2015-01-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Om man betänker att dessa två är vanliga arbetare så kan jag nog tycka att det är lite väl mycket fasadbygge och statussymboler. Inte bara 1 eller 2 bilar utan 3. Inte ett hus med trädgård, utan också med pool i kalla Norden. Inte bara hundar och katter utan också häst. Utöver det fet båt och dyra "märkvärdiga" hobbys som dykning. Utöver detta 2 barn och alla deras intressen. Det skulle inte förvåna mig om de levt över sina tillgångar och skulderna ligger på hög. Kan det vara så att en bodelning skulle slå hårt mot GM ekonomiskt? Hur blir det t.ex. med alla lån vid en bodelning?

Beror på hur lånen är tagna. Utan äktenskapsförord och om båda står på lånen så delas allt 50/50 vid en skilsmässa. Mycket möjligt att det finns äktenskapsförord och att den ena äger vissa inventarier och/eller att bara den andra har lån..
Citera
2015-01-27, 12:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om man betänker att dessa två är vanliga arbetare så kan jag nog tycka att det är lite väl mycket fasadbygge och statussymboler. Inte bara 1 eller 2 bilar utan 3. Inte ett hus med trädgård, utan också med pool i kalla Norden. Inte bara hundar och katter utan också häst. Utöver det fet båt och dyra "märkvärdiga" hobbys som dykning. Utöver detta 2 barn och alla deras intressen. Det skulle inte förvåna mig om de levt över sina tillgångar och skulderna ligger på hög. Kan det vara så att en bodelning skulle slå hårt mot GM ekonomiskt? Hur blir det t.ex. med alla lån vid en bodelning?
Skulder är var och ens ensak, såvida skulden inte är kopplad till gemensam egendom, t.ex. huset.

Vi kan ta reda på parets inkomster från 2013 och bakåt, men inte kapital, eller hur mycket av detta som är undantaget från giftorättsgodset. En bodelning kan slå hårt mot ena parten.
Citera
2015-01-27, 16:58
Medlem
bluehills avatar
Har hört att BO var förtjust i korv......

Andra korvar än den som serverades i hemmet...
Citera
2015-01-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluehill

Och det skulle förklara hennes död. I så fall skulle merparten av svenska kvinnor ha dödats av sina ex.
Citera
2015-01-27, 17:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluehill

Ja, det som serverades i hemmet ville hon ju inte ha - det framgår väl av att hon flyttat därifrån ..

Din tes är alltså ännu en sjuk karl som dödar i svartsjuka...
Citera
2015-01-27, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det som serverades i hemmet ville hon ju inte ha - det framgår väl av att hon flyttat därifrån ..

Din tes är alltså ännu en sjuk karl som dödar i svartsjuka...

Kanske är det så att en kvinna som lämnar sin man förtjänar döden.
Citera
2015-01-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Du kanske har en liten vickevire som du har svårt att använda... då kanske ditt patetiska inlägg får l i t e bäring i alla fall...
Citera
2015-01-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hipania37
Du kanske har en liten vickevire som du har svårt att använda... då kanske ditt patetiska inlägg får l i t e bäring i alla fall...

Nu förstår jag inte vad du menar. Om du inte menar att en otrogen hustru förtjänar döden.
Citera
2015-01-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Du är kanske för hedersmord , typ, eller...?
Citera
2015-01-27, 17:48
Medlem
Det är nog många killar som spårar ut vid ett uppbrott i äktenskapet, och det beror på många faktorer.
Allt ifrån svartsjuka till ekonomiska bekymmer? spektrat är stort.
Jag tycker nog egentligen att vi inte ska dra för stora växlar på det här fallet innan FU visar något mera konkret...
Citera
2015-01-27, 18:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipania37
Fast det är väl tvärtom .. De som dödar sina kvinnor som sannolikt har svårt att använda vickevire och ser sin enda möjlighet försvinna ut genom dörren när kvinnan lämnar ..

Handlar det som svartsjuka så är han ju bara ännu ett patetiskt kräk och vi får hålla tummarna för livstid ..
Citera
2015-01-27, 18:31
Medlem
Citat:

Men är du redan vaken?

Tillgångar är inte alltid i korrelation med inkomster. Du måste skilja på förmögenhet och inkomst. Många människor föds rika och med stora tillgångar. Det säger inget om deras utbildning, yrken eller intjänandeförmåga. Hundratals vinner förmögenheter varje år, några blir rika på företagande, massor ärver pengar eller har någon rik person nära sig som betalar.

Att de här två hade villa, bil, pool och båt, är väl inte hela världen. Det är en förhållandevis billig villa, kanske 3.2 till 4.0 MKR bedömningsvis. En sådan köptes in för kanske 2.5 MKR för några år sedan bara. Det är markant billigare att bo i en sådan villa idag än en hyresfyra pga låga räntor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in