de inte öppet.

Önskar att Ukrainare i ockuperade områden kunde behandlas på samma sätt.

Ryssland har aldrig brytt sig om sina landsmän. de är bara brickor i det geopolitiska spelet.
2015-01-27, 22:32
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Brussels, 26 January 2015

We express our concern about the deteriorating security and humanitarian situation in eastern Ukraine. We condemn the killing of civilians during the indiscriminate shelling of the Ukrainian city of Mariupol on 24 January 2015. We note evidence of continued and growing support given to the separatists by Russia, which underlines Russia's responsibility. We urge Russia to condemn the separatists' actions and to implement the Minsk agreements.

We recall the European Council conclusions of 18 December 2014, where we said that "the EU will stay the course" and that we are "ready to take further steps if necessary." In view of the worsening situation we ask the upcoming Foreign Affairs Council to assess the situation and to consider any appropriate action, in particular on further restrictive measures, aiming at a swift and comprehensive implementation of Minsk agreements.

We will be seized of the situation at our next meeting.
http://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2015/01/statement-of-the-heads-of-state-or-government/

Nu jävlar skärper man tonen från EU mot Ryssland. Hotar med nya sanktioner. Låt oss hoppas att utrikesministeriet har hårda kulor. Är det någon som vet vad man kan göra mer för sanktioner från EU´s sida? Hela omvärlden är överrens om att Ryssland stödjer terroristerna och tack vare "ignorera"-knappen slipper jag nu lyssna på ryssbotarna
2015-01-27, 22:44
Medlem
ElChulos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nä, ungjäkeln mörkade vinöppnandet Nåja, det hör väl ungdomen till att göra sånt man inte får antar jag.

/Micke
Japp, det kan jag skriva under på.

Jag här väldigt lite erfarenhet av inbördeskrig, det är otroligt intresant att det finns en man på plats som rapporterar.

Känns det som Azov och andra Ukrainska grupper tas emot med öppna armar i öst?

Vad skulle du upppskatta att andelen pro-Ryska vs pro-Ukrainare är i Mauripol?

Är det inte konstigt att komma till ett annat land och säga att människor som har har sina rötter där har fel för att de inte stödjer nuvarande Kiev regim?

Vad beskyller dom olika grupperna varandra för i vardagslivet? T.ex är det Ukrainarna som sitter på pengarna och makten i Ukraina och Pro-ryssarna är utsugarna, eller är det Ukrainarna som har varit fattiga och slutligen reser sig mot dåvarande regering för att få sin rättfärdigade del från den rika korrumperade ryskinfluerade staten?
2015-01-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jag vill se något logiskt resonemang från din sida. Hur stor andel, om någon alls, av de som åkte till Finland under vinterkriget, tillhörde den reguljära armén?

Vet du något om Vinterkriget? Det finns likheter:
Finska Demokratiska Republiken som bildades av Finska femtekolonnare boende i Sovjet.
Sovjet kallade anfallet ett svar på en fascistisk attack med artilleri av Finnarna. Mannerheim hade inte något artilleri i närheten. Självklart var det Sovjet som attackerade sig själv.

Olikheterna är att där erkände Sovjet att det var reguljär trupp som "svarade". I Ukraina låtsas man det är separatister. Ni lurar ingen annan än er själva och lite nazister och kommunister här på Flashback.
2015-01-27, 23:08
Medlem
naturtvåls avatar
Senaste rapport från inringningen vid Debaltsevo, enligt källor från DNR skall ATO ha i detta slag ha förlorat:

21 stridsvagnar, 14 APCs, 170 stupade och 11 krigsfångar.

Som vanligt skall allt tas med en nypa salt och fler uppgifter kommer så småningom.....

Men att det indikerar på att det ukrainska fiaskot fortsätter, misstänker jag starkt ändå....

Länk: https://twitter.com/sbobkov/status/560122839928295424
Senast redigerad av naturtvål 2015-01-27 kl. 23:11.
2015-01-27, 23:09
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Här är svaret din zombie.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20225671.ab

Tja, det här blir det sista jag skriver till dig. Jag tycker inte du tillfört debatten något, så jag lägger dig på min ignoreralista.

Åter till Topic. Orsaken till att Putler inte kom till ceremonin var givetvis att han inte ville stöta sig med alla sina vänner ibland extremhögern i Europa.

(nedan följer en liten utvikning med sedan återkommer jag till topics igen)

Nu är dock inte alla högerextremister genuint onda i praktiken. I farans stund så har det visat sig att t.ex. Ukrainska högerextremister först och främst är nationalister och patrioter. Vad gäller de svenska högerextremisterna så är splittringen total. "Svenskarnas" parti är djupt splittrat i frågan om Ryssland. Ena häften ser Putler som just den nya Führer som han är - för de enfaldiga. Den andra hälften verkar vara mera nationalister och ser faran med ett expansivt Ryssland. Skulle bara dessa lägga av med det infantila judetjafset och inse att sk "ras"blandning är en icke fråga, (då ras, hur som helst, är omöjlig att avgränsa och nästan helt handlar om exteriör och inte intrigör), och istället inse att det är kultur som är det viktigaste, varvid vår moderna/postmoderna kultur är världens främsta. Men det är just för att den är den främsta kulturen som gör den så stark och anpassningsbar. Vi kan anpassa oss till vilken kultur som helst, (utom möjligtvis den japanska när det kommer till modernitet). Ingen av de andra kulturerna, (inklusive de övriga nordiska länderna) kan, däremot, undgå att påverkas av vår kultur, vare sig de, i stort, vill det eller inte. Så vår kultur kan omöjligt gå under p.g.a. invandring.

http://www.worldvaluessurvey.org/images/Inglehart_Values_Map2_svg.png

(Jo, nazister kan göra nytta ibland, så fick jag nys på denna karta, som jag använt otaliga gånger, genom en nazist som jag diskuterade med på flashback, ("Lantbruk"), och nazister kan även göra nytta på annat vis som det visar sig nedan.)

