Citat:
Löjligt uttalande som inte blir mer sant för att man lägger till en nickande smiley. Men utan MENA skulle antagligen Sveriges särskolor avfolkas och det vore ju tråkigt:
http://www.sq.4mg.com/NationIQ.htm
Citat:
Invandrarbarnen är klart överrepresenterade bland de svårt handikappade barnen. Det visar undersökningar från specialskolor i flera europeiska länder. En huvudorsak tros vara att det inom flera invandrargrupper är vanligt med giftermål mellan nära släktingar. Det som av tradition binder samman familjerna kan också bli ett allvarligt problem.
- Frågan är oerhört känslig, men den får inte tystas ner, säger Denho Özmen, som arbetar med handikappfrågor i svenska skolor.
Journalisten Line Vaaben Juhl vid Berlingske Tidende i Köpenhamn konstaterar i en artikel att det i Danmark har skett en explosiv tillväxt av invandrarbarn med svåra funktionshinder. Hon har ringt runt till landets specialskolor och fått till svar att 40 procent av barnen vid dessa skolor har invandrarbakgrund. Antalet invandrare i relation till den danska befolkningen är bara 7-8 procent.
1996 ledde chefspsykologen Erik Magius en EU-finansierad undersökning i tre EU-länder. Undersökningen slår fast att invandrare i Spanien, Storbritannien och Tyskland föder betydligt fler handikappade barn än genomsnittet i respektive land. Även här misstänkte man att äktenskap inom familjen troligen var en huvudförklaring.
I Sverige, liksom i Danmark, känner man dåligt till de här problemen. Det finns ingen säker statistik, men en rundringning till särskolor och olika kommuner visar att handikappade invandrarbarn i Sverige är minst lika överrepresenterade som i Danmark.
- Frågan är oerhört känslig, men den får inte tystas ner, säger Denho Özmen, som arbetar med handikappfrågor i svenska skolor.
Journalisten Line Vaaben Juhl vid Berlingske Tidende i Köpenhamn konstaterar i en artikel att det i Danmark har skett en explosiv tillväxt av invandrarbarn med svåra funktionshinder. Hon har ringt runt till landets specialskolor och fått till svar att 40 procent av barnen vid dessa skolor har invandrarbakgrund. Antalet invandrare i relation till den danska befolkningen är bara 7-8 procent.
1996 ledde chefspsykologen Erik Magius en EU-finansierad undersökning i tre EU-länder. Undersökningen slår fast att invandrare i Spanien, Storbritannien och Tyskland föder betydligt fler handikappade barn än genomsnittet i respektive land. Även här misstänkte man att äktenskap inom familjen troligen var en huvudförklaring.
I Sverige, liksom i Danmark, känner man dåligt till de här problemen. Det finns ingen säker statistik, men en rundringning till särskolor och olika kommuner visar att handikappade invandrarbarn i Sverige är minst lika överrepresenterade som i Danmark.
http://vitidningen.episerverhotell.net/templates/PrintPage.aspx?id=3302
http://freedomofspeech2014.blogspot.se/2013/07/iq-och-ras-inaveln-del-1.html
http://freedomofspeech2014.blogspot.com/2013/07/iq-och-ras-inaveln-del-2.html
Citat:
Håller ej med. Vad menar du med intelligens först? IQ? Intelligens har en bred och subjektiv definition att den kan debatteras alla dagar i veckan. För dig är man kanske intelligent om man är läkare men själv tycker jag att läkarna inte är smartare än någon annan....tvärtom. För mig är man smart om man kan klara sig genom teknisk fysik. Men vad fan ska teknisk fysik hjälpa dig med om du störtar med flyg mitt i ingenstans och är tvungen att överleva bland lejoner....då kommer säkert någon outbildad afrikan skratta över hur dum du är för att du klarar ej att överleva som han gör i djungern. Anledningen att man skrattar åt hur dumma afrikaner är har bland annat att göra att IQ test är gjort för en specifik miljö.......hade jägarna i Afrika gjort egen IQ som är anpassat om att klara sig utan något, bland farliga ormar och alla möjliga djur, då hade många av oss misslyckat helt. Allting handlar inte om att överleva (jag vet) men detta är bara ett exempel. Ett IQ test, i världen där man uppmuntrar logisk tänkande kommer att regera. Om något är vi största mobbare för att vi mobbar dom som inte är anpassat till vår miljö.
Trams, IQ handlar inte om hur väl man hanterar den miljö man är uppväxt i utan hur snabbt man anpassar sig till nya omständigheter och applicerar gamla kunskaper på nya omständigheter. Att någon som levt 100 generationer i djungeln vet var bananerna växer eller ormarna kryper betyder givetvis inte att den personen har högre IQ än någon som nyss landat i djungeln. Har man tagit sin in på, och genom, läkarprogrammet så har man givetvis betydligt högre IQ än genomsnittet i det landet och om landet är ett västland högre IQ än genomsnittet i världen. Oavsett om man kan hänga i tårna och plocka bananer eller slå ormar med pinnar.
IQ mäter egenskaper som är viktiga när det gäller att vara kreativ och innovativ och viktiga i utvecklade samhällen, eller som lett fram till utvecklade samhällen. Klart du kan definiera ett afrikanskt IQ som mäter något annat och hävda att de briljerar på detta, vad det nu skulle vara, men det ändrar ingenting i praktiken.
Vad gäller kulturell bias så är det intressant att östasiater presterar så mycket bättre på IQ-tester utvecklade i USA (för vita, som det populärt påstås) än svarta amerikaner (och vita amerikaner för den delen) uppväxta i just USA. Det talar mot att någon stark kulturell bias skulle ligga bakom den skillnaden.
http://freedomofspeech2014.blogspot.com/2013/07/ras-och-iq-del-2.html
Citat:
Haha.
Senast redigerad av FreedomOfSpeech201 2015-01-26 kl. 20:04.
Senast redigerad av FreedomOfSpeech201 2015-01-26 kl. 20:04.

Du har vad jag kallar "superficial knowledge"....och det är när man bygger en enkel uppfattning på något så djupt, komplicerad och som kräver att man läser lite av olika saker såsom genetik, biologi, historia, filosofi men att man också kan tänka kritiskt samt använda logik. När man däremot läser en artikel eller två här i I&I och sen bygger en uppfattning om hur saker och ting är, och sen hoppar in i debatten då är det meningslöst att fortsätta. Förresten, jag har läst allt som jag nämnde på listan, på universitet nivå så när du väl är där kan du PMa mig så att vi tar diskussionen vidare.