2015-01-27, 20:58
Medlem
Quarrel, den största anledningen till att jag fortsätter följa trådar.

I mitt arbete mot våld gör det ont att behöva medge att statistiken gällande kvinnor som dödas av sina män/exmän har stigit under 2014.
Citera
2015-01-27, 21:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att han bryter ihop och erkänner.

Vad grundar du det på, han har inte veknat under den här tiden och åklagaren har sju dagar på sig att stärka sitt fall, håller han sin linje och åklagaren inte får fram något som stärker hennes fall så går han loss.
Citera
2015-01-27, 21:03
Medlem
newmills avatar
Enligt rykten var kvinnan även uppfödare av en speciell raskatt...
Hade avlat å fött upp en större mängd av denna ras (är ej hemma inom detta område så jag ber om ursäkt för ev. felaktigheter ang uttryck/ord)...

edit: finns tydligen något kattforum på nätet där hon huserat...
Senast redigerad av newmill 2015-01-27 kl. 21:05.
Citera
2015-01-27, 21:05
Medlem
Razzles avatar
Sakta ner!
Tänk på Gävlefallet för 10 år sedan (där en ung kvinna mördades med kniv hemma i köket och bara mannen var hemma). Där mannen sedan satt häktad på sannolika skäl (starkaste graden) i nästan ett halvår!!! Och, var helt oskyldig... glöm inte det
Citera
2015-01-27, 21:16
Medlem
Esther0906s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newmill
Enligt rykten var kvinnan även uppfödare av en speciell raskatt...
Hade avlat å fött upp en större mängd av denna ras (är ej hemma inom detta område så jag ber om ursäkt för ev. felaktigheter ang uttryck/ord)...

edit: finns tydligen något kattforum på nätet där hon huserat...
Hun var oppdretterav Britisk korthårskatt, hva nå det skulle ha å si for om hun druknet eller ble myrdet?
Citera
2015-01-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Sakta ner!
Tänk på Gävlefallet för 10 år sedan (där en ung kvinna mördades med kniv hemma i köket och bara mannen var hemma). Där mannen sedan satt häktad på sannolika skäl (starkaste graden) i nästan ett halvår!!! Och, var helt oskyldig... glöm inte det

Två månader men även det är en lång tid.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/gavlefallet-oskyldig-satt-haktad-for-mord/
Citera
2015-01-27, 21:37
Bannlyst
GM Invandrare?

som vanligt
Citera
2015-01-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandrakitten
GM Invandrare?

som vanligt

Nej, svensk med svensk bakgrund.
Citera
2015-01-27, 21:41
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandrakitten
GM Invandrare?

som vanligt

För det första vet vi inte ännu om det finns någon gärningsman alls.

Den misstänkte, häktade på lägre misstankegrad, kan möjligen ha anor i Kirrunatrakten, vilket inte gör honom till invandrare.
Citera
2015-01-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag kan inte se någon möjlighet till självmord på den plats hon hittades. Isen låg 10-20 meter närmast land. Att sen en skilsmässoansökan kommer in första vardag efter att BO hittas död på en plats som inte inbjuder till självmord är för mycket av slump för att jag inte kopplar det till ex. mannen. Tragiskt men jag tror MGM sitter där han sitter.

Vad menar du med 10-20 meter från land? Att bryggan ligger så långt ut? Hålet är precis vid flytbryggan och isen tunnare där.
Citera
2015-01-27, 21:52
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Sakta ner!

Jo, det krävs trots allt något konkret för att det ska vara rimligt att misstänka någon för mord. Med tanke på separationen är det förvisso statistiskt sätt hyggligt sannolikt att f.d. partnern är GM (förutsatt att det är nu frågan om dråp/mord, något som inte torde vara så svårt att påvisa i så fall), när man inte vet något om fallet. Men samtidigt händer det även då och då att kvinnor råkar träffa någon galning och det är väl inte ovanligt att man träffar en ny när man har precis separerat. Sedan finns det även andra motiv och GM bakom en del mord, givetvis.
Citera
2015-01-27, 22:08
Medlem
Ännu en dag till ända.

En dag där manshatare drömmer om mördande män och begår karaktärsmord på en troligen helt oskyldig man.

En far till sina barn.

En familjeförsörjare.

En skattebetalare.

En som kommer få ta allt ansvar för barnen.

En som ska leva med era elaka ord om honom hela livet.

Tänk på det.

Det finns inget som framkommit i alla dessa hundratals inlägg under flera dagar som ens indikerar att han har orsakat hennes död, än mindre mördat henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in