Åter till topic:

Min utvikning hade som syfte att ge lite bakgrund till att jag gillar att få superaktuella lägesrapporter av den svenska högerextremisten, men nationalisten, "M. Skillt" i denna tråd och även i en högerextrem tråd på flashback. Jag delar han syn att "faller Ukraina så kommer Putler så småningom att göra Sverige till sitt offer". Intressant var också att, enligt Skillt, Tjetjenierna tydligen beter sig maximalt rått vilken sida de än strider på i Ukraina, det borde väl glädja dig "SvenskMuslimah". Vi vet i alla fall hur de radikaliserade islamister beter sig i Syrien.

Jag skull dock bestämt avråda "Skillt" ifrån att åka till Syrien och strida på Assads sida. Den diktatorn är nämligen så nära allierad med Ryssland att han, utan tveka, hellre skulle gå miste och en duglig militär än att stöta sig med Putler. Skillt skulle utan tvekan bli utlämnad till Ryssland och därefter bli torterad och avrättad, speciellt då ryssarna erbjuder ett mycket högt pris på hans skalle då hans förband, i strid, dödade 80-talet VDV soldater.

Sedan kan konstateras att t.o.m. Vitryssland nu valt att omdefiniera begreppet "invasion" på grund av Putlers framfart i Ukraina med sin hybridkrigföring.

http://euromaidanpress.com/2015/01/26/putins-hybrid-war-prompts-belarus-to-redefine-invasion/

Vi får väl se om Putler blir lite för magstark även för den "gamla vanliga" diktatorn Lukasjenko.
2015-01-27, 23:14
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Senaste rapport från inringningen vid Debaltsevo, enligt källor från DNR skall ATO ha i detta slag ha förlorat:

21 stridsvagnar, 14 APCs, 170 stupade och 11 krigsfångar.

Som vanligt skall allt tas med en nypa salt och fler uppgifter kommer så småningom.....

Men att det indikerar på att det ukrainska fiaskot fortsätter, misstänker jag starkt ändå....

Länk: https://twitter.com/sbobkov/status/560122839928295424

Nu tickar rapporterna in och stämmer detta, så är det blodbad som står på dagordningen:

Ministry of Defense Corps DNR Edward Basurin : "At the direction of the enemy Debaltsevskom was made ​​an unsuccessful attempt to regain control of the north-eastern part of Debaltseve. Counter-attacks by militias forced the Ukrainian group to withdraw to their former positions, "

Artillery DNR defeated Ukrainian column breaks out "debaltsevskogo boiler." Punishers lost 3 infantry fighting vehicles and 40 soldiers Ukrainian punishers taken surrounded by Debaltseve, trying to break through to the north. At the moment, the situation leaves the Ukrainian troops a chance to retreat to the "mainland".However, it is worth punitive colossal losses

Cutting off the supply route through the APU Popasnaya militias LC did half the work, to leave the APU units in debaltsevskom pocket without food and ammunition. When the army of the People's Republic of Donetsk Ukrainian army cut off the second path to Debaltseve - from Artemovska, Ukrop group numbering several thousand soldiers will be neutralized.

Länk: http://www.liveleak.com/view?i=451_1422389605
Senast redigerad av naturtvål 2015-01-27 kl. 23:16.
2015-01-27, 23:23
Medlem
Järnvägsstationen i Luhansk bombad ikväll

https://www.youtube.com/watch?v=kEmHqtCFjd8

I sin desperation försöker Kiev flytta fokus från Debaltseve. Är nog bara en tidsfråga innan det inträffar en false flag-operation.
2015-01-27, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Att kalla Igor Girkin, alias "Strelkov", för kievjunta låter väldigt desperat. Alla vet som sagt att ryska trupper och ryska vapen finns i Ukraina, precis som vi såg på Krim före annekteringen mot folket på Krims önskan och mot alla internationella lagar och regler inklusive Budapest-avtalet. Snicksnack om judar och nazister är inget annat än kontraproduktivt för de pro-ryska.
Den fascistiska demokraturen Ryssland stöds av nynazister och antisemiter, därav dessa lögner om judar hit och dit.

Alla ser de ryska morden på civila i Ukraina, och de kommer aldrig förlåta dessa dåd, det ryska folket kommer göra sig av med den tokiga ledaren som störtar Ryssland i fördärvet och dödar sitt brodersfolk i Ukraina.

Såna varningar kommer inte utan orsak, och orsaken vet vi alla om, Rysslands invasion av Ukraina som är av samma slag som på Krim som förnekades av rysstroll från dag ett tills Putin erkände. Då blev det tyst på förnekanden.
Nej, du kan inte veta om rysk trupp finns i Ukraina. Och att påstå att "alla vet" är löjligt, då varken Putin eller ryska armén är stridande part i Ukraina. Vapen som KAN komma från Ryssland har kommit dit genom köp eller ryssar som privat valt att hjälpa sina ukrainska bröder.

Däremot finns det amerikanska vapen och amerikansk militär i Ukraina, så utländsk militärmakt finns mycket riktigt där men du har totalt fel om vilken det är.

Om du inte vet vad fascism är så känns det ju larvigt att säga det om och om igen. Ryssland är en demokrati liksom Ukraina var innan terroristerna tog över Kiev. Och Krim skullle fortfarande varit en del av Ukraina om demokratin i Ukraina hade fått vara kvar. Det går inte genom våld och mördande tvinga fria människor. Krimborna ville tillhöra Ryssland och Krim är historiskt ryskt.

Menlöst att påstå att Putin är stridande part i Ryssland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in