Citat:
Jag läser vad du skriver och torkar en tår. Du beskriver Dig som ett offer i en mycket orättvis värld. Jag tänker precis tvärtom. Det samhälle vi lever i är fullt av möjligheter. Det gäller bara att ta för sig.
Men! Man måste börja någonstans och man börjar inte på toppen. Det kan möjligtvis ske om man har mycket rika föräldrar, vilket få människor har. Man får helt enkelt jobba sig upp. Detta skiljer agnarna ifrån vetet.
Alternativet till den värld vi lever i är mycket värre. Inte katten skulle jag vilja bo i Nordkorea.
Men! Man måste börja någonstans och man börjar inte på toppen. Det kan möjligtvis ske om man har mycket rika föräldrar, vilket få människor har. Man får helt enkelt jobba sig upp. Detta skiljer agnarna ifrån vetet.
Alternativet till den värld vi lever i är mycket värre. Inte katten skulle jag vilja bo i Nordkorea.
Nej man börjar inte på toppen men alla människor är inte kapabla att arbeta eller ens kapabla att jobba sig upp med det enklaste skitjobbet, då det ofta är det jobbet som är det tuffaste. som jag har sagt, har jobbat på Transcom och jag sov inte bra när jag jobbade där. Jag bara förklarar systemet och hur det ser ut, du behöver inte sörja för mig eftersom det inte är synd om mig på någon punkt. Skillnaden mellan dig och mig är att jag är framgångsrik samtidigt som jag har ett humanistiskt synsätt. Du har bara ett synsätt, man jobbar sig upp och skiter i alla andra. Jag tänker ett steg längre, att det finns människor som inte kan jobba sig upp, som är sjuka, handikappade, som inte ser allt så vitt som du. Jag är en person med empati. Jag betalar gärna pengar/ger pengar till människor som inte kan/vill jobba med vissa saker utan att för den sakens skull känna mig avundsjuk på att personen inte gör något för att få ihop till sin försöjning. Jag är helt enkelt en person som anser att andra kan få en del av mina pengar villkorslöst utan att jag känner mig avundsjuk eller irriterad för det. Du verkar dock vara på den helt andra skalan av stegen där mina ståndtaganden är helt frånvarande, du vill behålla allt själv och njuter av att andra människor lider.