Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Din kunskaper i ämnet är rätt bristfälliga... Av de jag känner som jobbar som programmerar på Ericsson och andra olika bolag så är koden som skrivs i Indien så jävla dålig att den går från mailet direkt i papperskorgen och sedan så skriver man om den i Lund.
Om nu MENA-ingejörer är så kopiöst duktiga - varför skickar vi ner en kopiös massa svenska ingenjörer för att bygga till exempel mobiltelefonsystem, bevattningssystem, ställverk osv? varför inte bara skicka ner lite delar, en ritning och en skiftnyckel? Fundera på vem som "byggt" dessa länder så förstår du TS fråga lite bättre. Förutom latringropen och elden så har de inte uppfunnit, konstruerat, designat och monterat mycket av sina samhällen.
/
Läs om och läs rätt. IT är bredd och det jag kommenterade om var outsourcade jobb till Indien som involverar
linux (I mitt bolag är det endast system maintenance som gäller samt support). Nu vet jag inte om du har jobbat med linux tidigare men det finns inga koder att snacka om här. Det du snackar om är programmering och detta är också ett brett ämne och beror helt enkelt på vem som har skrivit koden och i vilket språk. Så jag vet vad jag pratar om och det är nog du som borde kanske lära dig en sak eller två. Att en eller två personer du skriver har skrivit det du nämner betyder inte att det stämmer med verkligheten....du måste tänka två gånger innan du börja tro på saker och ting.
Det finns en enda anledning att dina bekanta som programmerar får en kod från Indien och det är om det finns samarbete mellan företaget och ett konsult bolag i Indien. Now...vem fan skulle betala ett företag i Indien för att skicka koder som ska senare kastas i papperskorgen? Om nu koden ska göras om då betyder det att själva koden i sig är viktig men kanske dålig organiserad.....har dom inga möte på företaget där man undersöker eller värderar kvalitet på dessa konsult bolag i Indien som levererar koder till dina polare? Eller är det en sån nigerian prince som skickar dessa mail?

Varför köper/hyr in/får koder från Indien överhuvudtaget om svenska programmerare är världsklass?
Snälla...tro inte på allt du hör.