2015-01-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Det är nog många killar som spårar ut vid ett uppbrott i äktenskapet, och det beror på många faktorer.
Allt ifrån svartsjuka till ekonomiska bekymmer? spektrat är stort.
Jag tycker nog egentligen att vi inte ska dra för stora växlar på det här fallet innan FU visar något mera konkret...

Fast å andra sidan är det inte många ''killar'' eller män som dödar sitt ex och sina barns mor pga svartsjuka eller ekonomiska petitesser.
Citera
2015-01-27, 18:42
Medlem
bluehills avatar
men åhh..

Hon gillade alltså annan korv redan när hon hade korv.... Hon har alltså ätit fast skafferiet varit fullt....

Fast sen så ville hon väl bara ha annan korv och då slog det slint. Skilsmässohandligar är daterade till igår i Attunda tingsrätt
Citera
2015-01-27, 18:50
Medlem
Raggdoll3s avatar
En dykare plockade upp henne. Frågan är om hon drunknade eller inte. Har hon drunknat är det inte lika lätt att bevisa gärningen om hon tex blivit slagen och vart omtumlad när hon slängdes i vattnet.

Var hon död innan hon åkte i vattnet så tror jag att fallet är uppklarat.
Citera
2015-01-27, 19:12
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluehill
men åhh..

Hon gillade alltså annan korv redan när hon hade korv.... Hon har alltså ätit fast skafferiet varit fullt....

Fast sen så ville hon väl bara ha annan korv och då slog det slint. Skilsmässohandligar är daterade till igår i Attunda tingsrätt

Har du ingen bekräftad och vettig information att ge så håll käften? Det är ganska tröttsamt när P17 år sitter på pojkrummet och ger uttryck för sitt torftiga liv och trollar i viktiga fall som detta.

Vilka bevis/anekdoter har du för att vänsterextremisten Terese fick "ny stock"?
Citera
2015-01-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluehill
men åhh..

Var det inte så att handlingarna registrerades på måndag, men att dom var underskrivna redan i december. Någon/några har inte postat dom förrän i fredags.
Citera
2015-01-27, 19:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
En dykare plockade upp henne. Frågan är om hon drunknade eller inte. Har hon drunknat är det inte lika lätt att bevisa gärningen om hon tex blivit slagen och vart omtumlad när hon slängdes i vattnet.

Var hon död innan hon åkte i vattnet så tror jag att fallet är uppklarat.
Jag kan inte se någon möjlighet till självmord på den plats hon hittades. Isen låg 10-20 meter närmast land. Att sen en skilsmässoansökan kommer in första vardag efter att BO hittas död på en plats som inte inbjuder till självmord är för mycket av slump för att jag inte kopplar det till ex. mannen. Tragiskt men jag tror MGM sitter där han sitter.
Citera
2015-01-27, 20:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag kan inte se någon möjlighet till självmord på den plats hon hittades. Isen låg 10-20 meter närmast land. Att sen en skilsmässoansökan kommer in första vardag efter att BO hittas död på en plats som inte inbjuder till självmord är för mycket av slump för att jag inte kopplar det till ex. mannen. Tragiskt men jag tror MGM sitter där han sitter.
Risken är dock att det bara blir "polisiärt uppklarat" om det inte går att påvisa annan dödsorsak än drunkning. Kan inte åklagaren med någorlunda säkerhet bevisa att kvinnan faktiskt blivit bragt om livet, och MT inte erkänner, så är det mycket få domstolar i Sverige som kommer att döma, vare sig för mord eller något annat. Kom ihåg Mats Alm!
Citera
2015-01-27, 20:23
Medlem
space1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Ja, hur många piloter, militärer, poliser mm har slagit ihjäl sin kärring i raseri och svartsjuka ? Har du info om det?
Det var in ens Länge sedan jag läste om ett av alla dessa fall från Sverige.
Till och med astronauter har blivit Dömda för mord i USA.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19700245.ab
/S
Senast redigerad av space1 2015-01-27 kl. 20:39. Anledning: Sorry länkade fel!
Citera
2015-01-27, 20:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av space1
Det var in ens en månad sedan jag läste om ett av alla dessa fall från Sverige.

http://www.expressen.se/kvallsposten/kvinna-skots-till-dods--nu-atalas-sambon/

/S

Inte i den artikel du länkar dock.
Citera
2015-01-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast å andra sidan är det inte många ''killar'' eller män som dödar sitt ex och sina barns mor pga svartsjuka eller ekonomiska petitesser.
Visst är det så men alla skilsmässor lede ju inte till mord men kanske mer eller mindre psykiska besvär om än bara för stunden....
Citera
2015-01-27, 20:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av space1
Det var in ens en månad sedan jag läste om ett av alla dessa fall från Sverige.

http://www.expressen.se/kvallsposten/kvinna-skots-till-dods--nu-atalas-sambon/

/S
Om någon som vill läsa om en svensk polisman som mycket brutalt mördade sin livspartner går det att läsa här: (FB) Nevenka Galevska-Svensson mördad i Flemingsberg. (/Mod)

Tillägg: Det finns en kortversion här i form av domen: https://www.mediafire.com/?tfu5tcep6ogk5
Citat:
När det gäller de omständigheter som talar i skärpande riktning ansluter sig hovrätten till tingsrättens uppräkning i denna del (tingsrättens dom sid. 9 sista stycket med fortsättning överst på sid. 10). Härutöver vill hovrätten särskilt framhålla vad som redan tidigare nämnts om att [LS] med sitt handlande varit mycket bestämd och stått fast i sin avsikt att döda [NG-S]. Genom hans egna och [SP:s] uppgifter är det utrett att han i telefonsamtalet med [SP] också uttryckte en sådan vilja och att han efter det att samtalet avslutades, med vetskap om att [NG-S] fortfarande levde och att [SP] skulle ringa ambulans, uppenbarligen gick tillbaka till vardagsrummet och genom ytterligare ett knivhugg såg till att [NG-S:s] liv inte skulle kunna räddas. Han har härigenom visat särskild hänsynslöshet.
15 års fängelse.
Senast redigerad av Quarrel 2015-01-27 kl. 20:51.
Citera
2015-01-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Risken är dock att det bara blir "polisiärt uppklarat" om det inte går att påvisa annan dödsorsak än drunkning. Kan inte åklagaren med någorlunda säkerhet bevisa att kvinnan faktiskt blivit bragt om livet, och MT inte erkänner, så är det mycket få domstolar i Sverige som kommer att döma, vare sig för mord eller något annat. Kom ihåg Mats Alm!

Jag tror att han bryter ihop och erkänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in